دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر شاهین صادقی نسب

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که بسیج می‌تواند گره‌های اقتصادی را باز کند، گفت: بسیج پناهگاه مردم است.

شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سالروز تشکیل سازمان بسیج اظهار داشت: در ۵ آذرماه سال ۱۳۵۸ سازمانی جدید با نام بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی(ع) تاسیس شد، می توانیم بگوییم این سازمان از همان ابتدا تاکنون یکی از بزرگ ترین سازمان های مردم نهاد در جهان است.
وی ادامه داد: تشکیل نهادها و سازمان‌های انقلابی و جدید در همان ماه‌های نخست انقلاب اقدام خردمندانه و هوشمندانه‌ای از سوی رهبر انقلاب بود که نشان از درک و آینده‌بینی بسیار وسیع ایشان داشت.
صادقی نسب تصریح کرد: ایجاد سازمان‌ها و نهادهای جدید با مأموریت‌های جدید متناسب با کشور انقلابی نشان می‌دهد که رهبر این انقلاب تا چه اندازه با بصیرت و خردورز است.
وی افزود: زمانی که در کشوری انقلاب می‌شود بایستی جهت‌گیری‌ها عوض شده و این کشور باید با پیش از آن تغییرات داشته باشد علاوه بر این برای تحقق اهداف انقلاب و حفاظت از آرمان‌های آن، نیاز به تشکیل سازمان‌های جدید است.
کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: اصولاً سازمان‌های مردم‌نهاد وظیفه میانجیگری بین مردم و حاکمیت را دارند و به‌عبارت‌دیگر وظیفه آن‌ها رساندن صدای مردم به مسئولان و بازوی اقتدار مردم در اداره کشورها هستند.
وی ادامه داد: در این میان مهم‌ترین مأموریت بسیج ایجاد انسجام بین مردم و حفاظت و حراست از انقلاب توسط خود مردم بوده است.
صادقی نسب تأکید کرد: بسیج از همان ابتدا در انقلاب حضور فعالی داشت به‌خصوص در دفاع از کشور در جنگ تحمیلی بسیجیان حضور مقتدرانه‌ای داشتند.
وی ابراز داشت: حضور در جبهه‌ها و دفاع از وجب‌به‌وجب این خاک اولین و اساسی‌ترین سابقه کاری بسیج است که بر سینه ملت ایران می‌درخشد.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: پس از سال‌های دفاع مقدس بسیج به حضور فعالانه خودش ادامه داده و همان‌طور که برآمده از مردم است به‌وسیله مردم هم اداره می‌شود.
بسیج می‌تواند گره‌های اقتصادی را باز کند

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌ها و وظایفی که بسیج می‌تواند در برهه‌ای کنونی انجام دهد حضور در عرصه‌های اقتصادی و کمک به بهبود شرایط اقتصادی کشور است و در این زمینه بسیج می‌تواند با ظرفیت خودش گره‌ها را باز کند.
این استاد دانشگاه افزود: علاوه بر این بسیج می‌تواند در ادارات و دستگاه‌های عمومی از طرف مردم نظارت داشته باشد به‌هرحال مردم به این نیروها اعتماد دارند و مراقبت از منافع عمومی در تمام ادارات می‌تواند یکی از کارکردهای مهم بسیج باشد.
وی ابراز داشت: گشت ارشاد مدیران به دست بسیج قابل‌اجرا است و می‌توان از قابلیت و توانایی بسیج در این زمینه استفاده کرد.

بسیج پناهگاه مردم است

صادقی نسب با بیان این که بسیج پناهگاه مردم است، عنوان داشت: اگر مردم احساس می‌کنند که در ادارات به حرف آن‌ها توجه نمی‌شود بسیج می‌تواند به‌عنوان مأمن پیگیر درخواست‌های آن‌ها باشد.


بسیج سازندگی و عرصه‌های جدید


وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی بسیج بیان داشت: بسیج سازندگی امروز هم به‌مانند گذشته می‌تواند با کمک‌گرفتن از مردم و نیروهای جهادی در عرصه عمران و ساخت مسکن که یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است، نقش کلیدی داشته باشد
صادقی نسب تأکید کرد: در عرصه سیاست داخلی حضور روشنگرانه بسیج می‌تواند برای نسل جوان مفید باشد به‌هرحال آرمان‌های انقلاب اسلامی و اهداف اصیل انقلاب همواره از زبان گویای بسیج بیان شده است.
وی ادامه داد: بسیج با عنایت به این نکته و فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند بایستی با ذائقه نسل جوان با آن‌ها گفتگو شود، باید با ذائقه نسل جوان با آن‌ها صحبت کند و اشکالات و سوءتفاهم‌هایی که برخی از جوان‌ها در خصوص مسائل سیاسی کشور دارند، برطرف کند.
کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: در عرصه بین‌الملل هم باتوجه‌به شکل‌گیری دنیای جدید با نظم جدید و پدیدارشدن قدرت‌های نوظهوری مثل چین، ایران، روسیه و کشورهای دیگر، بسیج می‌تواند نقش پویایی در بازتاب عقاید و نظرات انقلاب اسلامی مردم ایران در عرصه بین‌المللی داشته باشد.


لازمه حضور بسیجیان در فضای مجازی


وی ادامه داد: حضور در فضای مجازی یکی از اصلی‌ترین و حساس‌ترین بخشی است که بسیج باید در آن حضور پررنگی داشته باشد چرا که امروز افکار عمومی جهان در فضای مجازی خط‌دهی می‌شود و سیاست‌مداران دنیا همواره تلاش کرده‌اند که افکار عمومی را به سمت نظرات خودشان سوق بدهند.
صادقی نسب خاطر نشان کرد: در این جنگ باید حضور فعالی داشته باشیم و با تمام ابزارهایی که در این فضا وجود دارد، آرمان‌های انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.
وی ادامه داد: در کنار آن مسلماً کمک بسیج به تقویت سرمایه اجتماعی می‌تواند مهم و اثرگذار باشد و اعتماد مردم به‌نظام حکمرانی را تقویت کند و بازوی مردم برای اعمال اراده‌ای آن‌ها در نظام حکمرانی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha