دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه امروز جمعی ت ضد استکبار و ضد صهیونیست‌ها بالا است، گفت: مردم دنیا کاملاً متوجه دروغ‌های آمریکا و حقوق بشری که از آن دم می‌زنند شده‌اند. ان‌شاءالله فردا همه ایران در دفاع از مظلومان غزه برمی‌خیزد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه 26 آبان در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج با بیان اینکه ۲۸ آبان مصادف با ۵ جمادی‌الاول مصادف با سالروز ولادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها است که در پنجم یا ششم هجری قمری واقع شد و چون بخش مهمی از زندگی پربرکت حضرت به پرستاری و همراهی با اولیا خدا سپری شد، این روز را برای تجلیل از مقام شامخ پرستاران روز پرستار نامیدند و عظمت دیگری را برای زنان و بانوان ثبت کردند، گفت: این روز را به همه عزیزان بخصوص پرستاران اعم از مرد و زن که در این کسوت عاشقانه و خالصانه به مردم خدمت می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.

مشکلات پرستاران زیاد است / مسئولین مربوطه باید جهات رفاهی و سختی کار را بیشتر در نظر بگیرند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه پرستاری از بیمار واقعاً کار سخت و طاقت‌فرسایی است اما بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: اگر با توجه و نیت خالص انجام شود صبغه عبادی پیدا می‌کند. در طول روز تمام فعالیت‌ها و سر کار بودنش را خدای تعالی برای او عبادت می‌نویسد. حضرت امام رضوان خدا بر او فرمود: «شما کاری کنید این شغل شما الهی باشد» یعنی نیتتان را درست کنید. بعد می‌فرمایند «منافات ندارد که برای خدا باشد لکن به شما اجر هم بدهند». اگر کسی با نیت الهی وارد هر کاری شود به‌خصوص پرستاری به خاطر مشقتش عبادت می‌شود. البته مشکلات این صنف زیاد است؛ مسئولین مربوطه باید جهات رفاهی و سختی کار را برای عزیزان بیشتر در نظر بگیرند.

با نسبت و نسب برای کسی عظمت وجودی درست نمی‌شود

امام‌جمعه کرج در ادامه یادآور شد: عظمت شخصیت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها فقط به خاطر این نبود که دختر امیرالمؤمنین و فاطمه سلام‌الله‌علیهما و نوه رسول خدا و خواهر امام حسن و امام حسین است؛ چون با نسبت و نسب برای کسی عظمت وجودی درست نمی‌شود. اگر می‌شد، حضرات دختران، خواهران و افراد دیگری را هم داشتند؛ چرا آن‌ها چنین جایگاهی پیدا نکردند؟ لذا معلوم می‌شود که مسئله چیز دیگری است.

زن در حاشیه نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی افزود: حضرت زینب یکی از نمونه‌های کم‌نظیر تاریخ است که نشان داده برخلاف القای مغرضان که می‌گویند زن در اسلام در حاشیه است و به‌تبع آن در جمهوری اسلامی هم زن در کنار واقع‌شده و از او استفاده نمی‌شود، در مسائل جامعه و اجتماعی وجود حضرت زینب کبری و تعداد دیگری از بانوان نشان داد که از نظر اسلام، زن در حاشیه نیست، بلکه می‌تواند در متن مسائل مهم تاریخی نقش ایفا کند و مؤثر باشد. فقط در وقایع کربلا و کوفه و شام ببینید که این ولی خدا چگونه عمل کرد. نمی‌شود برایش مثلی پیدا کرد.

حضرت زینب کبری بر اساس آموزه‌های علوی و فاطمی تکلیف مدار عمل می‌کرد

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری بر اساس آموزه‌های علوی و فاطمی تکلیف مدار عمل می‌کرد، گفت: حضرت نگاه می‌کرد در هر زمان چه تکلیفی متوجه اوست، همان را به‌خوبی و به کمال انجام می‌داد. به مقاطع مختلف زندگی او اگر توجه شود کاملاً این مسئله روشن است.

حضرت زینب(س) استاد درجه اول جهاد تبیین و روشنگری بود

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه عقیله النساء همه خوبی‌های انسانی را در خودش جمع کرده و مصداق انسان کامل بود، تأکید کرد: غیر از صبر عظیم، مسئولیت‌پذیری و حضور فعال در عرصه‌های اجتماعی، در امور فرهنگی و تربیتی هم نقش خودش را خوب ایفا کرد. استاد درجه اول جهاد تبیین و روشنگری بود. جزو نفرات اول در عرصه جهاد تبیین بود.

حضرت زینب سلام‌الله‌علیها یکی از روات احادیث شیعه است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه ایشان یکی از روات احادیث شیعه است، عنوان کرد: از پدر و مادر و برادران و ام سلمه و ام هانی و تعداد دیگری نقل حدیث می‌کند و تعدادی از بزرگان هم از او نقل حدیث می‌کنند. ابوالفرج اصفهانی در کتاب مقاتل خودش نقل می‌کند از ابن عباس که آن خطبه معروف صدیقه طاهره، خطبه فدکیه را من از زینب کبری نقل می‌کنم، یعنی راوی آن حدیث طولانی و بلند که به دست ما رسیده حضرت زینب سلام‌الله‌علیها است.

حضرت زینب سلام‌الله‌علیها الگوی مسلمان است

وی در ادامه بابیان اینکه با همه این ویژگی‌ها مادری خوب، فداکار و نمونه است، گفت: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها فرزندانی ولایت مدار و در رکاب امام زمان تربیت کرد؛ زینب الگوی بانوی مسلمان بلکه الگوی مسلمان است؛ نه‌فقط بانوان. حضرت آقا یک بیانی دارند که اینجا می‌خواهم استفاده کنم در دفاع صریح از انقلاب ایشان می‌گوید: «من آنچه نیاز امروز می‌دانم ایستادگی بر اصول انقلاب در درجه اول است». این یک بیانی است که همه ما باید داشته باشیم. بعد در ادامه می‌فرمایند: «نخبگان از حضرت زینب بصیرت و به‌موقع عمل کردن را بیاموزند و وارد عرصه شوند و از انقلاب به‌صراحت دفاع کنند و البته نقص‌ها و کمبودها را بگویند و راهکار نشان بدهند برای رفع آن‌ها». حضرت آقا که می‌خواهد الگو برای انقلابیون بیاورد می‌فرماید که از حضرت زینب الگو بگیرید.

به کسانی که خوب فهمیدند و به‌موقع عمل کردند «بسیجی» می‌گویند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بابیان اینکه حضرت زینب سلام‌الله‌علیها به بیان امروز، یک بسیجی به‌تمام‌معنا و پارکاب امام زمانش بود، عنوان کرد: ما حضرت زینب را هم بسیجی می‌دانیم که همه باید درس بگیرند. بسیجی وظیفه‌اش را می‌شناسد و به‌موقع عمل می‌کند. از اول خلقت حضرت آدم تا خاتم‌الاوصیا به کسانی که خوب فهمیدند و خوب و به‌موقع عمل کردند می‌گویند بسیجی.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با اشاره به ۵ آذر سالروز تشکیل بسیج به دستور حضرت امام (ره)، بیان داشت: بسیج در لغت به معنای سامان است؛ عزم و اراده، آماده سفر شدن، آماده‌سازی نیروهای نظامی برای جنگ. بسیج یعنی جمع‌کردن نیروها و آماده جنگ کردن، اما در اصطلاح به معنای حرکت منظم و سازمان‌یافته اجتماعی است که به شکل‌های گوناگون در شرایط خاص مثل جنگ و حوادث غیرمترقبه و امثال این‌ها به وجود می‌آید.

وی افزود: در اساسنامه بسیج، بسیج را این‌طور تعریف می‌کند که «نهادی است تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب که هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و جهاد درراه خدا و گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان، طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح، همچنین کمک به مردم هنگام بروز بلا و حوادث غیرمترقبه هست».

تفکر و فرهنگ بسیج فقط به ایران مربوط نیست

خطیب نماز جمعه کرج ادامه داد: چه وظیفه خطیری دارد بسیج؛ اولاً مربوط به ایران نیست و جهانی است. حاکمیت قانون خدا در جهان. این بر اساس آرمان‌های بلند انقلاب، تفکر و فرهنگ بسیج از مرزهای ایران می‌گذرد و به ملل محروم و انسان‌های مظلوم و مستضعف جهان می‌رسد. فقط به ایران مربوط نیست. برای آن‌ها پیام آرامش‌بخش و رهایی‌بخش از یوق ستمگران را به همراه دارد. پیامی که زمینه‌های حکومت عدل الهی و دولت مهدوی امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداه را آماده‌سازی می‌کند؛ بنابراین فراهم کردن نیروهای عالم و دانای به مأموریت و داشتن آمادگی لازم برای تحقق آرمان‌های بلند الهی و انسانی ضروری و لازم است.

بهترین، رساترین و زیباترین تعریف از بسیج را حضرت امام دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه بهترین، رساترین و زیباترین تعریف از بسیج را حضرت امام دارد، گفت: ایشان فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست». اولاً بسیج لشگر است؛ یعنی مجموعه‌ای بزرگ از افراد پاکار با توان بالا و با تجهیزات لازم برای انجام مأموریت‌های مختلف در هر جا که لازم باشد. کلمه لشگر ناظر به کمیت است؛ ثانیاً این لشگر، مخلص است؛ یعنی به درجه بالایی از فضیلت‌های انسانی رسیده و کار را برای دیده شدن و پول و چه و چه انجام نمی‌دهد. امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمودند: «اخلاص اوج ایمان و خصلت والاترین انسان‌هاست». امام فرمود: بسیج مخلص است؛ این کلمه ناظر به کیفیت است؛ یعنی آن کمیت چنین کیفیتی را هم دارد.

وی در ادامه افزود: این لشگر، مخلصِ کیست؟ به کدام سمت حرکت می‌کند؟ به سمت خدا. این قید خدا هویت‌بخش است، شرافت آفرین است. سمت‌وسوی حرکت بسیج را که تحقق ارزش‌های الهی است معین می‌کند لذا این لشگر مخلص خدا هر جا که باشد از دین خدا و مظلومین دفاع می‌کند؛ نظیر همین صحنه‌هایی که در منطقه توسط مقاومت انجام می‌گیرد. مقاومت لشگر مخلص خداست؛ او بسیجی است. مقاومت هم در تعریف بسیج قرار می‌گیرد. بسیجی هستند ولو اسمشان اسامی دیگری است.

حیثیت و موجودیت استکبار و دولت‌های غربی به شکست فلسطین و غزه بستگی دارد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه بابیان اینکه با همه سختی‌ها و مشکلات و نسل‌کشی‌هایی که رژیم غاصب برای مردم فلسطین و غزه به وجود آورده اما بازنده و مغلوب این میدان رژیم صهیونیستی است، گفت: نه اینکه در آینده شکست بخورد بلکه همان اولین روز حمله کاملاً شکست خورد و از فردای آن روز جنگ غیرمستقیم با آمریکا شروع شد؛ بعضی جاها هم مستقیم؛ از آن روز تا حالا آمریکا دارد به این رژیم نفس مصنوعی می‌دهد تا او را سرپا نگه دارد، چون همه حیثیت و موجودیت استکبار و دولت‌های غربی بلکه اروپایی به شکست فلسطین و غزه بستگی دارد. آن‌ها تلاش می‌کنند که زمین بخورد اما فرماندهان مقاومت با هوشمندی کامل جنگ این نوبت را یک عملیات مشترک دیدند. با هماهنگی کامل و تقسیم وظایف هرروز به‌اندازه لازم ضربه‌ای به دشمن عنود وارد می‌کنند. اسرائیل با همه ادعای قدرتی که داشت نزدیک ۲۰ روز است با تسلیحات پیشرفته و بکارگیری ۳۶۰ هزار نفر نظامی نتوانسته کاری انجام دهد و در یک باریکه و تلفاتی که در این مدت داده معادل تلفات ۷۰ سال گذشته است.

مقاومت با طولانی و فرسایشی شدن جنگ مشکلی ندارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه مقاومت با طولانی شدن و فرسایشی شدن مشکلی ندارد و بدانید که به نفع مقاومت است، اظهار داشت: بعضی‌ها در دلشان نگرانی دارند. بدانید که هرچه بیشتر فرسایشی شود به نفع مقاومت است، اما قطعاً صهیونیست‌ها هم نمی‌توانند تحمل کنند که جنگ طولانی شود.

با ورود مقاومت عراق، سوریه و یمن عرصه بر کودک کشان خبیث تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود

وی در ادامه بابیان اینکه دقت مقاومت این است که به‌نوبت دارد از نیروهایش استفاده می‌کند، گفت: با ورود مقاومت عراق، سوریه و یمن به عرصه، زندگی بر کودک کشان خبیث تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود و با هر اقدام پیامی هم به آمریکا و اسرائیل پلید می‌دهند. مثلاً اینکه یمن با اینکه فاصله دارد اما با به رخ کشیدن برد موشک‌هایش تلاویو را هدف قرار می‌دهد. این یعنی دنیا بدان که انصار الله در قالب یک دولت عمل می‌کند و قطعاً یک گروه فعال در یمن نیست بلکه در محور مقاومت و معادلات و تحولات سیاسی منطقه نقش تعیین‌کننده و مؤثر دارد یا وقتی حشدالشعبی عراق به مناطق اشغالی ضربه می‌زند، یعنی آمریکا بدان حشدالشعبی هم آن‌قدر قدرتمند شده و توانمندی پیداکرده که می‌تواند مهم‌ترین بندر اقتصادی و کلیدی رژیم منحوس را در بنادر دریای سرخ از فاصله ۵۰۰ کیلومتری با موشک‌های نقطه زن خودش هدف قرار دهد و نابود کند.

نابودی صد درصد رژیم منحوس را خواهید دید

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز بابیان اینکه بدانید همه این حرکت‌ها یعنی حضور ایران در منطقه، گفت: بعضی خیال می‌کنند که ایران حتماً باید با موشک و تسلیحات وارد میدان شود؛ خیر لازم نیست. ایران هم هوشمندانه عمل می‌کند. حمایت و پشتیبانی می‌کند، کار دیپلماتیک انجام می‌دهد و قبلاً هم آمادگی‌های لازم را در آن‌ها به وجود آورده که دارند این کارها را می‌کنند و شاید آن‌ها هم دنبال همین باشند که ایران مستقیماً بخواهد کاری را انجام بدهد و وارد جنگ شود، اما صلاح منطقه و آینده که نابودی کامل اسرائیل غاصب است غیرازاین است؛ همین مسیری است که دارد طی می‌شود و همه شما نابودی صد درصد رژیم منحوس را خواهید دید.

صهیونیست‌ها به وعده‌های آمریکایی‌ها هم اعتماد ندارند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه الآن وضعیتی شده که صهیونیست‌ها به وعده‌های آمریکایی‌ها هم دیگر اعتماد ندارند، گفت: ازیک‌طرف آمریکا به صهیونیست‌ها وعده می‌دهد که من نخواهم گذاشت سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار بگیرد و جنگ به آن سرزمین‌ها برسد تا این را می‌گوید بلافاصله مقاومت هر نقطه‌ای از سرزمین‌های اشغالی را که اراده می‌کند یک ضربه می‌زند و یک موشکی به همان‌جا می‌زند یعنی دست برتر در اختیار مقاومت است و بااین‌حال رهبران حماس این‌طور نیست که از دیپلماسی کناره گرفته باشند. توقف درگیری‌ها و آتش‌بس را استقبال می‌کنند. حسن نیت خودشان را هم برای آزادی اسرای خارجی و تبادل اسرای صهیونیستی نشان دادند. دائم هم گفتند اما صهیونیست‌های خبیث ژست مذاکره می‌گیرند اما سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه امروز کمکی که مردم دنیا به جریان مقاومت می‌کنند همین اجتماعات میلیونی است که برپا می‌شود، گفت: واقعاً آثار بسیار بالایی دارد. در خود آمریکا ببینید چه جمعیت‌هایی بیرون می‌آید. در ایالت‌های مختلفش تگزاس را دیدید ایالت‌های مختلف را دیدید که چگونه جمعیت بیرون می‌آید؛ و آقا هم به طنز به بسیج انگلیس اشاره کردند. معلوم می‌شود در همه ایالت‌ها و همه کشورهای خارجی این بسیج تشکیل‌شده. ظاهراً خودشان مدیریت می‌کنند و خودشان تجمع جمع می‌کنند. حالا بچه‌ها باید بروند آنجا دفتر بزنند و ثبت‌نام کنند، این‌ها لااقل بدون پرونده نباشند.

مردم دنیا متوجه دروغ‌های حقوق بشری آمریکا شده‌اند

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه جمعیتی که امروز ضد استکبار و ضد صهیونیست‌ها است بالا است، گفت: مردم دنیا کاملاً متوجه دروغ‌های آمریکا و حقوق بشری که از آن دم می‌زنند شده‌اند. ان‌شاءالله فردا همه ایران برمی‌خیزد و از مظلومان و زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع دفاع می‌کند. شما مردم باوفا و صمیمی استان البرز و شهر کرج هم ان‌شاءالله پرشورتر و محکم‌تر از قبل وارد عرصه شوید و با حضور گرمتان نشان دهید که یاور مظلومان هستید. نشان بدهید که پیرو مولایمان علی بن ابیطالب هستید که فرمود «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً» و ما مقدمه حضور فردای خودمان را امروز با لعن بر آمریکا خواهیم داشت.

هرچه سختی و فشار بالاتر برود فرج و گشایش حتمی و زودتر خواهد بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه افزود: یک نکته دلگرم‌کننده هم بگویم؛ ما از دستورات دینی این را می‌فهمیم که هرچه سختی و فشار بالاتر برود فرج و گشایش حتمی و زودتر خواهد بود. فشاری که امروز فلسطین تحمل می‌کند به‌زودی شهد پیروزی کامل را خواهند چشید، ولو الآن هم پیروز هستند. امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام فرمود: «شدیدترین زمان سختی‌ها نزدیک‌ترین زمان فرج است. نزدیک‌ترین زمان به گشایش هنگامی است که کارها تنگ آید» و امام صادق فرمودند: «هرگاه بلا به بلا اضافه شود مایه عافیت از بلاست». ما این دستورات را داریم و آینده هم ان‌شاءالله زیباست.

امروز تلاش برای ترغیب مشارکت مردم از وظایف اصلی همه است

وی در بخش دیگری در تذکری به صداوسیما بیان داشت: صداوسیما در این مدت باقیمانده سه چهار ماه تا انتخابات، مشغول فعالیت جدی‌تری بشود تا عناصر پلید و پیاده‌نظام استکبار نتوانند با روایت سازی‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها اذهان را منحرف کرده و بر حضور مردم تأثیر بگذارند. امروز تلاش برای ترغیب مشارکت مردم از وظایف اصلی همه است. روی مشارکت باید کار کرد؛ و هر کس با گفتارش و با عملش موجب تضعیف حضور و مشارکت مردم در انتخابات شود خائن به ملت و پیشرفت کشور است. ایران قوی وقتی محقق می‌شود که در یک رقابت واقعی و سالم در امنیت کامل مشارکت مردم در انتخابات حداکثری باشد.

ابلاغ سلام گرم رهبر معظم انقلاب به مردم استان البرز

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه بیان داشت: حامی یک پیام سلام هم هستم؛ چند روز قبل توفیق شد با نمایندگان حضرت آقا محضر امام المسلمین و نائب الامام مشرف شویم؛ ایشان فرمودند: «سلام گرم ما را به همه مردم برسانید». بنده هم ابلاغ سلام ایشان را خدمت شما دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha