یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی بیان داشت: اگر فرهنگ پشتیبانی و تقویت شود، پیشروی کشور در تمام امور تضمینی است. هرجای کشور در هر سطحی مشکلی باشد، این اصلاح و تصحیح فرهنگی راهگشا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسین حسین پور، امام جمعه کاکی، امروز در خطبه های نماز جمعه، با بیان اینکه نباید از فرهنگ مدیریت غافل شد، گفت: قوام یک کشور به فرهنگ است. ملیت یک ملت به فرهنگ آن ملت است. اگر این تمایز ملت‌ها را مورد نظر قرار دهیم و ببینیم که یک ملت به‌خاطر چه عاملی یک ملت است، خواهیم دید بیش از آنچه که یک ملت را به یک حکومت و یک دولت و یک تشکیلات و قواره‌ سیاسی و به استقلال برای یک ملت بودن، می‌شود نسبت داد، به فرهنگ آن می‌شود نسبت داد.

وی با بیان اینکه برای استقلال یک کشور و جامعه باید به فرهنگ رجوع کرد افزود: برای خودکفایی، عزت اجتماعی و رفته عمومی جامعه باید به فرهنگ رجوع کرد؛ فرهنگ، بستر را برای تدوین مردم و ایجاد و رشد تمدن نوین اسلامی، ایجاد می کند.

امام جمعه کاکی بیان داشت: اگر فرهنگ پشتیبانی و تقویت شود، پیشروی کشور در تمام امور تضمینی است. هرجای کشور در هر سطحی مشکلی باشد، این اصلاح و تصحیح فرهنگی راهگشا است.

حجت الاسلام حسین پور اظهار داشت: مدیریت فرهنگی در کشور ما یک جهت کلی دارد که عبارت است از گرایش انقلابی و حرکت اسلامی، قرارگاه مرکزی مدیریت فرهنگی کشور و در تناظر با آن قرارگاه های فرهنگی سراسر کشور و شوراهای فرهنگی عمومی با جانمایی دقیق در سلسله نورانی شبکه امامت، به حمدالله موفق هستند.

خطیب جمعه کاکی گفت: جو کشور نسبت به معنویت توجه و گرایش دارد و در برخی موارد رشد روز افزون دارد. مطالبه گری جمعی اصولی، تلاش سیاسی غیرت مندانه، تحلیل و تفهیم اولویت های توسعه همه جانبه کشور اینها گفتمان جمهوری اسلامی است که فرهنگ غنی ملت ایران پشتوانه آن است اما نباید از فرهنگ مدیریت غافل شویم.

حجت الاسلام حسین پور اظهار داشت: در کنار مدیریت فرهنگی آنچه که ضرورت دارد فرهنگ مدیریت است که مستقیماً متوجه مسئولین می باشد. فرهنگ مدیریت اسلامی و گفتمان مدیریتی انقلاب اسلامی، فرافکنی یک مسئول را بر نمی تابد. در حکومت اسلامی مسئول حق ندارد ایجاد شبهه و ابهام کند، حق ندارد ناکارآمدی خودش را به بیرون از حوزه کاری خود نسبت دهد و برای مردم ایجاد نگرانی کند.

وی بیان داشت: فرهنگ مدیریت اقتضا می‌کند عملکرد بر اساس شرح وظایف باشد، یک مدیر اجرایی باید مجری قانون باشد حق ندارد خود را قانونگذار یا ناظر بر قانون بداند. فرهنگ مدیریت اسلامی یعنی کار بر اساس ضابطه نه کار بر اساس رابطه.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha