سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مقاله نویسی

حوزه / طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس گفت: تفسیر المیزان، پاسخگوی بسیاری از مباحث اجتماعی و علمی روز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، خانم سعدیه علیپور طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) بندرعباس، در نشست علمی که امروز برگزار شد، به‌معرفی کتاب «المیزان فی تفسیر القرآن» پرداخت و اظهار داشت: علامه طباطبایی کتاب تفسیر المیزان را به زبان عربی به روش ترتیبی و موضوعی در قرن چهاردهم نگاشته است.

وی اذعان کرد: علامه طباطبایی جهت تکمیل علوم خود نزد علمای بزرگی چون محمدحسین غروی اصفهانی، محمد حسین نائینی، حجت کوه‌کمری، حسین بادکوبه‌ای، ابوالقاسم خوانساری و سید علی قاضی به علم آموزی و تحصیل پرداخت.

علیپور افزود: به‌جهت جامع و کامل بودن زبان عربی و نبودن برخی واژه‌های فارسی معادل آن، این تفسیر به زبان عربی و با استفاده از آیات قرآن نگاشته شده است.

وی تصریح کرد: علامه طباطبایی معتقد است طبق قول خداوند، «تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ» قرآن روشنگر هر چیزی است و لذا چگونه امکان دارد آیات آن به غیر از آیات قرآن تفسیر شود.

علیپور به امتیازات تفسیر المیزان اشاره کرد و گفت: تفسیر المیزان علاوه بر اینکه تفسیر آن براساس خود آیات قرآن است، امتیاز دیگر آن به روش موضوعی تفسیر آن بیان شده و غرض هر سوره، در ابتدای هر سوره آمده و آیات را بر روایات مقدم داشته است.

وی با اشاره به اینکه تفسیر المیزان به‌مباحث اجتماعی و علمی روز پرداخته و شبهات را با توجه قرآن بررسی کرده است، اظهار کرد: این کتاب به زبان‌های انگلیسی، روسی، استانبولی نیز ترجمه شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha