یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام وحید هدایتی

حوزه/ حجت الاسلام هدایتی گفت: به نظر می‌رسد با اوضاع کنونی جهان در بُعد فرهنگی و اعتقادی یکی از الزامات مدارس آموزشی و حوزه‌های علمیه توجه به مقوله تربیتی و تهذیبی می‌باشد.

حجت الاسلام وحید هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اظهار داشت: به نظر می‌رسد با اوضاع کنونی جهان در بُعد فرهنگی و اعتقادی یکی از الزامات مدارس آموزشی و حوزه‌های علمیه توجه به مقوله تربیتی و تهذیبی می‌باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ مدرسه سفیران هدایت بیجار، گفت: طلبه‌ای که در حوزه و مدرسه علمیه تنها به مسائل آموزشی و پژوهشی توجه دارد و در مقابل، مقولات تهذیبی و اخلاقی را در حاشیه قرار می‌دهد بی‌گمان در آینده هرگز نمی‌تواند به‌عنوان یک مبلغ دین نقش خود را به درستی ایفا کند.

استاد حوزه علمیه کردستان افزود: واجب است مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه نسبت به مقوله پرورش فکری و اعتقادی طلاب در دوران تحصیل توجه و تعهد کافی از خود نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش و آموزش زمانی ارزش خواهند یافت که در کنار آن طلبه وسایل تهذیبی و اخلاقی را نیز به درستی از اساتید حوزوی فرا گرفته باشد.

معاون تهذیب و تبلیغ مدرسه سفیران هدایت بیجار یادآور شد: بسیاری از علما و بزرگان دین که امروز آنها را به عنوان علمای شاخص می‌شناسیم، در بحث تقوا و تهذیب سرآمد روزگار خویش بوده و هستند، بنابراین طلاب باید زندگی و سیره این عالمان بزرگ دینی را سرمشق خود برای آینده قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha