جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
زهره تمیزکار

حوزه/ مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که یکی از توصیه‌های مهم اولیای دین، مکتوب کردن علوم به منظور گسترش و تعمیق دانش است، گفت: کتاب به عنوان میراث فرهنگی برای تمام نسل‌ها ماندگار است و در بسیاری از موارد سهم کتاب در انتقال دانش، به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، زهره تمیزکار، مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران، ضمن تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی به بانوان طلبه اهل قلم، نویسندگان، کتاب‌داران، کتاب‌خوانان، صاحبان دانش و خرد، نشردهندگان اندیشه‌های والا و همه دست‌اندرکاران و تلاش‌گران عرصه کتاب، عنوان کرد: همان‌گونه که رهبر اندیشمند و فرهیخته انقلاب فرمودند؛ «امروز کتابخوانی وعلم آموزی، نه تنها یک وظیفه ملی، که یک واجب دینی است».

وی ادامه داد: در زمانه‌ای هستیم که تابش خورشید انقلاب اسلامی ایران، نهضت‌های سراسر سرزمین های اسلامی را فرا گرفته و بیداری جهانی آفریده است؛ در این عرصه، کتاب نقش بسزایی در هدایت و روشنگری جوامع بشری دارد.

مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران افزود: معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، با هدف ترویج و توسعه فرهنگ والای کتابخوانی با شعار محوری «کتاب؛ تبلور فرزانگی، اعتلای اقتدار و مقاومت»، هفته کتاب سال ۱۴۰۲ را آغاز کرده است.

تمیزکار با بیان اینکه امسال معاونت پژوهش با همکاری مرکز نشر هاجر، برنامه های متنوعی از جمله نشست های تخصصی نقد، تحلیل و معرفی کتاب، وبینارهای علمی وکارگاه‌های مهارتی تدارک دیده است، اضافه کرد: به همین مناسبت در آغازین روز هفته کتاب مدیر مرکز حجت الاسلام والمسلمین فاضل، در نشست برخطی با طلاب و اساتید سراسر کشور گفت‌وگو می‌کنند.

مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: همچنین افتتاح نهمین دوره نمایشگاه های کتاب حوزه های علمیه خواهران و رونمایی از تازه های نشر طلاب و اساتید از دیگر برنامه‌های اولین روز هفته کتاب است.

تمیزکار گفت: از برنامه های دیگر روزهای هفته کتاب می‌توان به نشست معرفی کتاب طریق طلبگی، معرفی کتاب درسنامه مهارت های پژوهشی، نشست کاربرد هوش مصنوعی در تدوین کتب و مقالات، نشست جایگاه کتاب در نظام تعلیم و تربیت و چندین کارگاه با هدف تقویت مهارت نویسندگی و تندخوانی و... اشاره کرد.

مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که یکی از توصیه‌های مهم اولیای دین، مکتوب کردن علوم به منظور گسترش و تعمیق دانش است، بیان کرد: کتاب به عنوان میراث فرهنگی برای تمام نسل ها ماندگار و در بسیاری از موارد سهم کتاب در انتقال دانش، به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است.

تمیزکار یادآور شد: تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون آن انکار ناپذیر است و نمی توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث قرار داد.

مدیرکل پژوهش‌های تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که بر همه صاحبان اندیشه و خرد روشن است که هر چه فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد، فرهنگ عمومی افراد آن جامعه نیز تعالی می‌یابد، افزود: قطعا نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را، بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد.

وی بیان کرد: امیدوارم با همت، تلاش، برنامه ریزی و سیاست‌گذاری همه مسئولان، علاقه‌مندان، نخبگان و اندیشه‌ورزان، شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب به ویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در حوزه های علمیه خواهران باشیم و هم‌نشینی و قرابت با کتاب، روشنی‌بخش ضمیر و طراوت‌بخش همیشگی زندگی همگان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha