سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امیر دریادار سیاری

حوزه / امیر دریادار سیّاری از ویژگی استکبار جهانی را عقب نگه داشتن سایر ملت‌ها عنوان کرد و گفت: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا به طرق مختلف ملت‌ها را عقب مانده نگه دارد و راهکارهایی که دنبال می‌کند این است که بر منافع و منابع ملت‌ها تسلط یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، امیر دریادار حبیب الله سیاری صبح امروز در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در میدان امام(ره) اصفهان، ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و یاد و خاطره شهدا، به تبیین دلایل نامگذاری این روز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی پرداخت و اظهار داشت: استکبار جهانی علاقمند است تا بر بسیاری از ملت‌ها برتری طلبی و سلطه جویی داشته باشد.

وی با بیان برخی از ویژگی‌های استکبار جهانی، گفت: اولین ویژگی استکبار منفعت طلبی است، به این معنا که استکبار برای خود در جهان منافع نامشروع تعریف می‌کند و برای حفظ آن، حق ملت‌ها را زیر پا می‌گذارد، در حالی که منابع موجود در منطقه متعلق به ملت‌ها است.

دریادار سیاری افزود: ویژگی دیگر استکبار، جهان‌خواری و سلطه طلبی بر ملت‌ها است، یعنی استکبار جهانی به دنبال این است که بر همه ملت‌ها هژمونی داشته و مناطق راهبردی و استراتژیک جهان را در اختیار گیرد.

وی ویژگی دیگر استکبار جهانی را عقب نگه داشتن سایر ملت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: استکبار جهانی تلاش می‌کند تا به طرق مختلف ملت‌ها را عقب مانده نگه دارد و راهکارهایی که دنبال می‌کند این است که بر منافع و منابع ملت‌ها تسلط یابد و در راه پیشرفت ملل دیگر مانع ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار کرد: راهکار دیگری که استکبار جهانی با استفاده از آن مانع پیشرفت دیگر کشورها می‌شود جذب نخبگان آنها است.

دریادار سیاری در ادامه به دلایل تاریخی نامگذاری ۱۳ آبان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: سه اتفاق مهم در طول تاریخ در روز ۱۳ آبان رخ داده، در وهله اول تبعید حضرت امام(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳ که به دلیل تصویب قانون کاپیتولاسیون در مجلس و مخالفت ایشان با این قانون بود، چرا که امام(ره) این قانون را مخالف اسلام، منافع ملی و شأن ملت ایران دانسته و لذا رژیم، امام(ره) را تبعید کرد.

وی خاطرنشان کرد: کشتار دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که طی آن ۵۶ نفر از دانش آموزان به شهادت رسیدند و ده‌ها دانش آموز زخمی شدند و پس از آن تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ که حرکتی بسیار بزرگی بود و امام(ره) آن را به عنوان انقلاب دوم مطرح کردند و در این انقلاب دوم مستقیم با استکبار جهانی درگیر شدیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با روز ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تصریح کرد: حرکت ملت ایران نشان داد که روحیه استکبارستیزی در بین ملت ایران وجود دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب، روحیه و تفکر انقلابی به معنای توکل به خدا، اعتماد به درون، شجاعت اقدام و عمل به توصیه‌های امام(ره)، ابتکارورزی و امیدواری به آینده را به‌عنوان راهبرد برای نسل جوان بیان کردند و لذا به این دلایل و با این تدابیر، رهبر معظم انقلاب روز ۱۳ آبان را به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری کردند.

دریادار سیاری، ملت ایران را ملتی بزرگ، با هویت، دیندار و مسلمان و دارای آرمان و نقشه راه بیان کرد و گفت: این ملت، ملت مبارزه با استکبار است و دارای هویت بوده و انقلابی، شجاع و با انگیزه است و برای حفظ دین و جلوگیری از سلطه و مبارزه با استکبار، استعمار و استثمار در مقابل استکبار جهانی ایستاده و در آینده نیز خواهد ایستاد.

وی با تأکید بر نقش نسل جوان در ایجاد آینده‌ای روشن برای کشور، یادآور شد: مهم‌ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است، نیروی انسانی که با دانش، با بصیرت، انقلابی، دانا و با انگیزه باشد و حرکات آن حساب شده باشد، می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش، سازندگی و هدایت کشور در آینده را متعلق به نسل جوان و نوجوان عنوان کرد و ادامه داد: این جوانان هستند که جایگاه کشور را در نظام بین الملل حفظ می‌کنند و ارتقاء می‌دهند و تمامیت کشور را حفظ خواهند کرد، بنابراین دانش آموز به عنوان سرمایه مهم و اصلی کشور حائز اهمیت است.

وی افزود: نسل جوان و دانش آموز و دانشجو باید با توانمندی‌های علمی خود به قله‌های علمی دسترسی پیدا کند و مهارت‌های خود را افزایش داده و بابصیرت دشمن را بشناسد و آرمان‌های انقلاب را دنبال نماید و به بیانیه گام دوم انقلاب توجه کند، چرا که اجرای بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی بر عهده نوجوانان و جوانان است.

وی همچنین به مبارزه شجاعانه، خردمندانه و با دانش مقاومت فلسطین در مقابل رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، ضربه‌ای که بر اسرائیل وارد شده غیرقابل ترمیم است و آن چه که در به شهادت رساندن نزدیک به ۱۰ هزار نفر از مردم غزه دنبال می‌کند آن است که اندکی از شکست‌های خود را ترمیم نماید.

وی اضافه کرد: اگر از لحظات اول، استکبار در منطقه حضور نیافته بود و با انواع و اقسام سلاح از رژیم اسرائیل حمایت نمی‌کرد امروز پیروزی از آن مقاومت بود، بنابراین در اینجا نیز نقش استکبار و رد پای آن را می‌بینیم و وظیفه داریم به طرق مختلف از مقاومت فلسطین حمایت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha