یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / گردهمایی ائمه جمعه استان همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به فعالیت شورای تبلیغ در استان همدان، اگفت: یکی از شوراهایی که در استان همدان با حضور شخصیت‌ها و مسئولین حوزوی تشکیل شده، شورای تبلیغ می‌باشد که تا به‌حال دستاوردهای خوبی را نیز از این طریق در عرصه مسائل فرهنگی و تبلیغی کسب کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، نشست مشترک ائمه جمعه استان همدان، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در شهر مریانج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این نشست با اشاره به وضعیت خطبه‌های نماز جمعه و برگزاری نماز جمعه در سراسر استان، اظهار داشت: باید از تلاش و مجاهدت ائمه جمعه استان در عرصه برپایی نمازهای جمعه و فعالیت‌های فرهنگی در مناطق مختلف، تشکر کنم.

وی با تأکید بر اهمیت امر ارزیابی و نظارت در این عرصه، گفت: وجود ارزیابی‌ها در این حوزه به عملکرد بهتر ائمه جمعه منجر خواهد شد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه از مهم‌ترین و اساسی‌ترین وظایف ائمه جمعه توجه به مسایل معنوی است، یادآور شد: نمازهای جمعه باید به معنای واقعی به‌عنوان قرارگاه فرهنگی هر منطقه باشند و نسبت به تحقق این موضوع نیز حساس باشند.

وی با اشاره به فعالیت شورای تبلیغ در استان همدان، اظهار کرد: یکی از شوراهایی که در استان همدان با حضور شخصیت‌ها و مسئولین حوزوی تشکیل شده، شورای تبلیغ می‌باشد که تا به‌حال دستاوردهای خوبی را نیز از این طریق در عرصه مسائل فرهنگی و تبلیغی کسب کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات فرهنگی همدان در این شورا حل شده است، بیان کرد: در شورای تبلیغ مسائل مرتبط با طلاب و مبلغان طرح هجرت، مستقر و امین و حتی نماز در ادارات و مدارس مطرح و بررسی می‌شود و در این مدت نیز دستاوردهای خوبی در سطح استان کسب کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه شورای عالی مساجد در همدان با تمام توان به‌دنبال رشد و توسعه کمی و کیفی مساجد می‌باشد، تصریح کرد: علیرغم تدوین اساسنامه اما زمانی می‌توانیم بگوییم در عرصه مسجد موفق بوده‌ایم که در مرحله اجرا مسجد در مدیریت محله تاثیر گذار باشد و به‌معنای واقعی کلمه ملجاء مردم برای حل مشکلات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: البته با مشکلاتی نیز روبرو هستیم که نیازمند حمایت شورای سیاست گذاری برای رفع آن می‌باشیم.

وی در پایان با تقدیر از حضور معاون نظارت و ارزیابی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات باید برای گرفتن نتیجه و حل مشکلات باشد و نباید صرفا به برگزاری یک جلسه بدون خروجی مناسب اکتفا شود.

گفتنی است در شروع این جلسه حجت‌الاسلام عباس رضوانی نسب معاون نظارت و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز ضمن شنیدن گزارشی از وضعیت برگزاری اقامه نمازهای جمعه در سراسر استان همدان، به ارائه نکاتی در رابطه با اهمیت جایگاه نماز جمعه پرداخت.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha