شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه ارزیابی مردم نسبت به تلاش دولت زمانی است که به بازار مراجعه می‌کنند، گفت: در بحث آورده مردمی و وام‌های پرداختی ساخت مسکن باید شرایط زندگی مردم و میزان پرداخت‌ها مد نظر دولت باشد و بر اساس آن اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار دبیر شورای عالی اطلاع رسانی دولت، با تقدیر از اقدامات دولت در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: دولت با تلاش به صورت جهادی و شبانه روزی، بنایش بر حل مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های مردم است و باید این موضوع در جامعه جا بیفتد.

وی افزود: در برخی از بخش‌ها رویکرد دولت تحقق پیدا کردن و حرکت بر ریل سیاست‌های کلی نظام است، که قابل تقدیر می‌باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اقدامات دولت در استان همدان، خاطرنشان کرد: در استان با مشکل کم آبی مواجه بودیم که سال‌ها این پروژه معطل مانده بود، اما در این مدت شاهد حمایت خوب دولت در این زمینه بودیم.

وی با بیان اینکه پروژه تکمیل و ساخت بیمارستان اکباتان نیز از دیگر پروژه‌هایی است که آماده افتتاح می‌باشد، گفت: البته انتظار بر این است تا مصوبات استانی و اعتبارات تعیین شده برای استان بیشتر مورد عنایت و توجه دولت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به پروژه مصلی همدان اشاره کرد که سال‌هاست معطل مانده و خاطرنشان کرد: از روسای جمهور و وزرای مختلف در این پروژه امضاهایی وجود دارد اما تا به امروز تکمیل آن ناقص مانده، البته وعده‌هایی نیز در این زمینه داده شده که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود، چرا که برای ساخت آن سال‌ها قبل پولی از بیت مال خرج شده و پس از گذشت سال‌ها امروز در حال فرسوده شدن می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه این مصلی می‌تواند به قرارگاهی برای مسائل فرهنگی تبدیل شود، گفت: در این محل صرفا برگزاری نماز جمعه مطرح نیست و زیر ساخت خوبی در عرصه فرهنگی وجود دارد که می‌توان از آن به نحو احسن برای مدیریت فرهنگی همدان استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه زحمات زیادی توسط دولت کشیده و باید در جامعه ظهور و بروز داشته باشد، یادآور شد: بخشی از وعده‌هایی که توسط دولت داده شده، تحقق پیدا کرده اما آنجایی که محقق نشده خوب است تا علت و عدم تحقق آن برای مردم به درستی اطلاع رسانی شود.

وی از مسکن به‌عنوان یکی از معضلات جدی در استان و خصوصا شهر همدان یاد کرد و گفت: متاسفانه طرح جامعه همدان هنوز مصوب نشده و منتظر نظر کارشناسان دروزارت خانه می‌باشد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه برای تسریع در کارها باید به سمت تمرکز زدایی از وزرات خانه‌ها حرکت کنیم، اظهار کرد: به طور مثال استاندار و معاونین عمرانی و کارشناسان همدانی با طرح جامع همدان آشنایی دارند، اما کارشناسی در وزرات خانه که شهر را نمی‌شناسند بنا به برخی بهانه‌ها تصویب آن را معطل نگه داشته است.

وی با اشاره به اینکه بنای ما نسبت به هر دولتی این بوده که آنها را کمک کنیم تا کارها پیش برود و مشکلات مردم برطرف شود، خاطرنشان کرد: از شعارهایی که توسط دولت مطرح شده، بحث مردمی سازی بود، اما ساز و کار مردمی سازی مشخص نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با تأکید بر اینکه در عرصه ساخت مسکن می‌توان از ظرفیت مردمی سازی استفاده کرد، یادآور شد: در دیدار با وزیر کشور نیز اعلام آمادگی کردیم تا ساز و کاری برای مردمی سازی و حل مشکل مسکن را طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه در عرصه ساخت و ساز مسکن با مشکلاتی روبرو هستیم، ابراز کرد: در بحث آورده مردمی و وام‌های پرداختی ساخت مسکن باید شرایط زندگی مردم و میزان پرداخت‌ها مد نظر دولت باشد و بر اساس آن اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، آینده پژوهی در تدوین و اجرای پروژه‌ها را ضروری خواند و گفت: می‌توان گاهی از موارد روش‌های مردمی سازی را در مجموعه‌های کوچک امتحان کنیم و در صورت موفقیت آن را در عرصه‌های بزرگ‌تر به کار بگیریم.

وی همچنین با بیان اینکه دولت در بحث اطلاع رسانی‌ها عملکرد خوبی دارد، خاطرنشان کرد: آنچه در این زمینه باید به آن توجه شود این است که به میزانی که اطلاع رسانی می‌شود باید شاهد اثرات آن در جامعه و بین مردم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان هدف از اطلاع رسانی را اصلاح ذهنیت مخاطب و افزایش سرمایه اجتماعی دانست و یادآور شد: موانعی در این راه وجود دارد که باور پذیری و برآیند اجتماعی را کمرنگ می‌کنند و باید برای رفع آن تدبیر جدی اندیشده شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی مردم نسبت به تلاش دولت زمانی است که به بازار مراجعه می‌کنند، گفت: گاهی از موارد مشکلات اقتصادی موجود در بازار باعث می‌شود با عدم تناسب‌هایی در عرصه اطلاع رسانی‌ها مواجه شویم که باید برای حل این مشکل تیم اقتصادی دولت، بسیار جدی‌تر و قوی‌تر تلاش کند.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه همدان در بحث مسائل حمل و نقل نیازمند توجه دولت است، ابراز کرد: فرودگاه همدان با وجود آنکه ماهانه از بیت المال برای آن هزینه می‌شود، اما هیچ پروازی ندارد و تنها در ایام حج چند پرواز در آن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث ناوگان عمومی امروز تراکم جمعیت در سفر به سمت قطار رفته، اما باید گفت ایستگاه قطار همدان در شأن مردم نیست و به‌عنوان یکی دیگر از مطالبات مردمی نیازمند حمایت دولت برای تجهیز آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، خواستار اولویت بندی در تخصیص اعتبارات براساس نگاه عدالت محور و نیاز مردم شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ساختمان‌ها در همدان با هزینه بیت المال ساخته شده که اگر وجود نداشت نیز هیچ اتفاقی در این شهر رخ نمی‌داد و لذا باید گفت این ظلم به مردم همدان است که گاهی از موارد بیت المال را برای ساخت فلان ساختمان استفاده کنیم اما بیمارستان و راه آهن ما معطل باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha