یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان مازندران

آیت الله اعرافی با بیان اینکه انقلاب اسلامی گفتمان نویی را در تاریخ معاصر پدید آورد، گفت: ما امروز پرچمدار شعارهای نو و جدید هستیم و نظام اسلامی در برابر جنگ ترکیبی و پیچیده و چند دهه‌ای نه تنها خود را حفظ کرد بلکه دامنه انقلاب در حال گسترش است و این اعجاز الهی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله علیرضا اعرافی پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۲در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان مازندران که در مجتمع اهل بیت (ع) ساری برگزار شد با گرامی داشت ایام فاطمیه و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مردم مازندران در شرایط و عرصه‌های گوناگون در کنار اسلام و انقلاب بوده و هستند.

ببینید:

تصاویر آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه استان مازندران

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به پیشینه دینی، علمی، فکری و فرهنگی مازندران، گفت: تاریخ نهضت ها و جریان سازی های مهم سیاسی و اجتماعی نشان از نقش موثر علمای دینی و علمی مازندران دارد.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت و علمای دینی مازندران علاوه بر ایران در جهان نیز پرتو افکنده است، ادامه داد: تمام بار شرح، تفسیر، نشر و گسترش اندیشه حکمت متعالیه بر دوش مرحوم ملا علی نوری بوده است ایشان شارع بی بدیل حکمت متعالیه بوده اند.

آیت الله اعرافی با اشاره به نقش راهبری، حرکت بخش و تحول آفرین علمای دینی مازندران در عرصه های مختلف، گفت: هویت ایمانی و اخلاقی مازندران باید بازشناسی شده و در عمق و ضمیر جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه باید هویت دینی و اخلاقی مردم مازندران به دانشگاه ورود کند، خاطرنشان شد: هویت دینی مردم دشمن دارد و عده ای تلاش دارند تا هویت دینی را از نسل جوان بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور سابقه علم، جهاد، شهادت، خردورزی، تولید دانش و اندیشه را هویت جامعه ایران و مازندران ذکر کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند این هویت را از نسل جوان و جامعه بگیرند و جامعه و نسل جوانی بسازند که احساس هویت ایمانی، اخلاقی و اجتماعی و انقلابی نداشته باشند.

آیت الله اعرافی با عنوان اینکه انقلاب اسلامی گفتمان نویی را در تاریخ معاصر پدید آورده است، افزود: ما امروز پرچمدار شعارهای نو و جدید هستیم و یک نظام برابر جنگ ترکیبی و پیچیده و چند دهه‌ای نه تنها خود را حفظ کرد بلکه دامنه انقلاب در حال گسترش است و این اعجاز الهی به شمار می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اظهار اینکه حوزه و دانشگاه مسئول صیانت و حفظ و ارتقای هویت دینی و انقلابی هستند و مسئولیت حوزه علمیه سنگین تر است، از تهیه برنامه پنج ساله استانی برای مدیریت و آینده حوزه علمیه مازندران خبر داد و گفت: در این برنامه نیازها و امکانات دیده شده است و باید کارهای بزرگ را طبق برنامه و برش پیش ببریم و بخشی از برنامه‌ها درون حوزه‌ای و بخشی دیگر بیرون حوزه‌ای است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه هم باید مطالبه گر و هم پاسخگو باشد، گفت: باید به رشد و تربیت نخبگان و چهره‌های بزرگ اهتمام بورزیم.

انقلاب اسلامی گفتمان نویی را در تاریخ معاصر پدید آورد

محمدی لائینی: احیای امر اهل بیت(ع) کارکرد اصلی حوزه علمیه است

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران هم با بیان اینکه مدیران برای تقویت و تبیین مبانی دینی و انقلابی در جامعه تلاش کنند، اظهار کرد: کارکرد اجتماعی حوزه های علمیه برکسی پوشیده نیست.

امام جمعه ساری با بیان اینکه احیای امر اهل بیت(علیهم السلام) کارکرد اصلی حوزه های علمیه است، افزود: به فرموده امام رضا(علیه السلام) باید علم دین آموخته شود و به مردم آموزش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی ضمن ادای احترام به مقام شامخ حضرت زهرا(س) با بیان اینکه این بانوی بزرگ اسلام برای دفاع از ولایت و دین خوش درخشیدند، گفت: طلاب، مدرسین حوزه و مراجع دینی باید درکنار ولایت و رهبری باشند.

وی با بیان اینکه خر تفکیک دین و سیاست و سکولاریزه شدن بزرگترین تهدید برای حوزه های علمیه است، ادامه داد: نباید نسبت به حکومت و ولایت بی تفاوت باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حوزه های علمیه باید انقلابی و ولایی و در خط ولایت باشند، گفت: دشمن تضعیف حوزه های علمیه را در دستور کار دارد باید مراقبت شود تا از خط ولایت خارج نشویم.

انقلاب اسلامی گفتمان نویی را در تاریخ معاصر پدید آورد

عزیززاده گرجی: نقش موثر و کارکرد حوزه‌های علمیه در جامعه غیرقابل انکار است

قاسم عزیززاده گرجی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدای سرافراز ایران اسلامی به ویژه ۱۰هزار و ۴۰۰شهید دیار علویان از جمله شهدای روحانی این خطه، اظهار کرد: نقش موثر و کارکرد حوزه‌های علمیه در جامعه غیرقابل انکار است.

وی افزود: به فرموده امامین انقلاب محکم‌ترین پایگاه اسلام حوزه‌های علمیه هستند و با وجود این حوزه‌ها اسلام زنده نگه داشته شده و اگر روحانیت نبود از اسلام اصیل خبری نبود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه حوزه‌های علمیه محل تولید فکر و اندیشه و مسئول حفظ دین مردم هستند، افزود: انقلاب اسلامی یک نعمت الهی که از وجود حوزه علمیه و برخواسته از اندیشه امام خمینی(ره) و پشتیبانی ملت است.

عزیززاده گرجی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی متاثر از عاشورا است، گفت: حوزه‌های علمیه مورد هجمه دشمنان قرار دارند، چرا که دشمن دریافت کرده که روحانیت و حوزه نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با بیان اینکه همگان باید برای تقویت نقاط قوت نظام تلاش کنند، از اعلام آمادگی استانداری مازندران و بویژه حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان برای تقویت حوزه‌های علمیه استان خبر داد.

عزیززاده گرجی با اشاره به دغدغه‌مندی حوزه‌های علمیه برای حفظ و دوام انقلاب اسلامی، گفت: برای حرکت در مسیر توسعه تفکر انقلابی و دینی باید وصل به حوزه های علمیه باشیم.

وی با اشاره به جذب و نگهداری طلبه در حوزه‌های علمیه افزود: تلاش داریم برای پویایی حوزه‌های علمیه در کنار این پایگاه علمی و دینی باشیم.

در این مراسم از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح تقدیر و حجت الاسلام والمسلمین صدرالله اسماعیل زاده به عنوان مدیر حوزه‌ علمیه مازندران معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha