شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: دانشجو باید به سلاح علم، ایمان و بصیرت مجهز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز به‌مناسبت فرا رسیدن شانزدهم آذر ماه روز دانشجو در جمع دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، اظهار داشت: دانشجو باید به سلاح علم، ایمان و بصیرت مجهز باشد.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی با استناد به آیه‌ «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ إِنَّمَا یَتَذَکَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ» معتقد است در این آیه، علم داشتن و نداشتن هر دو مطلق آمده، ولی مراد از آن، علم به خداست، چون علم به خداست که آدمی را به کمال می‌رساند و به حقیقت معنای کلمه نافع است و نبود آن ضرر می‌رساند، ولی علوم دیگر مانند مال هستند که تنها نافع زندگی دنیوی است و با فنای دنیا فانی می‌گردد.

وی افزود: پس مؤمنان دو دسته‌اند، مؤمنان عالم و مؤمنان غیرعالم که گروه اول رجحان و برتری دارند، قرآن کریم در مقام اهتمام به صاحبان علم می‌فرماید: «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ».

نماینده ولی فقیه در کاشان، تصریح کرد: دانشجوی امروز باید بداند چرا در اوکراین جنگ وجود دارد و اساسا چرا آمریکا به‌دنبال جنگ افروزی در میان ملت‌های ایران، روسیه و چین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: از ارواح مطهر شهدا به‌ویژه شهدای گمنام مدد بخواهید، چرا که این بزرگواران در درگاه الهی از قرب و آبروی خاصی برخوردار هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha