سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی مسئول دفتر سیاسی و  اجتماعی حوزه های علمیه

حوزه/ مشاور مدیر حوزه های علمیه ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت دانشگاه ها در اقناع بخشی مخاطبان خود در عرصه انتقال مفاهیم حاکمیت دینی خاطرنشان ساخت: باید آگاهی بخشی دانشگاه های کشور که دارای مخاطبان تحصیلکرده هستند انجام شود، چه بسا این مخاطبان می توانند تاثیر مستقیم و شگرفی در آگاهی بخشی جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی امشب در جلسه هم اندیشی رؤسای دانشگاه‌های قم که با آیت الله اراکی؛ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با موضوع "انتخابات مجلس خبرگان و راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری" در ساختمان دبیرخانه مجلس خبرگان در قم برگزار شد ابراز داشت: هدف اصلی از برگزاری این گونه جلسات برای مشارکت حداکثری در انتخابات خبرگان می باشد و رای گیری همزمان با مجلس شورای اسلامی نگرانی از بعد اجرایی وجود ندارد و آنچه که مهم است مسئله تقویت مشارکت مردم در اصل حاکمیت است.

وی ادامه داد: اگر پشتوانه مردمی برای نظام قوی باشد نظام نیز مستحکم تر خواهد بود و اگر دچار چالش ها و آسیب ها باشد فاقد پشتوانه مردمی خواهد بود، لذا در این صورت حاکمیت ضربه خواهد دید.

مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور تقریب مذاهب گفت: در طول ۴ دهه دشمنان در صدد خدشه دار کردن باورهای مردم من جمله در بعد حاکمیت دینی و نفی این امر در جامعه ما می باشد و در این امر بسیار تلاش کرده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمع شبهات در دانشگاهها ما متعدد می باشد و الحمدلله امروزه شاهد شکل گیری پرسمان هایی در جهت پاسخگویی به این شبهات مطرح در سطح نهاد های علمی هستیم البته امروزه برخی دانشجویان یا شبهه دارند و یا در معرض شبهات هستند و اگر برای ایشان حل مسئله نشود در دفاع از حاکمیت دل نخواهند داد لذا باید اصل ضرورت حاکمیت دینی و ولایت فقیه و شخص ولی فقیه را تبیین و منتقل کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: ما ۱۴۰۰ سال انتظار کشیده ایم که رهبری را شخصی به دست بگیرد که جامع شرایط باشد و این امر محقق شده است لذا باید درک این شخصیت والا مقام را به نسل جوان و آحاد جامعه منتقل کنیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت دانشگاه ها در اقناع بخشی مخاطبان خود در عرصه انتقال مفاهیم حاکمیت دینی خاطر نشان ساخت: باید آگاهی بخشی دانشگاه های کشور که دارای مخاطبان تحصیلکرده هستند انجام شود، چه بسا این مخاطبان می توانند تاثیر مستقیم و شگرفی در آگاهی بخشی جامعه داشته باشند.

وی در پایان با بیان فعالیت های علمی دبیرخانه خبرگان رهبر خاطرنشان ساخت: ۴۴ کتاب در رابطه با خبرگان و حاکمیت دینی و ... توسط دبیرخانه خبرگان رهبری تالیف و منتشر شده است، لذا این مجموعه منبع عظیم علمی است.

شبهات دانشجویان پاسخ داده شود/باید اصل ضرورت حاکمیت دینی و ولایت فقیه و شخص ولی فقیه تبیین شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    __ بسمه تعالی __ با سلام و احترام براساتید بزرگوارم حوزه علمیه مقدسه قم دامت برکاتهم ، ضمن تشکر از این که در اندیشه یِ برطرف کردن شبهات دانشجویان هستند که انشاءالله بیاری خداوند متعال در این امر خطیر موفّق خواهند شد ، با عرض پوزش از محضر مبارک عموم دانشمندان بزرگوار مان عاجزانه تقاضا می کنم در این مورد نیز که عده ای مردم فریب عده ای از جوانان را با چسباندن تعالیم مرتاضان هندی از جمله انرژی درمانی به عرفان اسلامی منحرف می کنند تصمیمی اتخاذ بفرمایند . این بنده ی ِ حقیر روسیاه در سایت برترین ها ، انرژی درمانی چیست و چطور باید آن را انجام دهیم ، مطالبی را نوشته ام که برخی از آنها را منتشر کرده اند که از آنجمله این است: فقط بخاطر بسپاریم که بادمجان در مانی از انرژی درمانی و نیرو درمانی هم بهتر و قوی تر عمل می کند بنده به یکی از این کسانی که ادعا می کرد انرژی درمانگر است گفتم پس چرا مو های ریخته سر خودتان را دو باره نمی رویانید ؟ بعلاوه آن فامیلتان را که سالها ست از بیماری رنج می برد درمان نمیکنید ؟ و چون ادعاء می کرد عالم برزخ می بیند ، گفتم لطفاََ بفرمائید در جیب های بنده الآن چه چیزهائی وجود دارد ؟ بنظر می رسد بادمجان درمانی اثرش خیلی بیشتر است چون انرژیش را را از ماورا و آنورا و اینورا می گیرد. لذا می گویم : با دمجان بخور می برد خنده را __کند قانع و سر به ره بنده را __ دوای مفیدی است برای مرض __خصوصاََ که باشد ز روی غرض __بادمجان که باشد سیه بهتر است __دوا و غذای مه و کهتر است __بادمجان به دلها جلا میدهد __خلاصی به کس از بلا میدهد __بادمجان بخور تا بمانی جوان __حوائج بر آورده گردد روان __روی سوی خوشبختیت پر توان __بدان قدر آن را کمی بیشتر __کند مغز را تیز چون نیشتر __ . انرژی دهد بس ترا از وراء __ نه تنها وراء بلکه از ماوراء __ مبادا بپرسی چگونه چرا __ چون آنگه شود باطل و هیچ کرا __ نخواهی دگر دید در دور وبر __ شنیدی خبر را بجائی مبر __ چون آنگه بادمجان برنجد ز تو __ بفرمان او می کنندت وتو __ با تشکر و عرض ادب وارادت