یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کتابخانه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد از وجود بیش از ۴۴۰ جلد کتاب خطی در کتابخانه این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد، با اشاره به اینکه مدرسه علمیه امام صادق (ع) از مدارس علمیه با قدمت استان لرستان است، اظهار داشت: کتابخانه این مدرسه نیز با وجود کتب فاخر و تجهیزات ویژه در اختیار طلاب و علاقمندان به مطالعه و تحقیق است.

وی بیان کرد: حفظ کتابخانه‌های قدیمی و ارزشمند که شامل نسخه‌های خطی نفیسی هستند، امری ضروری است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد با بیان اینکه کتابخانه قدیمی این مدرسه، از نهادهای مهم در حوزه علمی و فرهنگ دینی این منطقه است، گفت: در این کتابخانه‌ها، کتب خطی نفیسی وجود دارد که نیازمند مراقبت و توسعه‌ ویژه‌ای هستند.

حجت الاسلام قدمی ادامه داد: در این راستا، با همکاری موسسه احیاء میراث اسلامی، تعداد ۴۴۳ کتاب خطی موجود در کتابخانه، توسط تیم‌های حرفه‌ای اسکن شده و نسخه دیجیتال آنها آماده شده است که این اقدام، به حفظ و دسترسی آسان‌تر به این آثار بی‌نظیر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه باید به ارزش یک کتابخانه که دارای کتب خطی و نسخه‌های قدیمی کمیاب و نایاب است توجه ویژه‌ای شود، یادآور شد: این کتابخانه‌ها به‌عنوان میراث ارزشمندی محسوب می‌شوند که نقش مهمی در زنده ماندن هویت یک ملت ایفا می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گفت: به‌طور کلی، تمامی اقداماتی که در جهت حفظ و نگهداری آثار فرهنگی و علمی قدیمی صورت می‌گیرد، باید با دقت و توجه به اهمیت و ارزش این آثار انجام شود.

حجت الاسلام قدمی خاطرنشان کرد: تهیه نسخه‌های دیجیتال، توسعه کتابخانه‌ها و مراقبت از کتب خطی از جمله اقداماتی هستند که برای حفظ و نگهداری بهتر آثار فرهنگی قدیمی بسیار ضروری هستند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha