شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست وحدت حوزه و دانشگاه در اصفهان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به سند دانشگاه اسلامی گفت: این سند دارای اصول، مبانی، چشم انداز، نظام، راهبرد و اهداف است  و اگر دانشگاه و سند دانشگاه اسلامی را مورد توجه قرار دهیم از این لحاظ  سند بسیار عالی است، اما با اجرا بسیار فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی عصر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دانشگاه اسلامی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، دانشگاه اسلامی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و در عین حال گلایه مندی خود را نسبت به عدم استفاده از ساختار اسلامی در دانشگاه‌ها نیز مطرح کرده‌اند.

معاون تبلیغ و فرهنگ عمومی حوزه علمیه اصفهان، با بیان بخش‌هایی از سند دانشگاه اسلامی که در سال ۹۲ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، گفت: این سند دارای اصول، مبانی، چشم انداز، نظام، راهبرد و اهداف است و اگر دانشگاه و سند دانشگاه اسلامی را مورد توجه قرار دهیم از این لحاظ سند بسیار عالی است، اما با اجرا بسیار فاصله دارد.

وی یادآور شد: اگر امروز تبلیغ برای حوزه‌ها اولویت است، به همین نسبت برای دانشگاه هم باید باشد و رهبر معظم انقلاب شرط امروز تبلیغ را هجوم فعال و تهاجمی بیان کردند، اما باید بررسی شود متونی که اکنون در کلاس‌های معارف تدریس می‌شود تا چه میزان می‌تواند نیازها و ذهنیت دانشجویان را برطرف کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی عنوان کرد: در شرایط حاضر نیاز به شیوه‌های نوین اثرگذار تبلیغ داریم و باید این مسئله در دانشگاه‌ها بازنگری شود تا حوزه دین بتواند فعالیت خود را ساماندهی کرده و بتوان روی جوانان اثربخشی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز اطلاعات در بین جوانان بسیار زیاد، اما تحلیل بسیار ضعیف است، بنابراین در عرصه فعالیت‌های دانشگاهی با مخاطب دانشگاهی، نیازمند بازنگری اساسی در برنامه‌های جاری هستیم تا تعامل بهتری با نسل جوان برقرار کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha