یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
فلسطین

حوزه / در پیام شانزدهمین اجلاسیه نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها، بیانیه‌ای خطاب به ائمه جمعه جهان اسلام تأکید شد: ائمه جمعه جهان اسلام محاکمه جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی را از مجامع بین‌المللی مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در شانزدهمین اجلاسیه نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها، بیانیه‌ای خطاب به ائمه جمعه جهان اسلام به شرح زیر صادر شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

سروران بزرگوار، علمای اسلام و ائمه جمعه محترم کشورهای اسلامی

▫️سلام من الله و برکاته علیکم؛

اما بعد؛ رنج‌ها و دردهای امروز مردم مظلوم غزه عزتمند و کشتار و آوارگی و ویرانگری که به بهانه‌های پوچ و دروغین، کودکان و زنان و شهروندان بی‌گناه را نشانه رفته، دیگر بر هیچ یک از جهانیان پوشیده نیست.

این جنایات و ویرانگری‌ها، حلقه جدیدی از زنجیره‌ سرکشی‌های دیوانه‌وار غده سرطانی صهیونیسم است که بار دیگر در برابر طوفان‌الاقصی سر برآورده است، طوفانی که در پی انفجار آه‌ و اندوه‌های انباشته‌ شده مظلومان در طول ۷۰ سال گذشته به‌وجود آمده و سستی رژیم غاصب و تزلزل ارتش اشغالگرش را با صلابت و هوشمندی و شجاعت جوانان مقاومت، بیش از پیش آشکار ساخته است.

با این جنایات وحشیانه‌ای که این روزها شاهد آن هستیم، اگر بدون عذر و توجیه، بی‌تحرک و اقدام بمانیم، فردای قیامت بهانه ما در برابر این فرموده خدای سبحان چیست که: "احسب الناس"

پاسخ ما به ندای "انصر اخاک" رسول اعظم(ص) چیست؟ در حالی که پاره‌های پیکرهای آغشته به خون خواهران و برادران بی‌گناهمان را در فلسطین عزیز می‌بینیم و ندای نصرت‌خواهی آنان را می‌شنویم که می‌گویند: آیا مسلمانی نیست که صدایمان را بشنود و یاریمان کند!؟

اکنون غزه سرافراز، با بیمارستان‌ها و مدارس و مساجد و کلیساها و خانه‌ها و زمین و دریاهایش، ما را به اتخاذ مواضع محکم و قاطع در برابر رژیم جعلی صهیونیستی و دولت تروریست آمریکا که پشتیبان و حامی این رژیم پوشالی است فرا می‌خواند.

ای عالمان مسلمان!

شما پیشتاز روشنگری فکری در جامعه هستید و همواره مواضعی درخشان در دفاع از حق و یاری دین، به‌نام خود ثبت کرده‌اید، اینک بیش از هر زمان، ما و شما به اتخاذ مواضع و اقدامات روشن و صریح برای یاری اسلام و مسلمانان فراخوانده شده‌ایم!

شما پیشوایان و پرچم‌داران مسلمین و علمای دین هستید و از این‌رو، بیش از همه و همیشه، از شما آگاه‌سازی و روشنگری اصیل دینی انتظار می‌رود.

اکنون، بر همه ما لازم است که محاکمه جنایتکاران صهیونیستی و آمریکایی را از مجامع بین‌المللی مطالبه کنیم.

همچنین - فراتر از مطالبه طرح شوم عادی‌سازی با رژیم اشغالگر که با طوفان‌الاقصی برباد رفت- از حاکمان کشورهای اسلامی و عربی بخواهیم که برای قطع هرگونه ارتباط کشورهای منطقه با این دشمن وحشی، تلاش جدی کنند.

اکنون سیل تجمعات و راهپیمایی‌های میلیونی مردم برای محکومیت رژیم صهیونیستی، در بیشتر کشورهای جهان به‌راه افتاده و از همه ما انتظار دارند برای یاری مردم مظلوم و مقاوم فلسطین، گام‌های جدی‌تری برداریم.

از خدای بزرگ و توانا، پیروزی نزدیکی را که به صابران بشارت داده، تمنا می‌کنیم و آرزو داریم تا در آینده نزدیک در قدس شریف گردهم آییم و در کنار هم نماز بگذاریم.

