شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1122734
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
قمرزاده

کارشناس حوزوی گفت: کتاب و مطالعه مایه حیات جامعه است و بدون ترویج فرهنگ مطالعه جامعه فرهیخته نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن قمر زاده در نشست علمی پژوهشی با موضوع «کتاب؛ تولید دانش؛ آثار ماندگار بانوان طلبه»، با اشاره به نقش حضرت زینب کبری سلام الله علیها در روشن گری و تبیین اهداف قیام امام حسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: می توان کتاب را نیز از جهتی تشبیه به پیام رسان عاشورا کرد و آن را تبیین کننده معارف الهی و مفاهیم آسمانی دانست؛ اما این در صورتی است که به قلم انسانی مخلص و دانشمند که خود با تمام وجود معارف الهی را دریافت نموده است نوشته شود.

وی اظهار کرد: کتاب می تواند گمراه کننده و ابزار انحراف عقل باشد و مفاهیم ضد بشری را رواج دهد. همین امر اهمیت رجوع به کتاب های خوب را که توصیه رهبر معظم انقلاب نیز بوده است می رساند.

این محقق حوزوی در ادامه با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه و مشکل رسانه ای شدن نوجوانان و جوانان، و تغییر مذاق آن ها از رجوع به کتاب به سمت فضای دیجیتال و رسانه، گفت: علاوه بر آسیب های جسمی درگیری زیاد افراد با فضای مجازی، صرف وقت زیاد در این فضا باعث عدم انضباط ذهنی و فکری آنان می شود و ارتباط گیری با آن ها را سخت و مشکل می نماید، از این رو برنامه ریزی جهت مدیریت این فضا و نیز ارائه محتوای دین و دانش الهی به زبان خود آنان و با ادبیات قابل فهم برای آنان از اهمیت بسیاری برخوردار می گردد که مهم ترین وظیفه برای طلاب خواهر و برادر است و در این زمینه باید فعالیت های بیشتر و موثرتری صورت گیرد.

قمرزاده با ذکر چند خاطره از علمای معاصر در مورد استفاده از زمان برای مطالعه، بر استفاده از همه اوقات حتی اوقاتی مانند زمان انتظار در ایستگاه اتوبوس، مطب، مترو، فاصله بین برگزاری کلاس های درس و ... تاکید کرد و با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب گفت: کتاب و مطالعه مایه حیات جامعه است و بدون ترویج فرهنگ مطالعه جامعه فرهیخته نخواهیم داشت. باید همراه با تغییرات جامعه و به وجود آمدن ابزار و امکانات جدید با یاد گرفتن زبان و ادبیات مورد پسند جوانان و نوجوان، در پی تولید منابع مطالعاتی جذاب برای این نسل باشیم و سعی نماییم با استفاده از امکانات روز مفاهیم متعالی دین اسلام را در قالب های نو، و متناسب با ذائقه جوانان آماده و ارائه نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha