شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت مقام شهداي فلسطين

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خط اول جبهه مقامت، غزه است، گفت: نتانیاهوی جنایتکار می گوید ما برای حفظ تمدن غرب می جنگیم و اگر در این جنگ پیروز نشویم، نه اسرائیل که تمدن غربی تمام می شود و او این تقابل را تقابل تمدنی می داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله کعبی در مراسم بزرگداشت مقام شهدای فلسطین که از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مسجد حضرت زینب (س) پردیسان برگزار شد، به موضوع فلسطین و غزه اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه که در غزه در حال اتفاق است، مسیر ظهور و بسترسازی ظهور و امتداد انقلاب اسلامی است و رهبر معظم انقلاب بیان کردند: «قضیه فلسطین کلید رمز آلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلام است».

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب تمدنی است و فلسفه انقلاب، بازتولید حاکمیت اسلام و اقامه دین در دوران معاصر جهت شکل دهی به تحولات منطقه ای و بین المللی و بسترسازی برای ظهور و ساخت تمدن انسانی بر پایه اسلام است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، دو بلوک شرق و غرب در جهان وجود داشت و انقلاب اسلامی، انقلاب ضد استکباری و ضد استعماری بوده که هدف آن پایان دادن به زورگویی های شرق و غرب و بازتولید امت اسلامی بر اساس معارف دین بوده است.

سخنران این جلسه افزود: بیش از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب می گذرد و امروز شرقی وجود نداشته و غرب هم در سراشیبی سقوط در حال حرکت است.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: تنها کشوری که تمدن سازی خود را بر پایه اسلام و سرلوحه برنامه های خود قرار داده، ایران اسلامی است.

تحلیل آیت‌الله کعبی از تقابل تمدنی در جنگ غزه و اسرائیل

آیت الله کعبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در این ۴۴ سال، امتداد منطقه ای و بین المللی پیدا کرده و آمریکا و صهیونیسم بین الملل علیرغم تفرعن به استکبار و وحشی گری و علیرغم تسلط بر سازمان ها و نهادهای بین المللی رو به اضمحلال و فروپاشی هستند.

وی ابراز داشت: بلوک مقاومت اسلامی در حال مقابله و هم‌آوردی با بلوک استکبار و صهیونیسم بین الملل است که خط مقدم جبهه آن، غزه می باشد؛ لذا باید بدانیم که ضربه اول طوفان الاقصی، حرکتی تمدنی است و آنچه که در غزه می گذرد، مقاومت تمدنی بوده که متعلق به جبهه مقاومت اسلامی است و این جبهه، مولود انقلاب اسلامی و فرمانده آن ایران اسلامی است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خط اول جبهه مقامت، غزه است، خاطرنشان ساخت: نتانیاهوی جنایتکار می گوید ما برای حفظ تمدن غرب می جنگیم و اگر در این جنگ پیروز نشویم، نه اسرائیل که بلکه تمدن غربی تمام می شود و او این تقابل را تقابل تمدنی می داند.

آیت الله کعبی اظهار داشت: جنایت هایی که در غزه اتفاق افتاده، تابلوی شفاف وحشی گری تمدن غربی است که به دست ماشین جنگی صهیونیست با کشتار کودکان و زنان به بدترین شکل ممکن در تاریخ در حال انجام است؛ یعنی همان خوی آمریکایی که سرخپوستان آمریکایی را نابود می کردند.

وی ابراز داشت: امروز آزادی خواهان جهان در مقابل این چهره غرب و صهیونیست صف کشیده اند و افکار عمومی جهان در حال بیدار شدن است و حتی غیرمسلمانان در کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس نیز بیدار شده اند و علیه این چهره خبیث و جنایتکار، راهپیمایی می کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جبهه مقاومت در مقابل این جنایتکاران دارای راهبرد واحد است، خاطرنشان ساخت: این جبهه نه دچار هیجان می شود و نه دچار انفعال و نه تحت تأثیر جو قرار می گیرد؛ او هوشمندانه و به موقع میدان‌داری کرده است.

آیت الله کعبی اظهار داشت: امروز جبهه دشمن با دروغ پردازی، شایعه سازی و ... به گونه ای عمل می کنند تا پیروزی موهوم به دست آورند و تاکنون پیروزی قابل توجه نظامی نداشتند و تنها کار آنان قتل عام کودکان و زنان و تخریب بیمارستان ها بوده است.

وی ابراز داشت: سخنرانی تاریخی آیت الله رئیسی در اجلاسیه فوق العاده سازمان همکاری کشورهای اسلامی قابل تقدیر است و مواضع بحق جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را اعلام کردند؛ اما هیچ امیدی به این کشورها نیست.

تحلیل آیت‌الله کعبی از تقابل تمدنی در جنگ غزه و اسرائیل

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: آمریکایی ها، صهیونیست ها و کشورهای طاغوتی منطقه هیچ حرکتی در جهت کمک به فلسطین نخواهند کرد و عملیات طوفان الاقصی طراحی عادی سازی روابط با اسرائیل را از بین برده و این کشورها فقط در ظاهر جنایت های اسرائیل را محکوم می کنند.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: راه پایان تجاوز، مقاومت فزاینده و ضربه سخت مقاومت به اسرائیل است و این ضربه سخت در حال رخ دادن است؛ به گونه ای که آمریکا به اسرائیل پیغام می فرستد که جنگ را تمام کنید.

آیت الله کعبی اظهار داشت: آمریکا می داند که اگر جنگ از غزه به منطقه کشیده شده و اسرائیل تهدیدهای توخالی خود را نسبت به لبنان و بیروت عملی کند، حیفا و تل آویو با خاک یکسان خواهد شد.

وی ابراز داشت: ضربه اول طوفان الاقصی، ضربه راهبردی، هجومی، بدون برگشت و تداوم بخش تا آزادی کامل فلسطین و بسیار حساب شده بوده که با فرماندهی محمد ضیف از تربیت شدگان شهید عماد مغنیه و یار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: شبکه ۱۲ اسرائیل تخمین زده که حماس و جهاد اسلامی تحت امر ولایت فقیه عمل می کنند و بیان کرده که مشکل و تهدید اصلی ما دو عکسی است بالای سر سید حسن نصرالله نصب شده و از این دو عکس به وحشت افتاده اند.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: سنگ بنای مقاومت اسلامی بر پایه عشق به امام حسین (ع)، امام راحل و انقلاب اسلامی بوده و امروز ملت غزه با وجود این همه مصیبت، شعار «ما رأیت الا جمیلا» سر می دهند.

آیت الله کعبی اظهار داشت: غزه میدان عزت، جهاد، شهادت و صبر است و نباید نسبت به غزه بی تفاوت بود؛ میدان جهاد غزه، میدان جهادی است که منجر به فتح الفتوح اسلام خواهد شد.

وی ابراز داشت: طلاب و فضلا باید به شبهات پیرامون فلسطین پاسخ دهند و همه باید در میدان حضور داشته و به نقش آفرینی بپردازند.

عضو جامعه مدرسین در پایان با اشاره به اینکه عصر آینده، عصر ولایت محمد و آل محمد (ص) است، بیان داشت: عصر مقاومت، عصر تمدن اسلامی و عصر تمدن اسلامی عصر بسترسازی برای ظهور است و هر شخصی که در این میدان باشد، سرباز امام زمان (عج) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله عزیزی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    سلام علیکم بسیارعالی است