والسلام علیکم و رحمةالله

نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها

جمهوری اسلامی ایران

۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۲

متن پیام به زبان عربی:

بسم الله الرحمن الرحیم

السادة الکرام، علماء الدین و أئمة الجمعة المحترمون فی البلاد الإسلامیة.

سلام من الله و برکاته علیکم

أما بعد، فلم یعد یخفی علی العالم أجمع معاناة أهلنا المظلومین فی "غزة العزة" و ما یجری علیهم من القتل والتشرید والإبادة التی تستهدف الاطفال والنساء والمدنیین الأبریاء بحجج خاویة کاذبة.

ولیست هذه إلا حلقة جدیدة من سلسلة طغیان الغدة السرطانیة الصهیونیة التی جنّ جنونها السابق بعد ما تفجرت الآهات المتراکمة طوال أکثر من سبعین عاما فی صدور المظلومین فأصبحت طوفان الأقصی الذی فضح هزالة هذا الکیان الغاصب وخواء جیشه المحتل بصلابة شباب المقاومة وذکاءهم وشجاعتهم.

ومع هذه الوحشیة الصهیونیة التی نشاهدها، لو وقفنا مکتوفی الأیدی و لم نحرک ساکنا دون أی تبریر وعذر، فماذا ستکون حجتنا یوم القیامة من قول الله سبحانه و تعالی: "أحسب الناس أن یترکوا أن یقولوا آمنا و هم لایفتنون؟ "

و ما هو جوابنا للرسول الاعظم صلی الله علیه و آله، والذی وصلتنا مقولته الشریفة "أنصر أخاک" و نحن نری أشلاء إخوتنا الأبریاء العزل فی فلسطین الحبیبة تصرخ وهی مضرجة بالدماء: "ألیس من مسلم یسمعنا و ینصرنا؟ "

فهذه غزتنا الأبیة و مستشفیاتها و مدارسها و مساجدها و کنائسها و بیوتها و برها و بحرها تنادینا مطالبة اتخاذ الموقف الحق أمام غطرسة العدو الصهیونی و الولایات المتحدة الأمریکیة الدولة الإرهابیة المساندة والداعمة لهذا الکیان المزیف.

یا علماء المسلمین!

أنتم من سبق المجتمع دوماً فی التنویر الفکری و سجلتم مواقف مشرفة فی الدفاع عن الحق و نصرة الإسلام؛ فالیوم مطلوب منّا جمیعا أکثر من أی وقت مضی لإتخاذ مواقف شجاعة و صریحة لنصرة الإسلام والمسلمین.

فأنتم الیوم قادة المسلمین و علماء الدین و منکم ترجو الأمة الإشعاع المعرفی و تنویر الفکر الأصیل، کما و علینا مطالبة الأنظمة الدولیة لمحاکمة الصهاینة و الأمریکان لارتکابهم "جرائم الحرب "و إلابادة الجماعیه" و "جرائم صدالانسانیه " وکذلک مطالبة حکام البلدان الإسلامیة والعربیة لیس فقط لرفض مشروع التطبیع الذی أصبح بعد هذا الطوفان مهوی الریاح إن شاء الله بل للسعی الجادّ وراء قطع علاقات کل دول المنطقة مع هذا الکیان الغاشم.

فالشعوب و الامم من مختلف الادیان و المذاهب و الجنسیات قد خرجت بمسیرات ملیونیة حاشدة فی أغلب بلدان العالم و وقفت منددة بالهجمة الصهیونیة علی غزة، و تنتظر منا جمیعا أن نتخذ خطوات أکثر جدیة لنصرة فلسطین الجریحه.

ندعو الله العلی القدیر أن یعجل الفتح القریب الذی بشر الصابرین به و نأمل أن نحتفی ونصلی قریبا بالنصر معا فی القدس الشریف.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ممثلی قائد الثورة الإسلامیة وائمة الجمعة فی الجمهوریة الإسلامیة الإیرانیة

۲۳ آبان ۱۴۰۲
۲۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۵
۱۴ نوامبر ۲۰۲۳

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha