دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی گفت: یک سرمایه گذار چند سال قبل منزل خود را در تبریز فروخته و جهت ساخت سردخانه به تکاب آمده است اما اداره کل جهاد کشاورزی سالهاست او را معطل وام کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مباحث اخلاقی که در دوران انتخابات لازم است به آن توجه داشته باشیم حفظ آبروی دیگران می باشد، نباید به دیگران تهمت بزنیم و حرف های بدون سند و مدرک را برای رسیدن به کرسی مجلس به زبان بیاوریم، دین خودمان را به خطر اندازیم.

وی اضافه کرد: ایام انتخابات بسیار حساس و حیاتی می باشد و باید فردی انتخاب شود که دارای اوصاف انقلابی و مردمی باشد و لذا نباید در این قضیه تعصبی نگاه کنیم و این فکر و نگاه قومیتی و تعصبی در ما به وجود بیاید بلکه باید فردی انتخاب شود که صاحب علم، فضل، ارزش و تعهد و تخصص است.

امام جمعه تکاب تاکید کرد: کسی که به مجلس می رود اولین وظیفه اش قانون گذاری و نظارت بدان است و لذا نمایندگی مجلس یک جایگاه ملی است و نماینده باید به همه مردم کشور خدمت کند.

وی در ادامه با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد امام و شهدا، گفت: هر کجا نظام و انقلاب به خطر بیفتد بسیجی وارد میدان شده و به انقلاب و اسلام خدمت می کند. رهبر معظم انقلاب می فرمایند: بسیجی یعنی علی علیه السلام که همه وجود خود را وقف اسلام کرد و اگر اسلام پیش رفت در نتیجه از جان گذشتگی حضرت امیرالمؤمنین و خانواده اش بود و حضرت زهرا (س) هم الگوی زنان بسیجی است که برای زنده ماندن حق در میدان حضور پیدا کرده و روشنگری کرد.

حجت الاسلام کوهی افزود: نزدیک به ۵۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می گذرد و شاهد معادلات و شرایط جدید هستیم و جهان از عظمت ملت فلسطین در حیرت است و به این عظمت تعظیم می کند. غزه امروز مدرسه ای به پهنای همه جهان است که ساکنان آن درس عزت، صبر و شکر در برابر ظلم را می دهند و در حال رقم زدن یک تمدن هستند.

وی ادامه داد: درس های غزه قبل از آن که امنیتی، سیاسی و نظامی باشد، فرهنگی است. طوفان الاقصی نماد تجلی آیات الهی و اعتماد مسلمانان به وعده های الهی است و آن چه از اتحاد گروه های مقاومت در داخل فلسطین و حمایت بدون توقع حزب الله، انصارالله، حشد الشعبی مشاهده می کنیم حکایت وحدت مؤمنین است که باید تقویت شود.

امام جمعه تصریح کرد: این روزها آنچه از مردم غزه تبلور می یابد لسان ذکر و زبان شکر است و حتی یک صحنه از ناسپاسی از مردم غزه دیده نشده است و این روحیه بالا تاثیر عمیقی در بین غیر مسلمان می گذارد و توجه خیلی ها را به اسلام و قرآن جلب می کند و طوفان الاقصی به جهانیان نشان داد که وقتی پای عزم و اراده به میدان باز شود، فن آوری های مدرن ونیروهای تا دندان مسلح به زانو در خواهند آمد.

وی بیان کرد: غزه نشان داد با تکیه به خدا اهداف دست یافتنی می شود و اگر روزی سخن از امکان از بین رفتن رژیم صهیونیستی بود، امروز سخن از نزدیکی این زمان است و امروز این رژیم در اهداف خود که رسیدن به نابودی محور مقاومت بود با شکست مواجه شد و برای بقای خود از غربی ها چاره جویی و کمک می طلبد.

حجت الاسلام کوهی درادامه به دیدار ورزشکاران با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب فرمودند: ایران قوی به ورزش قوی نیاز دارد و ما در شهرستان تکاب استعدادهای بسیار عظیم ورزشی داریم و یکی از شهرستان هایی که فاقد زیرساخت های ورزشی است، شهرستان تکاب می باشد، با وجود این که در این سال های اخیر از سوی بنیاد علوی و دیگر مجموعه ها خدماتی در این عرصه شده اما کافی نیست.

وی افزود: کارخانه ها و معادن می توانند حامی ورزش شهرستان باشند و معادن برای حمایت از جوانان تکاب وارد میدان شود و زیرساخت، سالن ها و ورزشگاه هایی را ایجاد کنند و اداره کل ورزش و جوانان نیز باید به تکاب بها بدهد و تا حالا چند مدیر استانی ورزش به این شهرستان سفر کرده اند؟ و بها داده اند.؟

امام جمعه تکاب گفت: یک جوان در خانواده ای فقیر در شهرستان تکاب توانسته مقام اول کشوری را به دست بیاورد اما برای حضور در مسابقاتی در جزیره کیش بلیط هواپیما را نتوانسته تهیه کند، وقتی این جوان حمایت نشود مایوس می شود، نمی تواند در عرصه های بین المللی حاضر شود، لذا برای تربیت نیروهای ورزشی باید مجموعه های خصوصی و دولتی پای کار بیایند.

وی در ادامه گفت: کشاورزی یکی از ظرفیت های شهرستان تکاب است و برای جلوگیری از مهاجرت مردم به شهرهای دیگر و ایجاد مهاجرت معکوس از کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی حمایت شود؛ خیلی از باغداران امسال در فروش محصولشان با مشکل مواجه شدند، به اندک قیمتی فروختند و این نتیجه نبود حتی یک سردخانه است و باغدار مجبور است محصولش را به قیمت اندکی بفروشد.

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: یک سرمایه گذاری چند سال قبل منزل خود را در تبریز فروخته و جهت ساخت سردخانه به تکاب آمده است، اما اداره کل جهاد کشاورزی سالهاست او را معطل وام کرده است، آیا مسئولین جهاد کشاورزی نمی دانند شهرستان تکاب فاقد سردخانه است؟.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha