دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله عباس کعبی

حوزه/ آیت الله کعبی در جمع اساتید حوزه علمیه خوزستان گفت: مجلس خبرگان می تواند پیوند میان امت و امامت و لنگرگاه اطمینان مردم نسبت به سلامت نظام جمهوری اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در جمع اساتید حوزه علمیه خوزستان به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و اظهار داشت: عملیان طوفان الاقصی خط اول جبهه ی اسلام ناب و مکتب اهل بیت برای بستر سازی آزادی فلسطین و ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب درباره فَرَج فرمایشی دارند و می فرمایند « قضیه فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است و همه دنیای اسلام باید مسئله فلسطین را مسئله خود بدانند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بعد از عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی که رژیم صهیونیستی را تحقیر تاریخی کرد این رژیم منحوس شروع به قتل عام مردم مقتدر و مظلوم غزه کرد بیش از دو و نیم میلیون بمب بر سر مردم مظلوم غزه ریخت و ۱۵ هزار نفر از جمله ۶هزار و پانصد کودک را شهید کرد اما مردم اسطوره ای غزه خم به آبرو نیاوردند چرا که عمق جنایات رژیم صهیونیستی را ۷۵ سال است که درک کرده اند.

وی گفت: از ۴۶ هزار نیروی حماس فقط ۳ الی ۴ هزار نفر با رژیم صهیونیستی درگیر شدند و توانستند حدود ۳۵۰ خودرو و تانک مرکاوا را منهدم کنند. همانطور که می دانید هر تانک مرکاوا حدود دویست میلیون دلار قیمت دارد که حماس آن ها را با موشک های یاسین یک که تنها ۲۰۰ الی ۳۰۰ دلار قیمت دارد منهدم می کند و این بسیار عجیب و شگفتی آور است.

آیت الله کعبی ابراز کرد: رژیم صهیونیستی در این جنگ هیچ دستاورد نظامی ای نداشت و در این جنگ ۱۸۰ هزار صهیونیست از اسرائیل فرار کردند که ۴۸ درصد آنها گفته اند دیگر به اسرائیل بر نمی گردند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا طوفان الاقصی های دیگری در راه است اما فعلا راهبرد حماس تثبیت پیروزی است و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند رژیم صهیونیستی نمی تواند این شکست و تحقیر تاریخی خود را ترمیم کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مسئله انتخابات مجلس خبرگان رهبری هم اشاره کرد و گفت: ما به انتخابات دو نوع نگاه می توانیم داشته باشیم اولین نگاه، نگاه شخصی، گروهی، صنفی، قبیله ای و حزبی است که هرکس (چه داوطلب و چه رای دهنده) با این نگاه وارد انتخابات شود هم دنیا و هم آخرتش را باخته است؛ نگاه دوم نگاه ملی، تکلیف محور و وظیفه محور است یعنی با این نگاه در انتخابات شرکت کنیم که انتخابات باعث اقتدار، امنیت و وحدت ملی می شود که این نگاه دوم نگاه امام و رهبری است.

وی گفت: شرکت در انتخابات هم حق است و هم تکلیف؛ حق است چرا که اجباری نیست و مردم آزاد هستند که شرکت کنند یا نه؛ تکلیف است چرا که وظیفه شرعی، دینی و عمل صالح سیاسی است.

آیت الله کعبی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری پشتوانه ی مشروعیت، مقبولیت و اقتدار نظام اسلامی است از این رو باید توجه ویژه ای به این انتخابات داشت و برای آن بیشتر کار کنیم.

وی افزود: همانطور که می دانید در حوزه های انتخابیه ای که به حدنصاب کاندیدا وجود نداشته باشد انتخابات برگزار نمی شود مگر اینکه از حوزه های دیگر یک عده خود را به حوزه ی مورد نظر انتقال دهند از این رو بعضی از برادران ما از موضع تکلیف داوطلب شرکت در انتخابات مجلس خبرگان خوزستان شدند که بنده این حرکت آنها را می ستایم و از آنها قدردانی می کنم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: الحمدلله حوزه ی علمیه خوزستان در عرصه دانش، فضیلت، اخلاق، معنویت و بصیرت حوزه ی ارزشمندی بوده و افرادی که خود را عرضه کرده اند افراد با فضیلتی هستند و من به سهم خود از آنها تشکر کرده و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری می تواند پیوند میان امت و امامت و لنگرگاه اطمینان مردم نسبت به سلامت نظام جمهوری اسلامی باشد. ۸۸ خبره ی مجتهد، عادل، بانفوذ مردمی و با معنویت سرمایهٔ بسیار ارزشمندی برای نظام است.

آیت الله کعبی بیان کرد: انتظار ما این است که موج شهری، استانی و کشوری برای انتخابات ایجاد شود و همه آگاه سازی کرده و خدمات روحانیت و مجلس خبرگان رهبری را برای مردم بیان کنیم. همچنین انتظار داریم انتخاباتی در شأن مجلس خبرگان برگزار شده و منزلت روحانیت در این انتخابات حفظ شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دشمنان به خاطر دشمنی با نظام جمهوری اسلامی با خبرگان رهبری دشمنی می کنند از این رو کار روحانیت این است که فضا و بستر مناسب برای مشارکت حداکثری، رقابت سالم، رعایت شأن و منزلت علما و دوری از تخریب و جانبداری شخصی را مهیا کنند چرا که انتخابات مجلس خبرگان یک انتخابات تخصصی است و بیشتر مردم از علما و روحانیت در خصوص کاندیداها سؤال می کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha