شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور خطاب به استاندار کردستان گفت: مدیران و مسئولان کردستان برای رفع مشکل بیکاری کارگروه قوی ایجاد کنند، ما در این استان نخبه و تحصیل کرده کم نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان کردستان، اظهار داشت: محقق شدن مصوبات نتیجه تلاش و پیگیری مسئولان آن استان است و تهران در این میان نقش هدایتگری و پیگیری اعتبارات را دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان کردستان پتانسیل‌های بسیار خوبی برای اشتغال و تولید دارد، بنابراین باید از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده نمود.

وی با اشاره به تلاش عده‌ای از مغرضان برای ناامن جلوه دادن کردستان، بیان کرد: کردستان به عنوان استان فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی شده، مردم این خطه از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خود را به‌عنوان مرزدارانی غیور و سلحشور به ملت ایران معرفی کرده‌اند و برای حفظ این نظام هزاران شهید و جانباز و ایثارگر تقدیم کرده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید کارهای فرهنگی در کردستان با جدیت دنبال شود، افزود: نباید اجازه دهیم که فرهنگ‌های محلی و بومی همانند فرهنگ غنی کُردی تحت تاثیر نفوذ فرهنگی دشمنان و تهاجم فرهنگی، دستخوش تغییر شود زیرا قوم کُرد یکی از قدیمی‌ترین اقوام ایرانی است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه اظهار کرد: هرگونه تصمیمی که در استان کردستان و در دیگر نقاط کشور گرفته می‌شود باید با هویت آن منطقه همسو و همگام باشد، زیرا اگر ما مقوله هویت جامعه را فراموش کنیم آن هویت در برابر دشمن ضربه پذیر خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به سابقه تاریخی و باستانی کردستان در تاریخ ایران زمین، اظهار کرد: بسیاری از چهره‌های ادبی و فرهنگی در استان کردستان حضور داشتند از این رو این خطه در بحث فرهنگ و هنر بسیار غنی است.

وی به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه اعتقادات ملت ایران اشاره کرد و گفت: مدیران و متولیان فرهنگی باید برای صیانت از داشته‌ها و هویت ایرانی اسلامی تمام تلاش خود را در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمن به کار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و غزه، خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها در جنایات خود نشان داده‌اند که در قالب هیچ آیین و مذهبی نیستند و این جنایات آنان هرگز قابل قبول نیست و در هر منطق و وجدانی این جنایات یک نسل کشی محسوب می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به جایگاه کردستان در حوزه گردشگری و صنایع دستی، ابراز کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بحث گردشگری و صنایع دستی در کردستان داریم و از سوی دیگر نیز این خطه به خاطر مرزی بودن با کشور همسایه می‌تواند تغییرات و تحولات مثبتی را در خود ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه مقوله کشاورزی در کشور یکی از دغدغه‌های مهم محسوب می‌شود، عنوان کرد: برای سامان بخشیدن به بخش کشاورزی در شهرستان‌ها بازارچه‌های دائمی دایر شود تا در این میان دست دلالان و فرصت طلبان و سودجویان کوتاه شود، بنابراین از متولیان امر می‌خواهیم که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با تأکید بر جایگاه دانشگاه‌ها در آینده کشور، یادآور شد: دانشگاه‌ها باید در بحث پذیرش دانشجو با برنامه و با منطق کار کنند و بر اساس نیاز کشور دانشجو جذب نمایند، این مقوله جز سیاست‌های شورای انقلاب فرهنگی است و اگر دانشگاه‌های کشور بیش از نیاز جامعه دانشجو بپذیرند، در آینده فارغ التحصیلان بیکار بسیاری خواهیم داشت.

رئیس جمهور با اشاره به به برخی از پروژه‌های آبرسانی در استان کردستان که در این سفر به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق و درست کارهای توسعه‌ای انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه خطاب به استاندار کردستان، تأکید کرد: مدیران و مسئولان کردستان برای رفع مشکل بیکاری باید کارگروه قوی ایجاد کنند، ما در این استان نخبه و تحصیل کرده کم نداریم، بنابراین در عرصه ایجاد شغل برای تحصیل کردگان اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با تأکید بر اینکه اشتغال دغدغه اصلی دولت سیزدهم است، گفت: دولت تلاش دارد این معضل اجتماعی را در کشور از بین ببرد، پس باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور بهره ببریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: نهضت مسکن ملی که در اوایل دولت از آن نام برده شد باید سرعت بیشتری به خود بگیرد و اجازه ندهیم در این مسیر حاشیه‌ها روند کار را کُند کنند، زیرا اولویت اصلی دولت خدمت به ملت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha