دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
روانشاد

حوزه / مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: فعالیت کانون‌های تخصصی بانوان، بستر تمدن سازی و تقویت فرهنگ دینی و عمومی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز در نخستین همایش تخصصی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران لرستان با بیان اینکه بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نقش مهمی در عرصه فرهنگی و مقابله با توطئه‌های دشمنان دارند، اظهار داشت: فعالیت کانون‌های تخصصی بانوان بستر تمدن سازی و تقویت فرهنگ دینی و عمومی جامعه است.

وی افزود: امروز تلاش در جهت رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تکلیف عموم مردم به‌ویژه فعالان عرصه فرهنگ، دین و مساجد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه تمدن سازی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، گفت: رفع این دغدغه‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف در عرصه فرهنگی و دینی و تکیه بر مسجد محوری است.

روانشاد به فعالیت ۵۲۹ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان اشاره کرد و یادآور شد: امروز شاهد اقدامات راهبردی در دل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به نقش بانوان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و خانواده، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی مسجد محور بانوان بستر تمدن سازی است.

روانشاد با بیان اینکه راه‌اندازی کانون‌های تخصصی خواهران در مساجد بستر تمدن سازی است، گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب فعالیت‌های خواهران، بستر ایجاد تحول و تقویت عرصه فرهنگی فراهم شود.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب جهت کادر سازی، شبکه سازی و جذب نخبگان در کانون‌های تخصصی خواهران، اظهار کرد: از برنامه‌های موثر و تحول گرا کانون‌های تخصصی خواهران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حمایت می‌شود.

محمد چگنی‌نژاد دبیر ستاد کانون‌های مساجد لرستان نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی ۳۷ کانون تخصصی خواهران، اظهار کرد: رویکرد مهم این کانون‌ها، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری، الگوسازی و تقویت شبکه‌های بانوان مسجدی است.

وی افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه و وظایف زن تراز انقلاب اسلامی، اقدام به تأسیس و راه اندازی کانون‌های تخصصی خواهران نموده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اهداف برگزاری این همایش، اظهار کرد: تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری، الگوسازی و انتقال تجربه‌ها و تقویت شبکه‌های بانوان مسجدی و ارتقای سطح توانمندی از جمله اهداف برگزاری این رویداد آموزشی است.

چگنی نژاد گفت: این طرح در قالب هشت ساعت آموزش به‌صورت حضوری و غیرحضوری با حضور ۳۷ خواهر مدیر کانون‌های ویژه خواهران که در ماه‌های اخیر مدارک آنها برای راه‌اندازی در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده، در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمندسازی مدیران این کانون‌ها از دیگر اهداف نخستین دوره آموزشی مدیران کانون‌های ویژه خواهران استان است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه طرح آموزشی خواهران طی سه دوره برگزار می‌شود، ادامه داد: این دوره آموزشی یک روزه با حضور ۳۷ نفر از مدیران کانون‌های خواهر استان استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گام دوم این دوره به صورت غیرحضوری و متمرکز از طریق سامانه آموزش ستاد کانون‌های مساجد «بچه‌های مسجد» توسط اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد کشور برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان، یادآور شد: گام سوم دوره به صورت حضوری و متمرکز در تهران با دعوت از مدیران کانون‌های تخصصی خواهران برگزار خواهد شد.

چگنی نژاد، آموزش مهارت‌های مدیریت و رهبری در تشکیلات، آشنایی با عرصه‌های حضور اجتماعی زن و راهبردها و راهکارها و آشنایی با نقش زنان در تعالی خانواده را از سرفصل‌های محتوایی این دوره آموزشی مطرح کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری خواهران در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه دختران جوان و بانوان، همچنین در جهت توجه بیشتر به مباحث خانواده محوری راه اندازی شده است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha