دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در شبانکاره با حضور آیت الله حسینی بوشهری

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دوستی با اهل بیت(ع) یک رنگی می‌خواهد و با دو رنگی سازگار نیست، گفت: در همین انقلاب اسلامی خودمان نمی شود کسی نسبت به امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب ابراز علاقه کند اما در اردوگاه دشمنان انقلاب خود را جا بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در جمع مردم روستای قرآنی چارک استان بوشهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت بی بی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، اظهار داشت: علاوه بر اینکه در این ایام سوگوار مادرمان صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) هستیم، حمله رژیم غاصب اسرائیل به فلسطین باعث ایجاد غم جانکاهی شده است که قلب ما را می آزارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: همان مظلومیتی که در بقیع و مدینه شاهد بودیم، امروز امت پیامبر(ص) ظلم و ستم کودک‌کشان و کسانی که نهایت تلاش‌ شان را می کنند تا با امت اسلامی درگیر شوند و اساس و ریشه امت اسلامی را در هم بریزند را می بینند و نسبت به این مسئله ابراز نگرانی می کنیم و برای مردم مظلوم فلسطین آرزوی پیروزی داریم. برای عزیزان مان در نیروی انتظامی نیز که به دست دشمنان و بیگانگان به شهادت رسیدند آرزوی غفران و رحمت واسعه الهی را مسئلت می نمایم.

وی با بیان جمله ای از رسول خدا(ص)، عنوان کرد: هر چیزی دارای پایه و اساسی است و پایه و اساس اسلام محبت نسبت به اهل بیت(ع) است. به عبارتی اگر کسی میخواهد مسلمان زندگی کند و نام اسلام بر او زیبا جلوه کند باید پیوندی ناگسستنی با اهل بیت(ع) برقرار نماید و محبت ائمه (ع) را داشته باشد چون این محبت اساس و پایه اسلام را تشکیل می دهد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: برای رسیدن به معرفت و سعادت حقیقی که سبب نجات و آرامش همیشگی انسان در دنیا و آخرت می‌شود باید در مسیری که اهل بیت(ع) برای ما ترسیم کرده اند قدم گذاشت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه سعادت دنیا، آخرت و آرامش همیشگی و دائمی در پرتو ورود به مسیری است که اهل بیت(ع) برای ما ترسیم کرده‌اند، گفت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) صراط مستقیم الهی اند و آن‌ها در قله قرار دارند؛ به این معنا که شناخت‌شان نسبت به ذات کبریایی حق تعالی شناختی جامع و کامل است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر انسان با چنین شخصیت‌هایی که شناخت‌شان نسبت به خداوند جامع است ارتباط برقرار نمایند، رنگ آن‌ها را به خود می گیرند و اگر محبت آن‌ها را به دل گرفتند خواه یا ناخواه در دایره اطاعت وارد خواهند شد. به گونه ای که در حقیقت عاشق رنگ معشوق پیدا می کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آخرین وصیت پیامبر(ص)، ادامه داد: قرآن و عطرت دو گوهر گران بهایی هستند که رسول خدا(ص) در میان ما گذاشته است.

وی بیان کرد: روستای چارک از جمله مناطقی است که در ایام سال فضای قرآنی آن و برنامه‌های تواشیح شان رنگ اهل بیتی دارد. عاشورای اینجا تماشایی و فاطمیه آن غوغایی است. این روستا می تواند سرمشقی برای قرآن دوستان و عطرت دوستان باشد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه افتخار مردم چارک تابع قرآن و عطرت بودن است، گفت: اگر خود را محب اهل بیت(ع) می دانیم پس ضروریاتی دارد و اگر به ضروریات آن عمل کنیم آثاری برای ما خواهد داشت.

وی افزود: محبت صرف یک سخن نیست و کسی که افتخار دوستی با اهل بیت(ع) می دارد، باید نگاه و عمل به گفتار و سیره ائمه داشته باشد و پا در جای پای آن‌ها بگذارد؛ آن وقت می توان گفت آن شخص محبت واقعی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد.

آیت الله حسینی بوشهری تولّی و تبرّی را دومین گام محبت برشمرد و گفت: به این معنا که با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن باشیم. کسی که محب اهل بیت(ع) باشد نمی تواند بگوید جمع می‌کنم بین دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان اهل بیت(ع) هرگز امکان پذیر نیست.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دوستی با اهل بیت(ع) یک رنگی می‌خواهد و با دو رنگی سازگار نیست، گفت: در همین انقلاب اسلامی خودمان نمی شود کسی نسبت به امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب ابراز علاقه کند اما در اردوگاه دشمنان انقلاب خود را جا بدهد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر انقلابی هستیم پس انقلابی بمانیم، اما اگر بنا است بساط خود را از انقلاب جدا کنید از همان ابتدا خود را وارد انقلاب نکنید.

وی با اشاره به اینکه قرآن به ما تاکید می کند انسان باید صاف، زلال و بی غش باشد، گفت‌: هنگامی که پیغمبر(ص) به طائف می رود و در حالی که سنگ‌باران می شود نیز با تمامی این موارد دست به دعا بر می دارد و از خدا تقاضای هدایت قومش را می نماید. رسول خدا (ص) حتی نفرین هم نمی کند و طلب هدایت و رستگاری برای امت می کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات و مصیبت‌هایی که پیامبر (ص) و امیرالمومنین(ع) تحمیل شد، گفت: اگر کسی میخواهد مسیر اهل بیت(ع) را دنبال کند باید مصیبت‌ و مشکلات را تحمل نماید. مومن با سختی ها و آزمایشات ثابت قدم می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha