دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: با دیدن صحنه‌های فاجعه در غزه منقلب می‌شویم و طاقت نداریم این صحنه‌ها را ببینیم، دیدن این صحنه‌ها برای ما مسئولیت مضاعف می‌آورد، باید کاری برای فاجعه قتل‌عام مظلوم‌ترین آدم‌های دنیا در غزه کرد و این موضوع مهمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در نشست ائمه جمعه استان قزوین که در دفتر امام جمعه خرمدشت برگزار شد، گفت: اصلی‌ترین موضوع جهانی امروز، موضوع غزه و مقاومت اسلامی و این شرایطی است که یهودی‌های خشن در حال اعمال آن هستند، هر کدام از ما در شهرهایمان باید دور هم جمع شویم و فکری به حال این موضوع کنیم ببینیم آیا می‌شود تدبیری اندیشید که فایده‌ای برای مسئله غزه داشته باشد.

وی ادامه داد: ارتباط این موضوع با نماز جمعه خیلی جدی است، در نماز جمعه توصیه به این شده که در رکعت اول سوره جمعه و در رکعت دوم سوره منافقون قرائت شود، سوره جمعه ۱۱ آیه دارد که ۴ آیه از آن به یهود پرداخته است، در آیه ۵ این سوره دشمن بیرونی ما با یک ویژگی‌هایی تشریح شده است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۵ سوره جمعه می‌فرماید «مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ»، یعنی (مثل کسانی که عمل به تورات بر آنان بار شد و بدان مکلف گردیدند آنگاه آن را به کار نبستند همچون مثل خری است که کتاب‌هایی را برپشت می‌کشد وه چه زشت است وصف آن قومی که آیات خدا را به دروغ گرفتند و خدا مردم ستمگر را راه نمی‌نماید).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در سوره جمعه در ۴ آیه یهود را تشریح می‌کند، این آیات دروازه‌هایی هستند که ما را به آیات بسیاری در سوره‌های مختلف قرآن می‌رسانند، حجم زیادی از آیات قرآن در رابطه با یهودی‌هاست، البته صرفاً این گونه نیست که بگوییم نام یهود در این آیات ذکر شده است اما محتوای آیات در رابطه با یهودی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: قرآن اصرار دارد بر اینکه باید بین یهود و نصارا فرق جدی بگذاریم، خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده در رابطه با یهود می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»، یعنی (مسلماً یهودیان و کسانی را که شرک ورزیده‌اند دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی یافت و قطعاً کسانی را که گفتند ما نصرانی هستیم نزدیک‌ترین مردم در دوستی با مؤمنان خواهی یافت زیرا برخی از آنان دانشمندان و رهبانانی‌اند که تکبر نمی‌ورزند)، «أَشْرَکُوا» در این آیه همان مسیحی هایی هستند که صهیونیست و از جنس یهود هستند، مانند بایدن و امثال او.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: خشونت، بی‌دینی، حیله و دروغ از جمله ویژگی‌هایی است که قرآن بسیار آن‌ها را برای یهودیان بیان کرده است، رمز این کلمات این است که این‌ها مستکبر و شیطان هستند، چون خداوند این ویژگی‌ها را راجع به شیطان هم بیان کرده است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام خمینی (ره) آمریکا را به‌عنوان شیطان بزرگ معرفی کرد، در آمریکا نیز همان تفکر صهیونیستی حاکم است و این استکبار شیطانی در یهود و مسیحی‌هایی که ویژگی‌های صهیونیستی دارند تجلی می‌کند.

وی یادآور شد: شخصی می‌گفت همه جا دولت‌ها برای خود ارتش دارند اما در سرزمین‌های اشغالی ارتش، دولت دارد، نظر بنده این است که این کلام درستی نیست، در اسرائیل نه دولت به معنای واقعی کلمه وجود دارد، نه ملت وجود دارد، بلکه شجره خبیثه‌ای هستند که غصبی در آنجا ساکن شده‌اند، این‌ها نه دولت و نه ملت هستند، بلکه یک پادگان هستند که طبق فرمایش رهبر حکیم انقلاب از جای دیگری اداره می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امثال نتانیاهو و دیگرانی که در سرزمین‌های اشغالی هستند فرماندهان نظامی‌اند، هیچ کدامشان سیاست‌مدار و مدیر دولتی نیستند، بلکه جنگجویانی هستند که آمده‌اند سرزمین‌های اشغال شده را به هر قیمتی برای خودشان تصرف کنند.

وی عنوان کرد: در نماز جمعه به دشمن بیرونی یعنی یهودیان و به دشمن درونی یعنی منافقین توجه شده است، البته دشمن درونی منظور این نیست که این دشمنان صرفاً در مرزهای جمهوری اسلامی وجود دارند، بلکه به معنای این است که در درون دولت اسلام وجود دارند، برای مثال فلان دولت که اصرار دارد روابطش را با رژیم صهیونیستی حسنه کند، او هم منافق است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید یهودیان و مشرکان مستکبر هستند، فرمایشات امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب و همچنین نگاه‌هایی که قرآن به ما می‌دهد، نشان می‌دهند که ما باید در دو قطبی‌سازی تجدیدنظرهای جدی داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: این ژست‌های جناحی و حزبی که برخی‌ها می‌گیرند، به شدت منافات دارد با آن دو قطبی که قرآن به ما می‌آموزد، خداوند می‌فرماید یهودی‌ها مستکبر هستند، این مسیحی‌هایی که اهل ذکرند مستکبر نیستند، خدا موضع‌گیری جدی دارد و می‌فرماید من در مقابل مستکبران و در جناح مستضعفان هستم، این معنا در آیه ۵ سوره قصص آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خداوند در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»، یعنی (و خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست‌ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

وی تصریح کرد: خداوند می‌فرماید ما اراده کرده‌ایم و بندگان ما هم باید اراده‌شان را خدایی کنند و در این دو قطبی قرآنی و خدایی موضع داشته باشند، وقتی این دو قطبی مهم و بزرگ را می‌بینیم خیلی چیزها باید تحت‌الشعاع این معنا قرار بگیرد، حال اگر در کشور ما یک عده‌ای آمدند از روی نادانی و یا از روی غرض و مرض به مسئله افغانستانی‌های مهاجر در کشور دامن زدند، این صحیح نیست، این مسئله هر عارضه‌ای هم برای ما داشته باشد، ما فقط باید به آن دو قطبی قرآنی توجه کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: مسئله افغانستان را بنده در خطبه‌ها هم مطرح کردم، هم ما باید به آن‌ها به عنوان مهمان احترام بگذاریم، هم آن‌ها باید به اصول، ضوابط، اخلاق و مسائل مملکت ما احترام بگذارند، این احترام‌ها باید متقابل باشد و الحمدلله اینگونه است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: در رابطه با مسئله غزه، ما هم برای این عزیزان دعا می‌کنیم و هم با دیدن صحنه‌های فاجعه در غزه منقلب می‌شویم و طاقت نداریم این صحنه‌ها را ببینیم، دیدن این صحنه‌ها برای ما مسئولیت مضاعف می‌آورد، باید کاری برای فاجعه قتل‌عام مظلوم‌ترین آدم‌های دنیا در غزه کرد، این موضوع مهمی است.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات با حضور سلایق مختلف رقم می‌خورد، عنوان کرد: موضوع انتخابات از این جهت مهم است که رهبر حکیم انقلاب اسلامی از همه ما می‌خواهند در سلامت انتخابات مراقبت کنیم، سلامت انتخابات وظیفه ماست، ما باید چشمان ناظر معنوی حفظ حرمت نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم، امنیت انتخابات و رقابت در انتخابات هم برای ما مهم است. ممکن است کاندیدایی به میدان آمده باشد که با سلیقه ما منطبق نباشد، این یک فرصت است، تهدید نیست، اگر چنین افرادی به میدان نیایند انتخابات معنا ندارد؛ وقتی صحبت از رقابت در انتخابات می‌کنیم یعنی فضا باید به گونه‌ای باشد که همه اقشار پای صندوق رأی بیایند و مشارکت حداکثری باشد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha