چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
1

حوزه/ هشتمین نشست مراکز تخصصی حوزه علمیه در محل سالن جلسات مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه های علمیه به میزبانی این مرکز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این جلسه که با نمایندگانی از هفده مرکز تخصصی حوزوی تشکیل می شود درخواست معاونت تبلیغ حوزه های علمیه مبنی بر «آموزش مهارتهای روانشناختی» به پاسخ گویان به شبهات در میدان مورد بررسی قرار گرفت.

پس از استماع تجارب دو دوره آموزشی کشوری مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه و نیز تجارب نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و همچنین تجارب میدانی معاونت تبلیغ حوزه علمیه، مقرر شد دوره آموزشی فوق العاده ای در نیم سال دوم سال جاری برگزار گردد.

سپس در ادامه این نشست آقای قاسمی مسئول پژوهش مؤسسه مذاهب اسلامی بیان داشت: رویکرد این مؤسسه شناخت و ارتباط با مذاهب اسلامی است. این مؤسسه رویکرد پاسخگویی به شبهات ندارد ولی وقتی ارتباط با مذاهب برقرار می شود غالبا به شکلی همدلانه نگرانی‌ها و دغدغه‌ها مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد که طبیعتاً در این بین شبهات هم وجود دارد و همه مذاهب اسلامی رسالت خود می‌دانیم شبهات را برطرف نماییم از همین رهگذر دو بستر فعالیت و ارتباط ما در مجموعه مراکز تخصصی تعریف می‌شود: ۱ـ یک بستر طرح شبهاتی است که در ارتباط با مراکز اسلامی به دست می آید ۲ـ بستر دوم آشنایی برادران اهل سنت با مراکز تخصصی شیعه است؛ ما تجربه کردیم هر چه آشنایی مذاهب اسلامی بیشتر می‌شود همگرایی و همدلی بین آنها بیشتر می‌شود و این مراکز تخصصی حوزه بستری بسیار خوب برای دسترسی به این مهم است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین واعظی، نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در جمع مراکز تخصصی حوزوی در تبیین ارتباط مجموعه نهاد با مراکز تخصصی به بستر گسترده دانشجویی و نیاز به تخصص مراکز حوزوی پرداخت.

وی ضمن اشاره به توانمندی بالای نهاد در امر تبلیغ و تبیین و حضور هزار مبلّغ فعال در دانشگاه‌های سراسر کشور و در همین حدود روحانیون مستقر در نمایندگی‌ها بیان داشت: هرچه تبلیغ‌ها تخصصی‌تر باشد تبیین و روشنگری بهتر و قوی‌تر صورت می‌گیرد و این ظرفیتی است که در هم‌اندیشی و هم افزایی مراکز تخصصی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha