شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مشاور وزیر در آموزش و پرورش

حوزه/ حجت الاسلام نیکزاد گفت: مدیریت مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه بر عهده آموزش و پرورش است و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی خواهد بود.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد در نشست منطقه ۳ کشوری ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس امروز در باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: معلم ابتدا باید خودسازی کند و مراتب تربیتی را طی کند سپس به تربیت دانش آموزان بپردازد، لذا معلم نباید صرفا به آموزش بپردازد بلکه تربیت دانش آموزان جزیی از عملکرد معلم است.

وی افزود: مسیر همکاری‌ها و ارتباطات آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه همواره مطلوب بوده اما در دو سال اخیر این همکاری‌ها به نحو قابل توجهی ارتقا یافته است.

حجت الاسلام نیکزاد تصریح کرد: دستورالعمل طرح امین که بسیار کار پژوهشی روی آن انجام شده و از طرح‌های پخته و جا افتاده است، باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی ادامه داد: ارتباط و پیوند مسجد و مدرسه با اهداف تربیتی در دستور کار ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش قرار گرفته است.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: مدیریت مدارس وابسته به حوزه‌های علمیه بر عهده آموزش و پرورش است و نقش حوزه علمیه در این مدارس حمایتی خواهد بود.

وی ادامه داد: در مدارس طرح امین هدف ما بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در فرآیند تعلیم و تربیت است، لذا این آموزش و پرورش و نهایتا دانش آموزان هستند که از این همکاری ذی نفع هستند.

حجت الاسلام نیکزاد اضافه کرد: بر اساس سند تحول بنیادین همه دستگاه‌ها و نهادها باید در امر تعلیم و تربیت با آموزش و پرورش همکاری کنند، لذا یکی از این نهادها که در فرآیند تربیتی نقش مهمی دارد، حوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه به سند تحول بنیادین آموزش و پرپرش لبیک گفته و در قالب ۳۰ برنامه با آموزش و پرورش همکاری می‌کند و بر اساس مصوبه ۷۸۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی که از سوی ریاست جمهوری ابلاغ شده این همکاری‌ها شکل گرفته است.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورشی ادامه داد: همکاری‌های بین دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه در زمینه‌های منابع انسانی، آموزش، پژوهش و متون درسی پیش می‌رود، لذا یکی از موضوعاتی که در این نشست به آن پرداخته شده پیوند مدرسه و مسجد است، بنابراین دانش آموز باید ارتباط قوی و عمیقی با پایگاه مسجد داشته باشد.

وی از ضرورت فراهم کردن زمینه تعامل داوطلبانه دانش آموزان با مساجد سخن گفت و اظهار کرد: در راستای تحقق ساحت اعتقادی اخلاقی از جمله ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین، مربیان طرح امین کار تربیتی در مدارس انجام می‌دهند.

حجت الاسلام نیکزاد خاطرنشان کرد: مربیان طرح امین پس از فراگیری آموزش‌های لازم و سطوح مختلف و عبور از گزینش، وارد مدارس می‌شوند و با کمک مدیر و سایر عوامل مدرسه فرآیند تربیت دانش آموزان را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: در مدارس طرح امین سیستم آموزشی کاملا آموزش و پرورشی است، اما در راستای غنی سازی کلاس‌های فوق برنامه از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود، لذا نه متون آموزشی و نه دانش آموز تغییر نمی‌کند.

دبیر ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد: استان فارس در بحث همکاری‌های بین دو نهاد و اجرای طرح‌ها همواره سرآمد و پیش قراول بوده و از نماینده ولی فقیه در فارس، مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران و اداره کل آموزش و پرورش استان که تعامل بسیار سازنده‌ای با حوزه علمیه دارد تشکر می‌کنم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha