یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست خبری معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی

حوزه/ معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی از ثبت نام قطعی ۱۷۴۴ نفر به عنوان کاندیداهای دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، هادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری اعلام آخرین وضعیت ثبت نام کنندگان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: تقریبا از ۷۰ روز قبل از تاریخ ۲۷ مهرماه پیش ثبت نام انتخابات انجام شده و بیش از ۶ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۸۰۰ نفر مدارکشان مورد تأیید قرار نگرفت و کد رهگیری را دریافت نکردند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۷ مهرماه تا ۳ آبان ماه ۱۷۴۴ نفر ثبت نام قطعی کردند، افزود: علاوه بر ثبت کد رهگیری، ارائه مدرک ۵ ساله سابقه اجرایی در یکی از نهادهای دولتی، ارائه یک حساب بانکی غیر تجاری ویژه تبلیغات از جمله مدارکی است که باید کاندیدهای مجلس دوازدهم در سامانه ثبت می‌کردند تا ثبت نام قطعی آنها انجام شود.

طباطبایی، با اشاره به اینکه آماری ۱۷۴۴ ثبت نام کنندگان این دوره نسبت به دوره قبل، رشدی ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد، اظهار کرد: ۸۰۲نفر از مشهد و کلات ثبت نام کردند که رشد ۶ درصدی داشته‌اند، ۲۳۶ نفر بانوان در این دوره شرکت کرده‌اند که ۸۱ درصد حضور بانوان نیز افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: کاندیدهای این دوره در مقاطع تحصیلی مختلف، کارشناسی ارشد ۱۱۷۲ نفر، ۲۵۳ نفر دکتری، ۵۴ نفر مدرک حوزوی ارائه کردند، همچنین بیشترین میانگین سنی ۴۰ تا ۵۱ سال ۶۵۱ نفر و ۵۱ تا ۶۰، ۶۰۲ نفر به ثبت رسیده است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: ۶۳ نماینده مجلس ادوار مختلف در این دوره نیز ثبت نام کرده‌اند و برای حضور مجدد در مجلس کاندید شده‌اند.

در ادامه این نشست خبرنگاران سوالاتی پیرامون نحوه تبلیغات کاندیداها و نظارت بر آنها بیان کردند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha