پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
روحانیون

نماینده ولی فقیه در لرستان در جمع روحانیون عقیدتی فراجا رسالت های روحانیون در این نهاد و جامعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد؛حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان شب گذشته در نشست با روحانیون عقیدتی فراجا لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد،رسالت های روحانیون در این نهاد را تشریح کرد.

جایگاه عقیدتی سیاسی در فراجا

مجموعه روحانیون عقیدتی سیاسی ماموریت خطیری دارند و تلاش و کوشش و مجاهدت آنان قابل تقدیر است، جایگاهی که امروز نیروی انتظامی در کشور و در بین مردم دارد حاصل آن تلاشهایی است که نیروهای عقیدتی سیاسی در جهت ارتقاء فرهنگی، دینی، سیاسی، اعتقادی، معنوی و اخلاقی انجام داده اند،خدا را شاکریم که امام حکیمی را به جامعه اسلام و مسلمین هدیه داد که بر قلب مبارکش این چنین الهامات و هدایتهایی صورت گرفت و مجموعه های گوناگونی را در نظام جمهوری اسلامی ایجاد و تأسیس نمود، که هر کدام از این مجموعه‌ها در رسیدن به آن اهداف متعالی وظایف خود را به شکل مطلوبی انجام دهند.

اجر رسالت

(وَمَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِیَ إِلَّا عَلَی رَبِّ الْعَالَمِینَ)
ترجمه: و من بر این رسالتم هیچ پاداشی از شما درخواست نمی کنم. اجر من جز بر پروردگار جهانیان نیست، انبیا الهی در ماموریت‌هایی که داشتند از خداوند مزدی نخواستند، رسول اکرم «ص» از خداوند متعال دستور می‌گیرد که اعلام کند من اجر نمی‌خواهم، اگر هم اجر و مزدی بخواهم مادی نیست، بلکه مودت قربا است، که همان علی و فاطمه و فرزندان آنهاست، «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی»

محبت و مودت

یک محبت داریم و یک مودت، محبت آن علاقه درونی است کسی به شخص دیگری دارد، زمانیکه شخص، محبت را آشکار و اعلام و اقدام کرد و عملاً اقدامی انجام داد این تبدیل به مودت می شود، حالا سوال این است چگونه می‌توان این مودت در قربی را به عنوان یک وظیفه انجام بدهیم، کار شما روحانیت عقیدتی سیاسی در این راستا است، ما چگونه می‌توانیم به نبی اکرم پاداش بدهیم و به این آیه عمل کنیم؟.

نصرت زبانی

اولین آنها نصرت و تبلیغ زبانی است، تبلیغ اسلام آن چیزی که ماموریت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است؛ تبلیغ دین اسلام و اهل بیت با سخنرانی، شعر گفتن، نامگذاری خوب برای فرزندان، نام اهل بیت را زنده نگه داشتن، این هم یک مودت زبانی است. یکی از جاهایی که گفته شده انسان در روز قیامت حسرت می خورد دورهمی است، که در آن ذکری از اهل بیت(ع) نیست، ما در مجموعه خانوادگی یا جاهای مختلف باید این گفتمان را ایجاد کنیم، در نشست‌ها مباحثی باشد که به دین و اهل بیت(ع) برگردد.

شهادت در مسیر مودت

افراد زیادی در اثر تبلیغ زبانی به شهادت رسیدند، باعث شد با مودت زبانی به مسیر شهادت برسند. نمونه دیگری از بذل جان در راه ارزش‌ها، یکی از سپاهیان و یاران حضرت علی علیه‌السلام که در یکی از جنگها علی رغم اینکه برادرش به شهادت رسیده بود او نیز اذن جنگ گرفت، بعد از کشتن خیلی از دشمنان، با تن مجروح و جراحت بسیار بر زمین افتاد، به حضرت فرمود مرا با همین وضعیت خون آلود دفن کنید، چون میخواهم در پیشگاه خدا شهادت بدهم که در مقابل معاویه از علی دفاع کردم، پس نتیجه اینکه گاهی این نصرت دین و اهل بیت و آن اجری که پیامبر از ما خواسته با تقدیم جان است.

نصرت علمی، جهاد علمی

گاهی نیز این نصرت با فعالیت علمی است، کسی کتاب خوبی می‌نویسد در باب اهل بیت و معارف دین، شعر خوبی می‌سراید و مطالب را جمع آوری می کند، کسی مانند علامه امینی که آن مجلدات نفیس و ارزشمند الغدیر را با ۳۰ سال تلاش علمی می‌نویسد،یا کسی مانند علامه مجلسی، یا شیخ عباس قمی، یکی هم این چنین با جهاد علمی مزد اهل بیت(ع) را می‌دهد و این عرصه برای همه ما فراهم است، با دادن مال، با زبان، با فداکاری با تلاش علمی، و ما تا به اینجا رسیدیم دوران سختی را پشت سر گذاشتیم.

حضرت علی علیه السلام در جمع مردم کوفه سئوال کرد کسی غدیر یادش می‌آید؟ تعداد اندکی عنوان کردند که ما یادمان می‌آید، حضرت علی به مالک ابن انس فرمود، تو واقعه غدیر یادت می‌آید؟ گفت نه! پیرمردم، فراموش کردم، حضرت فرمود اگر دروغ می‌گویی بیماری لاعلاج بگیری،به یک بیماری پوست شدید دچار شد، بصورتیکه قابل پنهان نبود خودش بعداً گفت که به خاطر کتمان کردن بود.

و ما سپاسگزار پروردگار هستیم که الطافش را نصیب نظام جمهوری اسلامی ایران کرد و امام و رهبری را به ما هدیه داد که این کشتی انقلاب اسلامی را در مقابل همه دشمنان با یاری خداوند و نصرت مومنین و انجام وظایفی که مسئولین محترم انجام دادند این کشتی را تا این نقطه هدایت کردند و ان شاءالله که بتوانیم با رضای خداوند متعال این امانت را به دست حضرت مهدی«عج» تقدیم کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha