دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سفر یک روز مسئول دفتر سیاسی واجتماعی حوزه های علمیه کشور به همدان

حوزه / حجت الاسلام محمد حسین رضا زاده مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه کشور به همراه معاونین در سفری یک روزه با حضور در همدان با مدیران و طلاب مدارس علمیه دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد حسین رضا زاده مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور به همراه معاونین این مرکز روز گذشته در سفری یک روزه با حضور در همدان با مدیران و طلاب مدارس علمیه دیدار کرد.

در این دیدارها حجج اسلام جلیلی مدیر اداره آسیب‌های اجتماعی و رضوی مدیر اداره مطالعات و رصد دفتر امور اجتماعی، حجت الاسلام رضا زاده را همراهی می‌کردند.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان، دیدار با مدیر حوزه علمیه استان، دیدار با مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان، حضور در شورای حوزه علمیه استان، دیدار با مدیران و کادر مدارس علمیه شهرستان همدان، دیدار با طلاب طرح هجرت و دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند، از جمله برنامه‌های مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور در همدان بود.

حجت الاسلام رضا زاده در این دیدارها به جایگاه مهم روحانیت در عرصه مسائل مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: از روز اول تقابل بین جبهه حق با جبهه کفر و نفاق وجود داشته و همیشه این مستکبران بودند که متحمل شکست شده‌اند.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه دشمن با وجود تمام قدرت و توانایی که دارد در برابر روحانیت و همراهی‌های مردم شکست خورده است، گفت: دشمن تا بن دندان مسلح از تمام توان خود استفاده می‌کند تا به اسلام و روحانیت ضربه بزند، اما شاهدیم که هر بار با مشت محکمی از طرف مردم روبرو شده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف دشمن ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت است، خاطرنشان کرد: امروز شاهد قدرت جبهه جریان حق هستیم.

حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به اهداف این مرکز، اظهار کرد: با وجود آنکه حوزه‌های علمیه از روز اول دارای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بودند، اما این فعالیت‌ها از سال ۱۳۹۵ هدفمند و نظام مند شده و در این راستا دو وظیفه مهم بر عهده دفتر اجتماعی سیاسی قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه تربیت سیاسی و اجتماعی حوزویان و تدبیر بر موضوعات مختلف و راهبری افکار عمومی برای رسیدن به اهداف اصلی حوزه بر اساس مقاصد سیاسی و اجتماعی از نگاه اسلام و انقلاب، دو وظیفه این نهاد است، یادآور شد: برای رسیدن به این دو محور باید فعال باشیم، که لازمه آن شناسایی ظرفیت‌های موجود و تقویت و توسعه آن است.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به مسئله انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان و مدیران حوزه لازم است نسبت به انتخابات برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند و با شناخت ظرفیت‌ها، محتوای مناسب را برای هر یک از گروه‌های هدف طراحی و تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اساسی در انتخابات با محوریت مدارس علمیه پیش خواهد رفت، اظهار کرد: مدارس علمیه در این ایام باید به ملجأیی برای ارتباط با مردم و پاسخگویی به نیازمندی‌های فکری و اجتماعی جامعه تبدیل شوند.

حجت‌الاسلام رضازاده با تأکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی را به دنبال خواهد داشت، ابراز کرد: حضور حداکثری همه اقشار در انتخابات عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

همچنین حجت الاسلام رضوی با حضور در شهرستان ملایر ضمن بازدید از مدارس علمیه امام حسن مجتبی(ع) و علی بن ابی طلاب(ع)، در نشستی با حضور مدیران، کادر، اساتید و طلاب به بیان مباحث روز پرداخت.

در این دیدارها که با عنوان اقدام کنشگری حوزه علمیه و روحانیت در عرصه انتخابات پیشرو برگزار شد، مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه کشور و معاونین این مرکز به تشریح نقش روحانیت در روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه و دعوت مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی و برگزاری انتخاباتی پر شور پرداختند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha