یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد سادات

حوزه / حجت‌الاسلام سادات گفت: دانشجویان به‌عنوان قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه، افزون بر شخصیت اجتماعی خود، الگوی فکری و رفتاری سایر اقشار جامعه بوده و هستند.

حجت‌الاسلام سید محمد سادات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اظهار داشت: ۱۶ آذرماه سالروز شهادت دانشجوی انقلابی شهیدان احمد قندچی، مهدی شریعت رضوی و مصطفی بزرگ‌نیا در سال ۱۳۳۲ بعد از کودتای ننگین ۲۸ مرداد است که به‌دنبال اعتراض به سفر ریچارد نیکسون به ایران در دانشگاه تهران توسط عمال سرسپرده و دژخیمان رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: خاطره این سه آذر اهورایی همچنان پس از گذشت قریب به ۷۰ سال بر جبین دانشگاه و نهضت مردم ایران گرم و تازه است و در واقع تلنگری است بر حافظه تاریخی ملت ایران که نهضت اسلامی چه عقبه‌هایی را پشت سر گذاشته و چه خون‌های پاکی بر زمین ریخته شده تا به این مرحله از عزت و سر بلندی رسیده است.

حجت‌الاسلام سادات تصریح کرد: این دانشجویان وقتی کرامت و غیرت ملی را در دوران حکومت ستمشاهی زیر چکمه استبداد داخلی و استعمار خارجی لگد مال دیدند با نثار خون پاکشان درس عزتمندی و ایثار را به همگان آموختند.

وی بیان کرد: دانشجویان به‌عنوان قشر تحصیل کرده و فرهیخته جامعه، افزون بر شخصیت اجتماعی خود، الگوی فکری و رفتاری سایر اقشار جامعه بوده و افق توقع از این قشر فرهیخته آن است که پیشقراولان عدالتخواهی، حق طلبی و دشمن ستیزی درجامعه بوده و با تلاش برای فتح قله‌های علمی و اخلاقی همراه با دشمن شناسی و ولایت‌مداری، موجبات سیادت و اعتلای جامعه اسلامی را فراهم نمایند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: هویت گریزی، دوری از آرمانخواهی و انفعال در برابر تمدن مهاجم غرب از جمله مهمترین آسیب‌های جنبش دانشجویی در ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha