دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر /  اولین گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان همدان

حوزه / رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، خواستار نظارت بر هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌ها در استان‌ها و شهرها توسط شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: بودجه‌های فرهنگی که دستگاه‌ها دارند باید بر اساس اولویت‌ها هزینه شود تا شاهد رفع مشکلات و آسیب‌ها در سطح جامعه باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در اولین گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی استان همدان، با تقدیر از همراهی‌ها و اقدامات اعضا شورای فرهنگی عمومی استان، اظهار داشت: در شورای فرهنگ عمومی استان همدان توجه جدی به مسئله خانواده بوده و لذا در این عرصه مجمع خانواده شکل گرفت که اقدامات خوبی انجام شده و تلاش ما نیز بر حمایت در این عرصه است.

وی با بیان اینکه از اولویت‌های دیگر این شورا در استان همدان، توجه ویژه به مسئله کود ک و نوجوان بوده، گفت: در همین راستا مرکز تربیت کودک و نوجوان تأسیس شد.

امام جمعه همدان، به تدوین سند فرهنگی و سند قرآنی در این شورا اشاره کرد و یادآور شد: سند قرآنی با استفاده از نظر فعالان قرآنی در استان نوشته شده و توسط حجج اسلام والمسلمین عاملی و خسروپناه به‌عنوان سند نمونه به استان‌ها ارجاع شد، اما در مسیر اجرا با مشکلاتی روبرو شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در عرصه تدوین سند فرهنگی نیز موفق عمل کردیم اما به دلیل عدم حمایت‌ها کار به خوبی پیش نرفت، اظهار کرد: در شورای انقلاب فرهنگی مسئله حکمرانی فرهنگی بارها مطرح شده که باید بتواند فعالیت فرهنگی مردمی به سمت اولویت‌ها حرکت داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا این جلسات به مسائل فرهنگی کمک کند و گره‌ای از مشکلات این عرصه را باز کند، ابراز کرد: در حکمرانی فرهنگی اگر مسئولان و دستگاه‌های اجرایی همراهی نکنند، حکمرانی محقق نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه لازم است تا از ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده شود، گفت: در اواخر دولت قبلی و سپس در مدت اخیر در دولت فعلی، آیین نامه شورای فرهنگ عمومی اصلاح شده، اما بعد از گذشت حدود ۳ سال، هنوز به استان‌ها ابلاغ نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه دستگاه‌ها باید موظف به اجرای مصوبات شورای فرهنگ باشند، مطرح کرد: مصوباتی در این جلسات مطرح می‌شود اما دستگاه‌ها به آن توجه نمی‌کنند و یا به نحوی آن را وتو می‌کنند.

وی با بیان اینکه نباید کار را معطل کرد و لازم است سریع این آیین نامه به استان‌ها ابلاغ شود، خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته‌های تخصصی از ضرورت‌ها است، چرا که اگر می‌خواهیم این شورا اثر گذار باشد، باید جدی گرفته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، خواستار نظارت بر هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌ها در استان‌ها و شهرها توسط شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: در همین شهر دستگاه‌ها دارای بودجه فرهنگی هستند، اما باید این سوال را مطرح کرد که شورای فرهنگ عمومی چه نظارتی بر هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌ها دارد؟

وی تصریح کرد: نیاز است تا این بودجه بالفعلی که وجود دارد، زیر نظر شورای فرهنگ بر اساس اولویت‌ها تخصیص داده شود تا شاهد رفع مشکلات و آسیب‌ها در سطح جامعه باشیم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی برای موفقیت نیازمند لزومات و تجهیزات خاص خودش است، اظهار کرد: در استان ظرفیت‌های خوبی در عرصه تربیت کودک و نوجوان و اردوگاه‌های تربیتی برای کودکان وجود دارد که این شورا باید کمک کند تا این ظرفیت‌ها به نفع کودکان و نوجوانان مولد ساز شود.

وی با بیان اینکه عدم نظارت بر هزینه‌کردهای بودجه‌های فرهنگی، مشکلی در سطح ملی است، بیان کرد: متاسفانه در سطح ملی آنطور که باید بودجه‌ها به اولویت‌ها تخصیص داده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با گلایه از اینکه غالبا فرهنگ به عنوان اولویت حساب نمی‌شود، گفت: از دیگر نکاتی که نیازمند توجه به آن هستیم، حمایت از دبیرخانه و حضور افراد کارشناس در دبیرخانه است که ضمن آشنایی با ظرفیت‌های ساختار فرهنگی، با نخبگان ارتباط داشته باشند و به‌صورت تخصصی پیگیر مصوبات شورا باشد.

وی با تأکید بر اینکه همه ما در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشیم، یادآور شد: اگر ظرفیتی وجود دارد و می‌شود کاری انجام داد اما خدای نکرده انجام ندهیم، همه ما در برابر خانواده‌ای که طلاق می‌گیرد و یا جوانی که معتاد شود، مسئول هستیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha