دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله عباس کعبی

حوزه / عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با دو نگاه می‌توانیم در انتخاب شرکت داشته باشیم، یک نگاه شخصی و قبیله‌ای و گروهی که این نگاه فایده ندارد و نگاه دوم با رویکرد اقتدار آفرینی و امنیت آفرینی و وحدت آفرینی است که نگاه دوم مطلوب می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جمعی از کارکنان هوافضای سپاه پاسداران استان خوزستان که در حسینیه مرکز علمی فرهنگی امام حسین(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ایران اسلامی بعد از مرحله دستیابی به "قدرت بازدارنده" به "قدرت توازن قوا" رسیده و در آستانه رسیدن به قدرتِ "ضربه اول" است.

وی بیان کرد: عملیات "طوفان الاقصی" تاریخ منطقه و بین الملل را متغیر خواهد کرد و ضربه اول هجومی است و مقاومت البته در حال تثبیت این ضربه است، با قتل‌ عام نمی‌توانند شکستشان را جبران کنند و تحقیر تاریخی شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی خط اول مقاومت تمدنی اسلام ناب و مکتب اهل بیت(ع) در مقابل تمدن رو به زوال غرب است، مسأله سرزمینی، عربی و حتی اسلامی به معنی کشورهای اسلامی نیست، بلکه مسئله تمدنی‌ست و ماهیت تمدنی دارد، مرز مقاومتِ اسلامیِ متمدنانه متولد شده که خط اول آن عملیات طوفان الاقصی‌ است.

آیت الله کعبی عنوان کرد: ما چهل و چهار سال است علی‌رغم همه محاصره‌ها، مشکلات و سختی‌ها، پیشرفت خیره کننده تمدنی داشته‌ایم به گونه‌ای که قوی‌تر شده‌ایم و دشمنان اسلام و ایران ضعیف‌تر شده‌اند، هر کدام از ما باید به فکر فرایند باشیم و فرایندی فکر کنیم و نه نقطه‌ای، باید بیاندیشیم کجای کار هستیم و چه کاری از ما بر می‌آید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجاهدان فی سبیل اللهِ عصر حاضر، یاران امام زمانی امام حسین(ع) هستند و در خیمه ابا عبدالله الحسین(ع) قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر جویای نصرت الهی هستیم باید خودمان را قوی کنیم و این قوی شدن به صرف قدرت نظامی و امنیتی نیست، اظهار کرد: باید به فکر استحکام درونی شخصیت خودمان باشیم، مقاومت درونی یعنی جهاد نفس، که مقاومت بیرونی در مقابل دشمن هم ایجاد می‌کند.

عضو جامعه مدرسه حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مقابل ثروت، قدرت، شهوت، شهرت و وسوسه‌های شیطان باید خودمان را قوی کنیم و از مرز شرع عبور نکنیم، این مطلب خیلی حائز اهمیت است چرا که ممکن است در لحظه مبادا اگر ضعف نفس داشته باشیم باعث نفوذ شیطان شود.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: باید بنده خدا شویم و به کهف حصین پناه ببریم، دژ مستحکم، ولایت محمد و آل محمد است و دعا، تلاوت قرآن، توسل به اهل بیت(ع) و توسل به امام زمان(عج) نیز کهف حصین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با همین نگاه مقاومت در انتخابات شرکت می‌کنیم، دو نگاه می‌توانیم داشته باشیم، یک نگاه شخصی و قبیله‌ای و گروهی که این نگاه فایده ندارد و نگاه دوم با رویکرد اقتدار آفرینی و امنیت آفرینی و وحدت آفرینی است که نگاه دوم مطلوب می‌باشد.

وی گفت: مجلس خبرگان رهبری بسیار اهمیت دارد و نباید شرکت در این انتخابات ساده گرفته شود، همانطور که انتخابات مجلس شورای اسلامی هم مهم است، لازم است موج شهری، استانی و کشوری برای این انتخابات ایجاد شود.

عضو جامعه مدرسه حوزه علمیه قم عنوان کرد: انتخابات در ایران هم حق است و هم تکلیف، حق است چون مردم برای شرکت در آن آزادند و تکلیف است، چون واجب شرعی و لازم ملی‌ می‌باشد، برای اسلام، برای ایران، با غیرت ملی و غیرت خوزستانی برای اقتدار و وحدت ملی ان‌شاءالله در اسفندماه امسال حماسه ساز شویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha