چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام موسایی

حوزه/ حجت‌الاسلام موسایی گفت: تهاجم فرهنگی که بر ارزش های اسلامی وجود دارد برگرفته از همان تبلیغات بنی امیه بر اهل بیت علیهم السلام است و تنها راه برای شناخت واقعی زودون جهل و نادانی از جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن موسایی مسئول موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان، سحرگاه ۲۱ رمضان در جمع عزاداران و محبین اهل در شب شهادت امیر المومنین علی علیه السلام در مسجد امام محمد باقر (ع)، ضمن تسلیت شب شهادت مولی متقیان و اسوه عدالت علی این ابی طالب (ع) اظهار داشت: خدواند کمال لطف خود را در ماه رمضان به بندگانش عطا می کند تا جای که خواب آنها عبادت و نفس کشیدن تسبیح قرار می‌دهد، و این انسان است که باید از این فرصت پیش رو بهره ببرد.

وی افزود: سوره مائده آیه ۵۵ «آیه ولایت»، «انما ولیکم الله ورسوله والذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة ویؤتون الزکاة وهم راکعون؛ ولی شما تنها خدا و پیامبر اوست و کسانی که ایمان آورده‌اند همان کسانی که نماز برپا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌دهند» که مولی متقیان علی(ع) و فرزندان او را واسطه فیض بین زمین و آسمان می داند و ولایت او در طول ولایت خدا و رسولش می باشد.

مسئول امور موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه امیر المومنین در کلام انسان نمی گنجند و بایستی اهل بیت علیهم السلام او را برای ما تبیین کنند، بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) برخی از ویژگی های را درباره علی بیان کرده است که نخست وصایت و خلافت است، و این جانشینی بدون اذن خدا نیست همانگونه که در داستان حضرت موسی(ع) برای جانشینی خود از خدا اجازه خواست .

حجت‌الاسلام موسایی ادامه داد: حضرت موسی علیه السلام از خداوند خواست به او شرح صدر بدهد « قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی» و بعد از آن کارها را بر او آسان کند « وَیسِّرْ لِی أَمْرِی»، و گره از زبانش بگشاید «وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِّن لِّسَانِی»، و کلامش را بطور عمیق به او بفهماند « یفْقَهُواْ قَوْلِی»

وی اظهار کرد: بعد از این درخواست ها حضرت موسی علیه السلام از خداوند دوباره تقاضا می کند « وَاجْعَلْ لِی وَزِیرًا مِنْ أَهْلِی»، و برای من دستیاری از کسانم قرار ده و این جانشین من همان برادرم هارون باشد « هَارُونَ أَخِی »، و خداوند این را قبول می کند.

مسئول امور موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان، گفت: جامعه امروزی ما نیازمند « شرح صدر» و تاب آوری است و خانواده ها در طول زندگی صبر و شکیبایی و حوصله را برای تربیت فرزندان و ارتباط با اجتماع در خود تمرین کنند و از بد اخلاقی ها که باعث انحطاط جامعه می شود دوری کنند.

حجت‌الاسلام موسایی عنوان کرد: از خداوند بخواهیم در دنیا و آخرت گره از زبان دور کند، حضرت آیت العظمی گلپایگانی عرض می کردند که در هنگام احتضار در کنار شخصی بودم که شهادتین را تلقین می کردم هر چه از او خواستم اما شهادیتن بر زبانش جاری نشد و بعد فهمیدیم که وابستگی به دنیا گره بر زبان او زده بود و این وابستگی های به دنیا باید دوری کرد.

وی در ادامه به دیگر ویژگی حضرت علی علیه السلام از زبان پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: امیر المومنین علیه السلام قائم به قسط و عدالت است و در داستان شکایت فرد یهودی از امام علی (ع)که نزد خلیفه دوم برای قضاوت رفتند و آنجا در نوع برخورد با امیر المومنین (ع) به گونه ای رفتار کرد که آن یهودی ناراحت شد، امیر المومنین علیه السلام از خلیفه دوم خواست حتی عدالت در رفتار را رعایت کند.

مسئول امور موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان، گفت: در فضلیت امیر المومنین علیه السلام از آیه ولایت و مباهله گرفته تا دیگر آیات عظمت و بزرگی علی(ع) را به رخ تاریخ می کشاند و علی(ع) کسی است که هم شأن و رتبه و جان پیامبر (ص) است.

حجت‌الاسلام موسایی توصیه کرد: مردم با مطالعه و آگاهی شناخت خود را نسبت به اهل بیت علیهم السلام بیشتر کنید و کسی که شناخت داشته باشد به راحتی در تزویر و دروغ پردازی و تهاجم فرهنگی دشمن غافلگیر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز که به فرموده رهبر معظم انقلاب تهاجم فرهنگی بر دنیای اسلام شده است، افزود: جنگ تبلیغاتی دشمن بر ارزش ها و مقدسات و معارف اسلامی چنگ انداخته است و همه این مصیبت ها از جهل است که باید جامعه به سمت دوری از جهل سوق یابد.

مسئول امور موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه هرمزگان تاکید کرد: در عصر معاویه تبلیغات بنی امیه مغز مسلمانان را شسته بود و جایگاه علی و اولادش را تضعیف می کرد و امروز نیز این تبلیغات بنی امیه ادامه دارد و مردم با مطالعه و تحقیق در کتاب های اندیشمندان اسلامی درباره اهل بیت علیهم السلام بیشتر معارف کسب کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha