یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

حوزه/ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: در حوزه ترویج فرهنگ شهید و شهادت به بنیاد شهید کمک کنید، امروز بنیاد شهید به‌عنوان دستگاهی که متکفل خانواده شهدا، آزادگان و ایثارگران است اختصاص به یک دستگاه ندارد، همه مردم رسالت دارند در این زمینه کمک کنند و دستگاه‌ها نیز وظیفه دارند این کار را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، سردار ابراهیم بیانی عصر امروز در نشست خبری با مدیران و مسئولان خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان فارس که در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س)، اظهار داشت: حضرت زینب(س) اسوه صبر و استقامت هستند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه هفته بسیج قرار داریم، اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری اگر کسی نامش هم در دفتر بسیج ثبت نشده باشد، اما دل در گرو بسیج داشته باشد، بسیجی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس عنوان کرد: این جلسه نشست صمیمی است که نمی‌خواهیم به سبک و سیاق نشست خبری گزارشی از اقدامات و عملکرد و برنامه‌ها ارائه دهیم، اما شاید این اتفاق نیز ضمن این جلسه رخ دهد اما هدف از برگزاری این جلسه دیدار و آشنایی با اصحاب رسانه و تجلیل از عزیزان است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جلسه این است که اصحاب رسانه را جزو یاران خود برای خدمت به جامعه ایثارگر و جانبازان می‌دانیم و از نقطه نظرات اصحاب رسانه بتوانیم در راستای بهتر ارائه خدمات استفاده کنیم.

سردار بیانی، اظهار کرد: تعبیری را مقام معظم رهبری در چند سال اخیر داشتند که در پیچ تاریخی قرار داریم و خاورمیانه جدید در حال تولد است، مشکلاتی که در عراق، لبنان، سوریه و فلسطین در گذشته حادث می‌شد، توهم دشمن این بود که خاورمیانه از آن آنها است اما مقام معظم رهبری فرمودند اگر خاورمیانه جدید شکل بگیرد برای اسلام است.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم تأکید بر ایستادگی و مقاومت دارد، خداوند به پیامبر(ص) نیز توصیه استقامت فرمودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس ایستادگی را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: رژیم پهلوی حضرت امام(ره) و انقلاب را تحویل نمی‌گرفت، اما حضرت امام(ره) با بسیج کاری کرد که رژیم تا بن دندان مسلح را به سقوط کشاند، در دوران دفاع مقدس نیز زمانی که صدام قرارداد الجزایر را پاره کرد و در دیدگان خبرنگاران اعلام کرد امروز در موضع قدرت گرفته‌ایم و ما این قرارداد را قبول نداریم و وقتی خبرنگاران با صدام خواستند مصاحبه کنند اعلام کرد ادامه مصاحبه یک هفته بعد در تهران باشد، آن چیزی که موجب شد در مقابل صدام بایستیم ایستادگی و استقامت بود.

وی یادآور شد: در روزهای پایانی حضرت امام(ره)، تحلیل‌هایی را در سطح جامعه توسط منافقین شاهد بودیم که جواب خون شهدا را چه کسی می‌دهد، اما امام فرمودند، ما از عملکرد خود پشیمان نیستیم ما انقلاب خود را در جنگ ثابت کردیم و بیداری ملت‌های مستضعف از جنگ هشت ساله ایران است، همه این‌ها ناشی از ایستادگی بود.

وی افزود: پس از جنگ موضوعات دیگری رقم خود، حدود ۱۰ سال قبل که بشار اسد را از اتحادیه عرب خارج کردند بنای ایستادگی اسد را قطع ارتباط با ایران دانستند، اما رهبر معظم انقلاب رمز موفقیت بشار را ایستادگی دانستند و در نتیجه اتحادیه عرب برای حضور بشار فرش قرمز پهن کرد.

سردار بیانی ادامه داد: همین امسال وزیر امور خارجه ایران هنگامی در عربستان حضور پیدا کرد گفتند سلام گرم ما را به رهبر ایران برسانید، این نتیجه ایستادگی و مقاومت است، به استناد مقام معظم رهبری همین امروز مردم فلسطین را فاتح جنگ با اسرائیل می‌دانیم و این چیزی نیست جز ثمره مقاومت و فراموش نمی‌کنیم چند سال گذشته با دست خالی مردم فلسطین با اسرائیل می‌جنگیدند اما امروز با موشک مبارزه می‌کنند، این ایستادگی ثمره تأسی به شهدا و تبعیت از ولایت است.

وی با بیان اینکه شهدا ایستادگی را به ما آموزش داده‌اند، تصریح کرد: این شهدا بودند که مقاومت را به ما یاد دادند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج و توسعه فرهنگ شهید را جزو رسالت‌های مردم و وظیفه دستگاه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه ترویج فرهنگ شهید و شهادت به بنیاد شهید کمک کنید، امروز بنیاد شهید به‌عنوان دستگاهی که متکفل خانواده شهدا، آزادگان و ایثارگران است اختصاص به یک دستگاه ندارد، همه مردم رسالت دارند در این زمینه کمک کنند و دستگاه‌ها نیز وظیفه دارند این کار را انجام دهند.

وی اطلاع رسانی را یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه در قبال ترویج فرهنگ شهید دانست و اضافه کرد: مطالبه از دستگاه‌های دیگر و بنیاد شهید از جمله وظایف و رسالت‌های اصحاب رسانه است، اصحاب رسانه یار دوازدهم بنیاد شهید هستند که می‌توانند کمک موثری به این مجموعه داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: رسانه‌ها در بخش مطالبه مسکن نیز می‌توانند در کنار خانواده شهدا باشند و مطالبه‌گری کنند، بنیاد شهید را نباید با سایر ادارات یکسان دید.

وی با اشاره به اینکه استان فارس دارای هزار و ۲۳۴ شهید است، عنوان کرد: ۵۰۰ هزار وصیت، برگ و خاطره از شهدا در استان فارس وجود دارد.

سردار بیانی گفت: از ۴۲ هزار جانباز استان فارس ۱۰ درصد جانباز اعصاب و روان هستند که ظرفیت بیمارستان جنت تکمیل می‌باشد که تلاش داریم تخت بیمارستان را از ۴۰ تخت به ۱۰۰ تخت برسانیم و در خصوص ساختمان دوم برخی آمدند عکس یادگاری گرفتند اما دریغ از وعده‌ها که محقق شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha