دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از امتیازات کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، هر کدام در حد یک اجلاسیه بوده و برگزاری این رویداد ها، خیز اجتماعی و روح جهاد و شهادت را در استان متجلی کرد.

به خبرگزاری حوزه از تبریز، عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی امروز در نشست هماهنگی کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان گفت: شهر، روستا و دهستانی در استان وجود ندارد که یادواره شهدای گرانقدر در آن برگزار نشده باشد؛ در مرکز استان نیز اقشار مختلف فراموش نشده و این یکی از الطاف و برکات خداوند متعال می باشد که این استان به نام شهدا عطر آگین شده است، به طوری که در سراسر استان با حضور شخصیت های لشکری و ملی، علما و بزرگان این یادواره ها برگزار شده است.

وی اضافه کرد: یکی از امتیازات کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی، یادواره های بسیار با کیفیتی است که برگزار شده است؛ این یادواره ها هر کدام در حد یک اجلاسیه بوده و برگزاری این رویداد ها، خیز اجتماعی و روح جهاد و شهادت را در استان متجلی کرد.

خرّم با تاکید بر این که این رویداها در سراسر استان برگزار شده است، بیان کرد: در ۷۲۰ روستا و تمام شهرهای آذربایجان شرقی یادواره شهدا، برگزار و در حوزه هنری نیز ۴۲ برنامه در موضوعات مختلف اجرا شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در بخش ورزشی و فرهنگی برگزاری تور دوچرخه سواری دور آذربایجان یکی از برنامه های شاخص بود که با حضور بیش از ۱۵ کشور برگزار شد و علاوه بر آن ۸۸ جشنواره های فرهنگی و ورزشی با عنوان کنگره ۱۰ هزار شهید در سطح استان به انجام رسید.

خرّم به انجام طرح های مختلف عمرانی در استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: طرح های عمرانی، صنعتی و خدماتی در اکثر شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی با عنوان کنگره شهدا به بهره برداری رسیده او در اکثر شهرها و روستا ها نیز میزهای خدمت به نام شهدا برگزار شده است.

رئیس کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی به برگزاری نشست های تبیینی و بصیرتی کنگره در سطح استان نیز اشاره و بیان کرد: یک هزار و ۵۲۱ مورد نشست های روشنگری و بصیرت افزایی که یکی از اهداف اعضای کنگره برای ارتباط با مردم بوده است، در سطح استان برگزار شده و هنوز هم در حال انجام است.

وی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی کار بسیار مبارکی شروع کرده اند که در آن به نقاط و روستاهای محروم تیم های پزشکی برای خدمات رسانی به مردم اعزام می کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت: این ها مواردی از اقداماتی بود که در سطح استان انجام شده که امیدواریم در حد نام آذربایجان و تبریز به عنوان دیار شهید پرور باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha