شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ساوه

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه گفت: در مجمع بانوان گروه‌های متناظر با منطقه به هم اندیشی و هم افزایی پرداخته و با طرح ایده‌های نو در یک همفکری منطقی به حل مسائل و آسیب‌های آن منطقه کمک شایانی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به‌مناسبت ایام شهادت صدیقه شهیده حضرت فاطمه (س) امروز جلسه هم‌افزایی مبلغان مدارس علمیه شهرستان ساوه، مادحین و فعالان فرهنگی و قرآنی مساجد با حضور حجت الاسلام جعفری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه، حجت الاسلام قربانی راهیار استان مرکزی، حجت الاسلام کریمی رابط بنیاد هدایت قم و حجت الاسلام ایرجی راهیار منطقه‌ای استان‌های کرمانشاه و همدان و مدیران و معاونین فرهنگی مدارس علمیه شهرستان ساوه در حسینیه موسسه آموزش عالی ریحانه الرسول (س) این شهرستان برگزار شد.

خانم کرمی مدیر مدیر مؤسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه به تبیین برنامه‌های فرهنگی اجتماعی بانوان ساوه از جمله دعوت از بانوان مبلغ و فعالان قرآنی جهت شرکت در اجتماع بانوان فاطمی در مصلی امام علی(ع) مورخ ۲۴ آذر ۱۴۰۲، توضیح برنامه مادرانه و ثبت گزارشات جلسات خانگی، نقش موثر بانوان در پیوندهای اجتماعی و فعالیت های فرهنگی پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام جعفری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه به نقش موثر مجمع بانوان در حل آسیب‌های اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: در مجمع بانوان گروه‌های متناظر با منطقه به هم‌اندیشی و هم‌افزایی پرداخته و با طرح ایده‌های نو در یک هم‌فکری منطقی به حل مسائل و آسیب‌های آن منطقه کمک شایانی کردند. ‌

سپس حجت الاسلام ایرجی با اشاره به عرصه‌های کنشگری بانوان و سطوح مختلف آن، گفت: یک سطح کنشگری، جهاد تبیین و رفع شبهه‌های جوانان و ایجاد انگیزه و امید در آنان می‌باشد و سطح دیگر کنشگری بانوان پیرامون گام دوم انقلاب می‌باشد که با ایجاد حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی به حل مسائل مردم می‌پردازند.

وی در ادامه با اشاره به طرح مهرواره بانور و بانوان کنشگر، یادآور شد: بانوان کنشگر نقش مهمی در انتقال محتواها و طراحی رسانه ملی و نشر آن‌ها دارند.

حجت الاسلام قربانی ضمن بیان ملزومات متفاوت کنشگری، تأکید کرد: تشدید کنشگری نیاز به ملزومات متفاوت دارد که از جمله پویش خدمت مادری و انتشار خوبی‌ها از طریق تهیه گزارش از بانوان کنشگری که در اجتماع فعالیت دارند، معرفی الگوهای موفق از طریق صدا و سیمای مراکز استانی، شناسایی ظرفیت‌های هیئات در فعالیت‌های اجتماعی، شناسایی فعالان فرهنگی در نشست‌های فرهنگی و فعالیت منطقه‌ای بانوان فعال اجتماعی و فرهنگی متناسب با آسیب محله و حل مسئله می‌باشد.

مجمع بانوان در حل آسیب‌های اجتماعی نقش به‌سزایی دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha