سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1121144
۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
تبریز

حوزه/ امام جمعه ابهر گفت: بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است و امروز جبهه مقاومت از بسیجیان ایران و شهدای ما الگو گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت‌الاسلام مرادپور در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با بیان اینکه مومنین باید دلشان به آیه‌های قرآن قرص و محکم باشد، اظهار داشت: همه این آیات بیانگر درستی راه و نشان از ضرورت افزایش تفکر دارد.

وی با یادآوری اینکه یکی از اتفاقات مهم در آتش بس غزه اعتماد به آیه‌ها و وعده‌های الهی است، افزود: آتش‌بس غزه نشان از این است که خداوند وقتی وعده می‌دهد قطعاً به آن وعده عمل می‌کند و همواره یاور مومنان است.

امام جمعه ابهر با تأکید بر اینکه امکانات اسرائیلی‌ها در این جنگ به هیچ وجه قابل مقایسه با امکانات غزه نبوده و به درستی تعبیر جنگ تن با تانک را به کار برده‌اند، افزود: ارتش اسرائیل در این جنگ تا بن دندان مسلح بود و این در حالی است که مردم غزه حتی از آب و نان و سوخت و هر چه که تصور کنیم نیز بی‌نصیب بودند.

وی ادامه داد: جنگ غزه نشان داد که تدبیر و عقلانیت و برنامه‌ریزی حساب شده تا چه حد می‌تواند راهگشا باشد.

حجت الاسلام مرادپور، با تأکید بر اینکه جنگ غزه نشان داد تکیه به مردم و پای کار آوردن مردم یکی از دلایل اصلی موفقیت است، گفت: این موضوع می‌تواند یکی از سرمنشاهای اصلی خیزش‌ها در جهان اسلام باشد.

امام جمعه ابهر، در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته با دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با بیان اینکه تقوا یعنی اینکه ما هر کاری انجام می‌دهیم طبق دستور خداوند متعال باشد، عنوان کرد: نادیده گرفتن دستورات خداوند متعال آغاز مسیر سقوط انسان‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه تقوا به حدی مهم است که بر خطیب جمعه واجب است مردم را هر هفته به رعایت تقوای الهی دعوت کند، ادامه داد: نتیجه تمام عبادت‌ها این است که ما متقی شویم.

حجت الاسلام مرادپور با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، متذکر شد: یکی از مصادیق اصلی شجره طیبه همین بسیج است که امام راحل نیز به این مفهوم تاکید داشتند که ثمره این شجره طیبه را امروز در تک تک کشورهای اسلامی و در سطح جهان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج یک تفکر و یک فرهنگ است، یادآور شد: امروز جبهه مقاومت از بسیجیان ایران و شهدای ما الگو گرفته‌اند، زیرا دیدند که مردم ما با این تفکر تا چه اندازه توانستند خدمات انجام دهند و در مقابل مستکبران جهانی با قدرت بایستند.

امام جمعه ابهر با تأکید بر اینکه بسیج در یک حوزه توقف نداشته و در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: خدمات بزرگی که در کشور شکل گرفته در سایه تفکر بسیجی، اخلاص، جدیت و باور به شعار ما می‌توانیم حاصل شده است.

وی با اشاره به آتش بس موقت در غزه، ادامه داد: برخی از تحلیل‌گران می‌گویند اینکه نتانیاهو نمی‌خواهد آتش بس برقرار کند، بیشتر به خاطر خودش می‌باشد زیرا او نگران حذف و ترور شدن از طریق تندروها در اسرائیل است.

حجت الاسلام مرادپور، با تأکید بر اینکه در این آتش بس تمام خواسته‌های حماس بر اسرائیل دیکته شد، اضافه کرد: بعد از این همه کشتار، جنایت و کودک کشی حماس پیروز واقعی میدان است که این پیروزی نشان از قدرت ایمان مردم غزه است.

وی با یادآوری اینکه حتی در صورت نقض آتش بس از سمت اسرائیل باز هم آنها پیروز واقعی میدان نخواهند بود، توضیح داد: برخی کوتاه فکران برای سرنوشت غزه پس از جنگ تصمیم می‌گیرند و این در حالی است که اسرائیل در آستانه نابودی قرار دارد و بیشتر باید به این فکر کرد که چه تصمیمی برای اسرائیل پس از سقوط باید گرفت.

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به سفر وزیر خارجه کشور به لبنان، ادامه داد: در این سفر وزیر خارجه کشورمان به راحتی در کوچه و بازار تردد کرده و با مردم دست می‌دهند اما وزیر خارجه آمریکا به صورت پنهانی و در شب به عراق سفر می‌کند، این در حالی است که آنان ادعای درست کردن خاورمیانه جدید را در سر می‌پرورانند.

وی با یادآوری اینکه دشمنان ما می‌گفتند به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید هستیم در حالی که در این خاورمیانه نیز نمی‌توانند به راحتی رفت‌آمد داشته باشند، عنوان کرد: در حال حاضر صاحب اصلی خاورمیانه جدید جهان اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه ایران در تمامی حوزه‌ها روز به روز در حال قدرت‌نمایی است، متذکر شد: دشمن ما نیز رو به روز عقب نشسته است.

امام جمعه ابهر با توضیح اینکه رژیم صهیونیستی برای مقابله با حماس دست به دامن آمریکا شده است، گفت: این موضوع نشان از این واقعیت دارد که سلاح‌های موجود در اسرائیل به درد نمی‌خورد و به همین خاطر مجبور به واردات سلاح شدند.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از دستاوردهای هوا و فضا، اذعان کرد: این دستاوردها بسیار شگفت آور بود تا جایی که خواب را از چشم دشمنان می‌رباید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha