شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدارس امین

حوزه/ عسکری گفت: در استان فارس ۲ هزار و ۳۰۰ طلبه طرح امین داریم که به صورت جهادی در مدارس فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند ارتباط خوبی با دانش آموزان برقرار کنند و به شبهات آنها پاسخ بدهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، محمد خلیل عسکری امروز در نشست منطقه ۳ کشوری ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: اداره کل آموزش و پرورش فارس به شکل کنونی از ۱۱۶ سال قبل راه‌اندازی شده و در ابتدا برخی از استان‌های همجوار را نیز تحت پوشش داشته است.

وی افزود: ۶۲ هزار معلم شاغل، کار تعلیم و تربیت بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز را در سطح استان برعهده دارند.

عسکری تصریح کرد: حوزه علمیه فارس با قدمت بیش از ۷۰۰ ساله خود همواره سرآمد بوده، به طوری که مدرسه خان شیراز در دوره صفویه بسیار معروف بوده است.

وی ادامه داد: بزرگان بیشماری در ادوار مختلف در این سرزمین پرورش یافته‌اند لذا نمونه‌های بسیاری از علما را در دوران گذشته و معاصر در فارس داشته‌ایم که نامشان در تاریخ می‌درخشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: از سوی رهبر معظم انقلاب، شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نامیده شد و ایشان جایگاه فارس را در قله دانستند.

وی اضافه کرد: تقدیم ۱۵ هزار شهید به انقلاب در استان فارس و تعلق ۲۵ درصد از این شهدا به جامعه دانش آموزی و فرهنگی از دیگر افتخارات این استان وآموزش و پرورش است.

عسکری عنوان کرد: بر اساس سند تحول بسیاری از دستگاه‌ها جز عوامل موثر تربیت محسوب می‌شوند اما حوزه علمیه هم از عوامل موثر و هم از عوامل سهیم در فرآیند تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه نقش حمایتی در تعلیم و تربیت ایفا می‌کند و به‌واسطه اهمیت نقش حوزه در فرآیند تعلیم و تربیت بیش از ۲۵سال است که دفتر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: پس از تدوین سند تحول و بر اساس این سند قرار است از ظرفیت حوزه‌های علمیه در تعمیق و تثبیت مبانی دینی و اعتقادی دانش‌آموزان بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: تلاش داریم با تعامل با حوزه‌های علمیه دانش آموزانی در تراز تمدن اسلامی تربیت کنیم.

عسکری با اشاره به فعالیت مدارس طرح امین، عنوان کرد: همه مدارس تحت هر عنوانی در محتواهای درسی و برنامه‌های تربیت و آموزش‌های عمومی تابع آموزش و پرورش هستند، لذا مدارس امین وابسته به حوزه علمیه هستند و تنها فعالیت‌های فوق برنامه خود را بر اساس برنامه‌های ارایه شده از سوی حوزه‌های علمیه انجام می‌دهند.

وی اذعان کرد: در استان فارس ۹ مدرسه طرح امین داریم که به واسطه استقبال مردم از این نوع مدارس توسعه آنها را در دستور کار داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در استان فارس ۲ هزار و ۳۰۰ طلبه طرح امین داریم که به صورت جهادی در مدارس فعالیت می‌کنند و توانسته‌اند ارتباط خوبی با دانش آموزان برقرار کنند و به شبهات آنها پاسخ بدهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha