یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با آیت الله سیدان

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: مردم اگر اثرگذاری فعالیت روحانیت را مشاهده کنند، حتما به کارهای او ایمان خواهد آورند و این وظیفه هدایت گری و رساندن مردم به سعادت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدان در دیدار هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به وظایف طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: هدایت گری مردم بسوی سعادت از وظایف حوزه علمیه و روحانیت می باشد.

وی اظهار داشت: هر علمی دارای موضوع و هدفی است و همچنین فعالیت طلبگی و آخوندی از بهترین کارهاست؛ پس اگر بخواهیم با این نگاه به فعالیت طلبگی نگاه کنیم، موضوع آن هدایت بوده و هدف از کار طلبگی، رسیدن به سعادت است.

این استاد حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: مردم اگر اثرگذاری فعالیت روحانیت را مشاهده کنند، حتما به کارهای او ایمان خواهد آورند و این وظیفه هدایت گری و رساندن مردم به سعادت است.

آیت الله سیدان خاطرنشان ساخت: تحقق وظایف طلاب و روحانیون به غیر از راه قرآن و عترت امکان پذیر نیست و فقط عالمانی که به قرآن و عترت دسترسی داشته و به آن تمسک می کنند، می توانند به هدایت گری و سعادت‌مندی مردم کمک کنند.

توصیه‌های آیت‌الله سیدان به فضلا و روحانیون

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ضمن ارائه گزارشی از پیشینه و فعالیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و تبیین وظایف آن، رسالت این مجمع را خدمت به طلاب همراه با ارزش گذاری از زحمات بزرگان حوزه عنوان کرد و گفت: امروز دشمنان با اقرار به رشد و پیشرفت های علمی و فرهنگی حوزه، عملا ناکامی خود را از اسلام‌هراسی بیان می کنند.

توصیه‌های آیت‌الله سیدان به فضلا و روحانیون

گفتنی است در این دیدار صمیمی، از زحمات علمی و آثار و میراث مکتوب آیت الله سیدان تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha