شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / دیدار رئیس کل بیمه مرکزی ایران با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه زندگی صدیقه طاهره(س) سراسر درس مسئولیت شناسی است، گفت: در ایام فاطمیه باید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در همایش سوگواره یاس نبوی که در سالن همایش‌های امامزاده سید علی(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار کرد: تسلیت دیگری نیز برای حادثه تلخ و ناگوار غزه باید به جامعه مسلمین گفته شود.

وی اضافه کرد: افرادی شعار انحرافی نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران را سردادند و ای کاش این افراد بر سر این شعار می‌ماندند و جان خود را فدای ایران می‌کردند ولی آن‌ها به کشور خود نیز وفادار نخواهند بود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه سخنان ناشایستی در جامعه مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی نباید به دیگر کشورها کاری داشته باشد، مطرح می‌شود، عنوان کرد: این اتفاقات نشان می‌دهد که دشمن برای از بین بردن وحدت امت اسلامی برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه زندگی صدیقه طاهره(س) سراسر درس مسئولیت شناسی است، خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه باید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه تعبیرات مهمی در قرآن کریم و روایات برای حضرت زهرا(س) آمده است، تصریح کرد: فاطمه(س) معیار شناخت حق از باطل است و این از کلام پیامبر(ص) استخراج شده است.

وی با بیان اینکه تمام انسان‌ها الگوخواه و الگوپذیر هستند، یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که امام زمان(عج) الگوی ما است و باید در مسیر ایشان حرکت کنیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های حکومت اسلامی عصر ظهور، بیان کرد: در عصر ظهور فساد در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت و امام زمان(عج) نسبت به نیازمندان توجه دارند.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) با این جایگاه می‌فرمایند الگوی منِ مهدی، مادرم حضرت فاطمه زهرا(س) است که نشان دهنده شخصیت و جایگاه حضرت زهرا(س) است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا(س) زندگی کوتاهی است، ابراز کرد: در این دوران کوتاه نیز نکات بسیاری وجود دارد که برای جامعه امروز ما پیام دارد.

وی با اشاره به نوع انتخابات فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: هر شخصی در زندگی خود در موضوعات مختلف انتخاب دارد و باید به معیارات انتخاب‌های حضرت زهرا(س) پرداخته شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه درکل ۵ نوع انتخاب داریم، مطرح کرد: قالب انتخاب‌ها از روی سودجویی، ترس، تعصب، جو زدگی و آگاهی است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب فاطمه(س) از روی معرفت، بصیرت، شناخت و آگاهانه است، عنوان کرد: جامعه امروز ما به پیام انقلاب، اسلام، اهل بیت(ع) و رهبری نیاز دارد و باید این پیام‌ها تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha