یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
بر

حوزه / امام جمعه آران وبیدگل گفت: تمام نظامیان دنیا می‌دانند که رژیم صهیونیستی علیرغم ادعاهای واهی که داشت در مقابل حماس شکست خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آران و بیدگل که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره داشتن قناعت براساس دیدگاه اسلام، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمود، سیر شدنی در قناعت است لذا باید به دنبال قناعت باشیم.

امام جمعه آران و بیدگل ادامه داد: زوج‌های تازه ازدواج کرده‌ای که با داشتن خانه ۵۰ الی ۶۰ متری زندگی می‌کنند خیلی راحت‌تر از کسانی هستند که قناعت ندارند.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: خانمی که قناعت ندارد در خانه ۲۰۰ متری هم باشد دائم به شوهر خود گله دارد و خانمی هم که قناعت دارد در خانه ۵۰ متری هم طوری با همسرش زندگی می‌کند که از اول تا آخر عمر عاشق همدیگر هستند.

وی با بیان اینکه عالم و دانشمند شدن در شکم سیری نیست، یادآور شد: آیت الله مرعشی نجفی از محل دریافت هزینه‌های نماز و روزه‌های قضای مردم اقدام به ساخت کتابخانه بین المللی کرد.

امام جمعه آران و بیدگل، با بیان اینکه البته فقط با دعای ندبه و کمیل با صدای زیبا خواندن انسان به جایی نمی‌رسد، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند، اگر استجابت دعای کمیل و ندبه و جامعه کبیره را می‌خواهید آن در لقمه حلال است.

حجت الاسلام سلیمانی یادآور شد: متاسفانه عده‌ای شبهه ناک زندگی می‌کنند، در خانه و مغازه‌ای که صاحب آن راضی نیست کار و زندگی می‌کند و یا از وسیله نقلیه‌ای که صاحب آن راضی نیست استفاده می‌کنند.

امام جمعه آران و بیدگل، برلزوم الگو قراردادن زندگی حضرت زهرا(س) تأکید کرد و با بیان اینکه باید از انتخاب فاطمه زهرا(س) در تربیت فرزند و استفاده از بیت المال الگو برداری کنیم، اظهار کرد: اگر بتوانیم فرزندانمان را طوری تربیت کنیم که انتخابمان زهرایی باشد و الگوی خدامحوری مطرح باشد، قطعا بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی ما برطرف خواهد شد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته بسیج با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چیزی با برکت‌تر از بسیج نداریم، خاطرنشان کرد: برکت و دستاوردهای بسیج در دوران دفاع مقدس و فتنه‌های مختلف به وضوح نمایان است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه بسیج جهانی شده است، خاطرنشان کرد: بسیج دیگر برای شهر و کشور ایران نیست، بلکه فرهنگ بسیج با گسترش در سراسر جهان موجب بیداری انسان‌های آزاده جهان شده است.

امام جمعه آران و بیدگل به نقش بسیج در غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: نیروهای مقاومت حماس با ایثار و فداکاری در مقابل رژیم ظالمی که چهارمین ارتش جهان بود و به علت نداشتن توان مقابله با حماس، کودکان و زنان غزه را به خاک و خون کشید، می‌گفت حماس را دو روزه از بین می‌برم، ایستاد و آنها را وادار به تسلیم کردند.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه اگر بسیج، حماس و لبنان مقاومت نمی‌کردند اسرائیل به اقدام بی‌شرمانه خودش ادامه می‌داد، گفت: تمام نظامیان دنیا می‌دانند که رژیم صهیونیستی علیرغم ادعاهای واهی که داشت در مقابل حماس شکست خورده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha