چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1122714
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
غزه

مصطفی مؤمنی راد گفت: به واسطه این کارگاه می‌خواهیم تلاشی داشته باشیم در جهت احقاق حق مردم مظلوم فلسطین، برای رسیدن به این خواسته هم از نیروی خبره انسانی بهره برده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «فردا با فلسطین است» عنوان کارگاهی است که با رویکرد طراحی یادمان در مرکز معماری اسلامی حوزه هنری نهم و دهم آذر در مرکز معماری اسلامی حوزه هنری برپا شد.

مصطفی مومنی‌راد مدیر مرکز معماری حوزه هنری درباره این کارگاه گفت: به واسطه این کارگاه می‌خواهیم تلاشی داشته باشیم در جهت احقاق حق مردم مظلوم فلسطین، برای رسیدن به این خواسته هم از نیروی خبره انسانی بهره برده‌ایم.

وی افزود: مرکز معماری حوزه هنری، یک سالی است روی فضاهای یادمانی توجه ویژه دارد. درباره آثار خلق شده در این کارگاه هم باید بگویم آثار تولیدی در این کارگاه بعد از طراحی با کمک اساتیدی که در مرکز معماری حوزه هنری وجود دارند، اصلاح شده تا به نقطه ساخت اثر برسیم. در فضای یادمانی، هم از عینیت و تجسم استفاده‌شده هم در برخی مواقع از فضای انتزاعی و استعاره بهره برده می‌شود. در این کارگاه ۴۰ هنرمند مشغول کار هستند.

شهاب‌الدین فتحی دبیر اجرایی کارگاه و کارشناس معماری هم پیرامون این رویداد گفت: با اتفاقاتی که در غزه در حال رخ دادن است قلب هر انسان آزاده‌ای به درد می‌آید. در این میان هنرمندان هم از این قاعده مستثنی نیستند برای همین به عنوان یک ایرانی مسلمان تلاش داریم با کارمان در راستای احقاق حق مردم فلسطین قدم برداریم.

وی با بیان اینکه برگزاری این کارگاه برایمان رسالت است، تصریح کرد: در آنچه درباره غزه کار شود عشق به مردم فلسطین است پس روی آن عنوان وظیفه را نمی‌گذارم و در حقیقت آن را رسالت می‌دانم. ایده پردازی این کارگاه با مشاوره کارشناسان خبره طراحی انجام و بعد از فراخوان آن رسانه‌ای شد. استقبالی از این رویداد هم فراتر از انتظارمان بود.

این هنرمند تأکید کرد: در گام اول حضور در چنین اتفاقی که در آن درباره مظلومیت ملت فلسطین حرف زده می‌شود خود به تنهایی اتفاقی مهم برای هنرمندانی است که در آن حضور پیدا می‌کنند. این نکته نقل‌قول من نیست بلکه هنرمندان حاضر در این کارگاه روی این نکته تأکید دارند. ‌یادمان‌ها و آثاری که در این کارگاه خلق می‌شود برای بایگانی نیست چون همان‌گونه که گفتم برای فضاهای شهری از آن بهره خواهیم برد.

در بخش انتهای گزارش با یکی از هنرمندان حاضر در کارگاه گفت‌وگو به عمل آمد. علی قاسمی طراح و گرافیست ، با بیان اینکه مهدویت موضوع مورد علاقه وی است، بیان کرد: حدود ۱۵ سال است طراحی و گرافیک انجام می‌دهم. در اکثر کارهایم نیز موضوع آثارم مهدویت است چون این موضوع ریشه در قلب و روحم دارد و دوست دارم آن را همیشه ادامه دهم البته در این میان موضوعاتی که در آن به نوعی ارزش‌های اسلامی و انقلابی هم مدنظر قرار می‌گیرد را نیز مدنظر قرار می‌دهم.

وی اضافه کرد: به واسطه حضور در این کارگاه می‌خواهم در حد توانم پیام ملت مظلوم غزه را به گوش جهانیان برسانم. این انگیزه در تک‌تک هنرمندانی که در این ورکشاپ حاضر هستند وجود دارد.هنرمندان انقلابی باید هر آنچه در توان دارند در طبق اخلاص گذاشته تا قادر باشند گوشه‌ای از فریاد مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند.

قاسمی در انتها تأکید کرد: هنرمندی که در این حوزه کار می‌کند حتماً باید به موضوع باور داشته باشد وگرنه اگر فردی بخواهد تنها به واسطه سفارشی که به او داده شما در این عرصه ایفای نقش کند اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. وی در انتها از برگزارکنندگان این ورکشاپ به ویژه حوزه هنری تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha