شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علی علیزاده دبیر نهمین جشنواره رسانه ای ابوذر

حوزه/ علیزاده با اشاره به اینکه خروجی جشنواره ابوذر، تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب است، گفت: پیش از برگزاری آئین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۳۵ جلسه و نشست با کارشناسان و مدیران رسانه‌ها برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علی علیزاده در آیین رونمایی از نهمین پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در جوار مزار مطهر طلبه بسیجی مدافع امنیت شهید مهدی زاهدلویی در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: رسانه مهمترین و اثرگذارترین ابزار جهت دهی و مهندسی افکار عمومی جامعه است.

ببینید:

تصاویر/ آیین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند بالادستی ماموریت‌هایی برای رسانه و اصحاب رسانه تعریف کرده‌اند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سه مرتبه از کلید واژه رسانه استفاده شده است، مطرح کرد: اهالی رسانه و افرادی که در فضای رسانه‌ای فعال هستند مخاطب خاص مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌فرمایند « در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت میکنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره‌ی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.»

ببینید:

فیلم | رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم

علیزاده با بیان اینکه رسانه قوی‌ترین ابزار برای تسخیر افکار عمومی و تصویرسازی برای مخاطب است، خاطرنشان کرد: درنتیجه مقام معظم رهبری امر به جهاد رسانه‌ای برای مقابله با دشمن کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج با راه‌اندازی جشنواره رسانه‌ای ابوذر فعالیت در این مسیر را آغاز کرده است، تصریح کرد: این جشنواره در حقیقت آغاز عملیات رسانه‌ای برای پیگیری و تحقق مطالبات ولی امر مسلمین است.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با بیان اینکه جشنواره به دنبال گفتمان‌سازی مطالبات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، یادآور شد: اهداف اصلی جشنواره رسانه‌ای ابوذر جریان‌سازی، فرهنگ‌سازی و در نهایت تحقق مطالبات است.

وی با اشاره به محورهای ده‌گانه جشنواره، بیان کرد: این محورها شامل شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت عفاف و حجاب و انتخابات، اقتدار ملی و مردم سالاری دینی است.

علیزاده با بیان اینکه تقریبا تمام محورها ناظر به مطالبات مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: یکی از رویکردهای جشنواره رسانه‌ای ابوذر معرفی دستاوردهای انقلاب است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت ضمن تقدیر از زحمات دولت نقدی بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده داشته‌اند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به اینکه در این راستا کار ویژه‌هایی تعریف شده است، اظهار داشت: این کارویژه‌ها شامل ایجاد فضای رقابتی سالم، شناسایی استعدادهای رسانه‌ای جبهه انقلاب، ارتقای دانش اصحاب رسانه با برگزاری نشست‌های تخصصی و روایت‌گری دستاوردها است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از عدم حضور به موقع در عرصه روایت‌گری نهایت استفاده را می‌کند، مطرح کرد: اغتشاشات سال گذشته محصول این عدم حضور بود که دشمن با ابزار رسانه اذهان جوانان را تسخیر کرد.

علیزاده با اشاره به اینکه کار ویژه نهایی و خروجی جشنواره ابوذر، تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب است، عنوان کرد: پیش از برگزاری آئین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ۳۵ جلسه و نشست با کارشناسان و مدیران رسانه‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کارآمدترین جهاد تبیین، جهاد تبیین سازمانی با رویکرد معرفی دستاوردها و خدمات انقلاب و نظام به مردم است، خاطرنشان کرد: در این موضوع نیازمند پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف استان هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha