شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی، اخلاص در تبلیغ را زمینه‌ساز اثرگذاری آن دانست و گفت: طلاب و روحانیون از روز نخستِ حضور در مدارس و حوزه‌های علمیه، مسیر خدمت و نوکری امام عصر (عج) را انتخاب کرده‌اند لذا هرکاری در این مسیر اگر با اخلاص در نیت همراه شود عبادت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، در مجمع علما و روحانیون شهرستان سرخه، به میزبانی فرماندهی انتظامی شهرستان سرخه، با طرح روایتی از حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) فرمود «مَنْ أصْعَدَ إلی اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، أهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ أفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ؛ هرکس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت‌ها را برای او مقدر می‌کند»

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، اخلاص در تبلیغ را زمینه‌ساز اثرگذاری آن دانست و افزود: طلاب و روحانیون از روز نخستِ حضور در مدارس و حوزه‌های علمیه، مسیر خدمت و نوکری امام عصر (عج) را انتخاب کرده‌اند لذا هرکاری در این مسیر اگر با اخلاص در نیت همراه شود عبادت محسوب می‌شود.

«اخلاص» عامل اثرگذاری تبلیغ است

امام جمعه سمنان با اشاره به آیه ۱۰ سوره مبارکه فاطر گفت: بر اساس آیه «مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعًا ۚ إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ» موتور بالابر کلام پاک، عمل صالح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه اگر اخلاص در عمل داشته باشیم در بزنگاه ها، تصمیم درست را اتخاذ خواهیم کرد، گفت: براساس آموزه‌های دینی حتی باید نتیجه دعا و توسل را به مصلحت خداوند متعال منوط و مشروط بدانیم.

وی با بیان اینکه خدمت به دین مهمترین ماموریت علما، روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه است، اظهار کرد: امروز باید توجه کنیم که امام زمان (عج) و نایب ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی از علما و روحانیون چه انتظار و توقعی دارند چراکه مصلحت ما نیز در همین امر نهفته است.

«اخلاص» عامل اثرگذاری تبلیغ است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تصریح کرد: برخی افراد فقط در صورتی از فرامین امام جامعه مسلمین تبعیت می‌کنند که نفع خود را در آن ببینند [که این امر با ولایتمداری نسبتی ندارد.]

امام جمعه سمنان با تاکید بر کارآمدی و اثرگذاری روحانیون در مسیر سربازی امام زمان (عج) گفت: باید هر لحظه برای افزایش عمق اثرگذاری خود در بخش‌های مختلف تبلیغی و دینی تلاش کنیم و مانند رهبر معظم انقلاب وظیفه سربازی امام عصر (عج) را به نحوی مطلوب و شایسته آن حضرت ایفا نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به حکمت و تدبر رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی افزود: دشمن در وقایع اخیر غزه تمام تلاش خود را کرد تا پای جمهوری اسلامی ایران را به جنگ مستقیم در میدان نبرد باز کند اما حکمت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب این توطئه و طراحی را خنثی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اخلاص، جهاد و فداکاری مردم شهرستان سرخه در ادوار مختلف انقلاب اسلامی بویژه هشت سال دفاع مقدس گفت: علمای سرخه نظیر برادران اختری، مرحوم نطنزی و یا افرادی مانند آقایان لتیباری و پیوندی از پیشگامان عرصه جهاد و تبلیغ بوده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، نقش‌آفرینی علما و روحانیون سرخه در تحولات فرهنگی این شهرستان را ضروری عنوان کرد و گفت: اگر ضدفرهنگ ها بر فرهنگ دینی و اسلامی سرخه غالب شوند، اصالت و هویت این شهرستان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان سرخه به نقش محافل مذهبی و قرآنی خانوادگی در این شهرستان در ترویج ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسات قرآنی، دینی و فرهنگی بصورت خانوادگی در سرخه ارزشمند است و باید گسترش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تاکید بر اینکه عرصه فرهنگ بن‌بست ندارد اظهار کرد: تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و اتاق‌های فکر می‌تواند به رفع یا کاهش مشکلات و مسائل فرهنگی در شهرستان سرخه منجر شود.

«اخلاص» عامل اثرگذاری تبلیغ است

امام جمعه سمنان ادامه داد: شهرستان سرخه دارالمومنین است لذا باید از ظرفیت گروه‌های مردمی برای رفع چالش‌های فرهنگی بهره گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، توجه به روش‌های تربیتی برای افزایش اثرگذاری تبلیغ را امری لازم و اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل جذب مردم به ارزش‌های اسلامی، عمل علما و روحانیون به آموزه‌های دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با اشاره به نقش روحانیون در نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بخواهیم یا نخواهیم مردم روحانیت را در کنار نظام و انقلاب تعریف می‌کنند و از این قشر برای قرابت به ارزش‌های انقلاب اسلامی، توقع ویژه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انتخابات عامل اقتدار و عزت نظام و کشور است و همگان باید در مسیر تحقق مشارکت حداکثری گام بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha