شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: چرا اسرائیل غاصب را که بیش از ۵۰ درصد منازل مردم غزه را با خاک یکی کرده محاکمه نمی‌کنید؟ این موجود پلید و خبیث به هیچ قانونی پایبند نیست و تحت حمایت شیطان اعظم هر کاری را می‌کند. به نظرم برای آسودگی خیال همه باید درِ این سازمان‌های بی‌خاصیت را به‌جای گل سیمان بگیرید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه نوزدهم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بابیان اینکه متقین ولایت مدارند و سخنان و دستورات ولی جامعه را زمین نمی‌گذارند و تا حد توان اجرا می‌کنند، بیان داشت: امیرالمؤمنین علیه‌السلام وقتی شنیدند که یاران معاویه به غارت شهر انبار اقدام کرده‌اند، تنها و پیاده از کوفه بیرون آمد تا به نُخیله رسید، مردم در آنجا به او پیوستند و گفتند: «ما شرّ دشمن را از تو کفایت می‌کنیم».

دائماً باید امام جامعه را یاری کرد

وی افزود: حضرت در حکمت ۲۵۳ از حکم نهج‌البلاغه در پاسخ فرمودند: ««وَ اللَّهُ مَا تَکْفُونَنِی اَنْفُسَکُمْ فَکَیْفَ تَکْفُونَنِی غَیْرَکُمْ إِنْ کَانَتِ الرَّعَایَا قَبْلِی لَتَشْکُو حَیْفَ رُعَاتِهَا فَإِنِّی الْیَوْمَ لَأَشْکُو حَیْفَ رَعِیَّتِی کَاَنَّنِی الْمَقُودُ وَ هُمُ الْقَادَهُ أَوِ الْمَوْزُوعُ وَ هُمُ الْوَزَعَهُ». به خدا قسم شما شرّ خود را از من کفایت نمی‏کنید، چگونه شرّ غیر خود را از من کفایت می‌کنید؟ اگر رعیّت پیش از من از جور حکمرانان خود شاکی بودند، من امروز از ستم رعیّتم شکایت دارم، مثل این است که من پیرو ایشانم وایشان زمامدار و یا من فرمان‌بردارم و ایشان فرمانده» لذا باید دائماً امام جامعه را یاری کرد و الا شخصیتی مثل امام معصوم علی بن ابیطالب هم اگر یاری‌اش نکنند خانه‌نشین می‌شود؛ زمین‌گیر می‌شود.

کتاب مهم‌ترین نقش را در رشد انسان دارد

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۴ آبان روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، اظهار داشت: اولاً این روز را به همه‌کسانی که به نحوی با کتاب ارتباط دارند تبریک عرض می‌کنم؛ کتاب مهم‌ترین نقش را در رشد فردی، اجتماعی و پرورش تمام ابعاد وجودی انسان دارد لذا اگر بخواهیم اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی را درک کنیم همین بس است که خدای تعالی اولین خطابش به آخرین فرستاده‌اش این است که بخوان و معجزه پیامبر خاتم را کتاب قرار داد.

باید نهضت مطالعه و کتاب‌خوانی راه انداخت

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در این دوره‌ای که قرار داریم و رسانه‌های مختلف با تمام قوا تلاش می‌کنند فکر و اندیشه افراد را در تصرف خود بگیرند وظیفه همه بخصوص دستگاه‌های فرهنگی این است که فرهنگ مطالعه را ترویج کنند و گسترش بدهند، خاطرنشان ساخت: باید نهضت مطالعه و کتاب‌خوانی راه انداخت لذا سال‌های قبل شورای فرهنگ، مبحث مطالعه مفید را با راهکاری برای کشور و برش استانی با ریاست استاندار طراحی کرده بود که به نظر خوب است احیا شود.

مطالعه مفید به نتیجه و اثر توجه دارد

وی در ادامه یادآور شد: مطالعه مفید معمولاً به نتیجه و اثر توجه دارد که بر علم مخاطب یا بر رفتار او و یا بر قلب او اثر بگذارد و بتواند مهارت‌های مختلف او را بالابرده، کاربردی کند و توانائی‌های بالقوه خدادادی را فعلیت ببخشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه ما به‌عنوان یک فرد مسلمان سرانه کتاب‌خوانی کمی داریم و این خسران است، گفت: حضرت آقا دربیانی فرمودند: «امروز کتاب‌خوانی و علم‌آموزی نه‌تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است. از همه بیشتر، جوانان و نوجوانان، باید احساس وظیفه کنند، اگرچه آنگاه‌که انس با کتاب رواج یابد، کتاب‌خوانی نه یک تکلیف، که یک کار شیرین و یک نیاز تعلل ناپذیر و یک وسیله برای آراستن شخصیت خویشتن، تلقی خواهد شد و نه‌تنها جوانان، که همه نسل‌ها و قشرها از سر دلخواه و شوق بدان رو خواهند آورد».

از کودکی روی بچهها کار کنید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه یادآور شد: خانواده‌ها این مسئله را کم نگیرید و از کودکی روی بچه‌ها کارکنید. خصوصاً روی کتاب کودک و بعد نوجوانان بیشتر باید کارکرد. باید این کتاب‌ها آن‌قدر جذاب باشد که کتاب‌های بیگانه رونقی نداشته باشد و فرهنگ خودمان بیشتر دنبال شود و رهبری در جای دیگری هم فرمودند: «من فکر می‌کنم اگر بتوانیم فرهنگ کتاب‌خوانی را در کشور رایج کنیم و در کنار آن، تولید کتاب را هم خوب گسترش دهیم، بخش عمده‌ای از وظایف فرهنگی دولت جمهوری اسلامی، بدین‌وسیله انجام خواهد گرفت».

ضرورت سیر مطالعاتی مجموعه آثار حضرت آقا

وی بابیان اینکه پدر و مادر و بعد مدرسه مهم‌ترین نقش را در کتاب‌خوان کردن جامعه دارند، گفت: قبلاً راجع به نذر کتاب، وقف کتاب، در گردش بودن کتاب، قفسه کتاب مساجد و امثال این‌ها نکاتی را عرض کرده‌ام. یادم هست سال‌های گذشته سیر مطالعاتی تاریخی دادم به‌خصوص تاریخ معاصر لذا امروز هم عرض می‌کنم سیر مطالعاتی مجموعه فکری حضرت آقا را داشته باشید؛ کتاب یاران حسین، انسان ۲۵۰ ساله، طرح کلی، خون‌دلی که لعل شد و امثال این‌ها. این‌ها را همه باید خوانده باشند. این‌ها کتاب‌هایی است که به شما مبنا می‌دهد و دست شما را در قسمت‌های زیادی از مسائل سیاسی اجتماعی خواهد گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه یکی از مطالعات سودمند خواندن خاطرات رزمندگان و آشنایی با سرداران و فرماندهان دوران پرافتخار دفاع مقدس است که بسیار آموزنده و اثرگذار است، گفت: یکی از این سرداران نام‌آشنا که کمتر راجع به او سخن گفته‌شده است شهید حاج حسن طهرانی مقدم است. ۲۱ آبان ماه سال ۹۰ سردار مخلص اسلام دانشمند باتقوا، مجاهد در عرصه خودکفائی، رئیس سازمان خودکفائی سپاه، پدر اقتدار موشکی ایران حاج حسن طهرانی مقدم به همراه ۱۶ نفر از پاسداران در انفجار زاغه مهمات به شهادت رسید.

شهید طهرانی مقدم به جوانان شناسانده شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه قطعاً شخصیت این سردار رشید اسلام باید به‌عنوان الگو برای جوانان ما مطرح و شناسانده شود، گفت: بعد از فتح المبین این شهید بزرگوار، بنیان‌گذار توپخانه سپاه شد. یک جوان نوزده بیست‌ساله، اول سال ۱۳۶۰ به جبهه آمد و اول سال ۱۳۶۱ توپخانه سپاه را راه‌اندازی کرد و ادامه داد تا موشکی. رسید به‌جایی که در مراسم تشییع‌جنازه‌اش رهبر معظم انقلاب به خانواده او فرمود: «من مصیبت‌زده شدم». بعد که به منزلشان رفتند فرمودند: «شهید طهرانی مقدم سراپا اخلاص بود. من ۲۵‌، ۲۶ سال هست، ایشان را از نزدیک می‌شناسم. همت خیلی بلندی داشت. افق‌های خیلی بلندی را می‌دید. یکی از خصوصیات برجسته ایشان مدیریت بود. یک‌ مدیر طبیعی بود، درس مدیریت نخوانده بود اما واقعاً یک مدیر بود».

وی در ادامه افزود: یا یک سال قبل از شهادت در تاریخ ۹ خرداد ۱۳۸۹، آقا بعد از بازدید از تلاش‌های جهادگران جهاد خودکفایی سپاه، کار بزرگ حاج حسن و هم‌سنگرانش را «معجزه‌ی توانایی‌های عزم راسخ انسان مؤمن» نامیدند. بعضی سرداران سپاه می‌گفتند آقا فرموده بودند: «تاکنون، هر قولی که حاج حسن آقا به ما داد، وفا کرد»؛ پیام امام خامنه‌ای را راجع به شهادت طهرانی مقدم بخوانید که چه توصیفاتی‌ کردند. «پیشتاز عناصر ممتاز سازمان‌ جهاد خودکفایی سردار عالی‌قدر، دانشمند برجسته‌، پارسای بی‌ادعا، برخوردار از اخلاص سرشار، دارای همت والا و بلند، نگاه به افق‌های خیلی بلند، برجسته در مدیریت؛ مدیریت طبیعی».

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: سردار حاجی‌زاده درباره شهید گفتند: دائماً تکیه‌کلامش این بود که: «ما باید مشت مقام معظم رهبری را پرکنیم، ایشان ذریه امیرالمؤمنین علیه‌السلام است و باید مشت ایشان پر باشد». چه اخلاصی! چه توجهی به آن روایت امیرالمؤمنین که اول خواندم که تبعیت از ولی باید داشت و توجه داشتن به وظیفه و انجام‌وظیفه در زمان.

دل شهید طهرانی مقدم پر بود از نفرت نسبت به صهیونیست‌ها

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه قلب او از عشق به محرومان عالم لبریز و دلش پر بود از نفرت نسبت به صهیونیست‌ها، اظهار داشت: او از توانمندی‌های ایران هراس و وحشت برای صهیونیست‌ها درست کرد و خواب راحت را از چشم آنان گرفت و وصیت کرد روی سنگ‌قبرش بنویسند: «او آرزوی نابودی رژیم صهیونیستی را داشت». کاری که او کرد این بود که دشمنان نظام اسلامی حتی فکر هرگونه تجاوز به ایران را نمی‌کنند؛ و البته شاگردانی را هم در مسیر کارهای خودش برای ادامه راه تربیت کرد؛ و امروز شاهدیم جوانان مجاهدی را که در مناطق مختلف غرب آسیا، از لبنان و فلسطین و سوریه و عراق و یمن و افغانستان و جاهای دیگر را که باواسطه‌ یا بی‌واسطه بر سفره‌ای که او پهن کرد نشسته‌اند.

وی در ادامه اذعان داشت: غرش موشک‌ها و راکت‌هایی که خواب راحت را از سکنه مناطق اشغالی گرفته و ترس بر جان آن‌ها انداخته و جبهه مقاومت را تقویت کرده همه دستاوردهای حرکت مخلصانه این سردار اسلام است؛ که در ۱۹، ۲۰ سالگی با تشکیل توپخانه شروع شد و به اینجا ختم شد.

مسیری که جبهه مقاومت در پیش‌گرفته استراتژی درستی است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز بابیان اینکه طوفان الاقصی با شلیک ۶ هزار موشک شروع شد و هنوز ادامه دارد، گفت: مسیری که جبهه مقاومت در پیش‌گرفته استراتژی درستی است ولو شهید می‌دهند اما نتیجه به نفع آنان قطعی است به تحلیل‌های غلطی که بعضی مغرضان می‌کنند نباید توجه کرد البته این تحلیل‌های مغرضانه در همه زمینه‌ها هست می‌بینید که فعالیت‌های گسترده دولت را چگونه ضایع می‌کنند. استقبال پرشور مردم کردستان از رئیس‌جمهور بعضی‌ها را عصبانی کرده، دولت با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمامی که بعضی از آن‌ها دو دهه و بیشتر معطل‌مانده بوده، خدمت بزرگی به تکمیل زیرساخت‌های عمرانی برای رفاه حال مردم می‌کند.

بعضی واقعاً بی‌انصافی میکنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه بعضی واقعاً بی‌انصافی می‌کنند، گفت: در همین مسئله فروش نفت وزیر دولت قبل می‌گفت نمی‌توانیم ۲۰۰ هزار بشکه هم بفروشیم اما امروز در شرایطی که برجام بی‌خاصیت مانده و خبری هم از اف ای تی اف نیست، نفت ۳ میلیون بشکه فروش می‌رود و باز به‌عنوان نفر سوم تولیدکننده اوپک شدیم. بعد می‌گویند این‌ها نمایش است. خب شما چرا نمایش ندادید تا مذمت نشوید.

منصفانه کارها را با قبل مقایسه کنید

وی در ادامه تصریح کرد: من بنا بر تعریف از دولت ندارم و منکر کمبودها و کاستی‌ها در عملکرد دولت و مشکلات معیشتی و سفره کم‌رمق و گاهی بی‌رمق مردم نیستم اما بروید لااقل منصفانه کارها را با قبل مقایسه کنید. حرف‌هایی از روی بی‌تقوایی زده می‌شود ناراحت‌کننده است.

نصرالله جنگ امنیتی و نظامی را به سمت جنگ اقتصادی هدایت کرد

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در بخش دیگری بابیان اینکه تحلیل و بیانات حکیمانه سید مقاومت را در هویت بخشی به نبرد غزه و فلسطین را همه ملاحظه کردید؛ که این نبرد را یک واکنش فلسطینی به ظلم صهیونیستی خلاصه کرد، گفت: ایجاد ابهام نسبت به عملکرد حزب‌الله در آینده دست خود را باز نکرد. خیلی خوب صحبت کرد؛ و البته درخواست‌هایی هم داشت؛ و آن اینکه کشورها دست از صدور بیانیه محکومیت و تقبیح رژیم صهیونیستی بردارند و وارد کار شوند و در مرحله اول روابط خودشان را با این رژیم پلید قطع کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: یعنی نصرالله جنگ امنیتی و نظامی را به سمت جنگ اقتصادی هدایت کرد تا زندگی صهیونیست‌ها فشل و پیروزی زودتر حاصل شود. این راهبرد دقیقی است که باید همه کشورهای اسلامی کمک کنند تا نتیجه دهد و آن تحریم همه‌جانبه رژیم ددمنش است.

باید اول چرخه حیات صهیونیستهای سفاک را قطع کرد / انرژی ندهید و رابطه اقتصادی را قطع کنید

وی ابراز داشت: می‌دانید بعضی از همین کشورهای منطقه که نمی‌خواهم اسم ببرم که اطراف ما هم هستند، بیش از ۶۰ درصد انرژی رژیم منحوس را تأمین می‌کنند و رابطه اقتصادی دوطرفه محکمی باهم دارند، او را زنده نگه می‌دارند. کشورهای اسلامی هستند که واردکننده صددرصدی کالاهای اسرائیلی هستند. خب باید اول چرخه حیات صهیونیست‌های سفاک را قطع کرد. انرژی ندهید و رابطه اقتصادی را قطع کنید.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه این کشورها بدانند درست است که دستشان مباشرتاً به خون بی‌گناهان آلوده نیست اما در تمام جنایات صهیونیست‌ها معاونت و همکاری دارند و به نام آن‌ها هم ثبت می‌شود، گفت: باید هر مرز و گذرگاه را باز کنند و امنیت راهش را هم تأمین کنند. این کشورها در نسل‌کشی صهیونیست‌ها شریک و معاون رژیم صهیونیستی هستند.

باید درِ این سازمانهای بی‌خاصیت را به‌جای گل، سیمان بگیرید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: چرا کشورها به مواد قانونی کنوانسیون‌های بین‌المللی که کالاهای اسرائیلی را به خاطر نسل‌کشی تحریم کرده‌اند عمل نمی‌کنند؟ قوانینی دارد. در همین کنوانسیون‌ها آمده اگر کشوری به مناطق مسکونی حمله کند باید به‌عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود؛ خب چرا اسرائیل را که بیش از ۵۰ درصد منازل مردم غزه را با خاک یکی کرده محاکمه نمی‌کنید؟ این موجود پلید و خبیث به هیچ قانونی پایبند نیست و تحت حمایت شیطان اعظم هر کاری را می‌کند. به نظرم برای آسودگی خیال همه باید درِ این سازمان‌های بی‌خاصیت را به‌جای گل سیمان بگیرید.

ما از غزه و جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم

وی در ادامه تأکید کرد: ما طبق اصول کلی که داریم و انقلابمان بر اساس همان اصول شروع‌شده و تا امروز ادامه پیداکرده، از همه محرومان عالم حمایت می‌کنیم. ما از غزه و جبهه مقاومت حمایت می‌کنیم؛ و در روز جمعه نشانه حمایت ما این است که هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا می‌کشیم.

تفسیر المیزان موسوعه بزرگی است از معارف و معالم دین و شریعت حقه که هر طالب حقیقتی را به مقصد میرساند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری بیان داشت: ۲۴ آبان ماه سالگشت وفات علامه طباطبائی قدس سره است، این عالم عظیم الشانی که باطن پاک و طاهرش با حقائق قرآن مساس داشت که لا یمسه الا المطهرون. تفسیر المیزان او موسوعه بزرگی است از معارف و معالم دین و شریعت حقه که هر طالب حقیقتی را به مقصد می‌رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی افزود: در فرصتی باید از ویژگی‌های این عارف فرزانه و فقیه حکیم برای شما عرض کنم که چگونه با تأسی به استادش مرحوم آیت‌الله قاضی، قرآن را با قرآن تفسیر می‌کرد. من از شیخنا الاستاذ علامه شنیدم که ایشان می‌فرمود: «بعضی از بخش‌های المیزان را علامه با سجده‌های ۵، ۶ ساعته توانسته تلقی کند و بفهمد و بیان کند». به این سادگی‌ها با درس خواندن و علوم ظاهری به دست نمی‌آید.

وی در خاتمه بابیان اینکه بحث مهمی راجع به انتخابات و سلامت و امنیت آن‌که زمینه مشارکت بیشتر می‌شود داشتم که وقت گذشت؛ ان‌شاءالله در فرصت دیگری عرض خواهد شد، گفت: این سلامت را باید نظارتی‌ها و اجرایی‌ها فراهم کنند و مرحله اول آن انتخاب افرادی است که این مهم را به عهده می‌گیرند؛ لذا مسئولین این دو دستگاه باید دقت کنند که چه افرادی را در آن رئوس می‌کارند که آن‌ها بعداً گرفتاری‌هایی را درست نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha