شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
مدرسه رودان

با حضور حجت‌الاسلام موسایی، مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار و حجت الاسلام والمسلمین عدالت تولیت مدرسه علمیه ولیعصر (عج) قطعه زمینی برای ساخت خوابگاه متاهلی برای طلاب رودان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام حسن موسایی، مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان، امروز در سفر یک روزه به رودان با تولیت مدرسه علمیه ولیعصر( عج) و طلاب این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در جمع طلاب مدرسه علمیه ولیعصر(عج)، اظهار کرد: خداوند رحمان در آیه آخر سوره مجادله خطاب به مومنین می فرمایید : « هیچ قومی را که ایمان به خدا و روز رستاخیز دارند نمی‌یابی که با دشمنان خدا و پیامبرش دوستی کنند، هرچند پدران یا پسران یا برادران یا خویشاوندانشان باشند.» بنا بر این آیه انسان های مومن، دشمنان خدا و پیامبرش را نباید دوست خود قرار دهند و مسیر زندگی خود را مطابق با دوستان خدا و پیروی از اهل بیت علیهم السلام وضع کنند.

مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان گفت: در ادامه این آیه خداوند به «حزب الله » اشاره می کند و می فرماید این ها کسانی هستند که دوستان خدا و رسولش اطاعت می‌کنند و دو ویژگی پیروزی و رستگاری را در کارنامه خود دارند .

حجت‌الاسلام موسایی عنوان کرد: طلاب نیز بایستی در همه زمینه ها، یک الگوی مناسب در اطاعت پذیری از دستورات دین اسلام و تشیع، در جامعه برای مردم باشند .

وی به توصیه رهبر معظم انقلاب به طلاب اشاره کرد و گفت: تحصیل در کنار تهذیب و ورزش بایستی در برنامه یک طلبه موفق گنجانده شود تا این دوران را سپری و نتیجه آن یک طلبه با انگیزه و مهذب خواهد بود.

مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان خاطرنشان کرد: طلاب از شهدای روحانی الگوی گیری کنند و راه شهدا را نشانه پیروی از ولایت فقیه و انقلابی می باشد .

حجت‌الاسلام موسایی همچنین با واقف و تولیت مدرسه علمیه ولیعصر(عج) رودان حجت‌الاسلام والمسلمین عدالت دیدار و از ضمن زحمات واقف مدرسه تشکر کرد و افزود: اقدام ارزشمند و ماندگار شما باقیات الصالحات و صدقه جاریه با برکت است.

وی ادامه داد: تبلیغ و فرهنگ وقف در جامعه یک کار عمومی و همگانی است و در همین راستا همکاری حوزه های علمیه با اوقاف باعث برکات زیادی شده است .

مسئول دفتر موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه امروز احداث خوابگاه های متاهلی یک نیاز ضروری است، تاکید کرد: برای ساخت این خوابگاه قطعه زمینی اختصاص پیدا کرد.

در پایان از زمین خوابگاه متأهلین بازدید شد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha