یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1122933
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
عطاران

امام جمعه اصفهان گفت: عطار می تواند خاصیت گیاهان را بیان کند، اما نباید نسخه بدهد و اگر یک نفر در صنف خطا کند تمام صنف زیر سؤال می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با نمایندگان صنف عطاران اصفهان با اشاره به قدمت حرفه عطاری و وجود این صنف از قدیم در ایران اظهار داشت: عطاری ها باید طبق شرایط روز فعالیت کنند و یکی از دلایل این که میانگین سن ایرانیان که پیش از انقلاب اسلامی ۵۶ سال بود و اکنون به ۷۵ سال رسیده است، بهبود وضعیت بهداشت مردم است.

وی افزود: صنف عطار نیز باید ضمن رعایت بهداشت و پاکیزگی، محصولات مورد عرضه خود طبق شرایط روز عرضه نماید و اسلام نیز به نظافت اهمیت می‌دهد.

امام جمعه اصفهان با بیان این که عطار باید از تجویز نسخه پرهیز کند گفت: عطاری همانند داروخانه است و بنا نیست نسخه تجویز کند، چرا که طبیب طب سنتی، تجویز را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر دسته بندی محصولات، تصریح کرد: بسته بندی خوب و زیبا برای مصرف کننده ایجاد باور می کند و از نظر روانی نیز موثر است.

وی خاطر نشان کرد: عطار می تواند خاصیت گیاهان را بیان کند، اما نباید نسخه بدهد و اگر یک نفر در صنف خطا کند تمام صنف زیر سؤال می رود.

در این دیدار رئیس و نماینده اتحادیه صنف عطاران اصفهان به برخی از دغدغه ها و مشکلات پیش روی این صنف اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha