شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست وحدت حوزه و دانشگاه در اصفهان

حوزه/ بانکی پور ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه را هدف جریان‌های تقابلی با نظام دانست و گفت: آنچه که مانع این اتصال و ارتباط است اساس آن به این مسئله بازمی‌گردد که چه میزان کرامت یکدیگر را رعایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، امیر حسین بانکی پور عصر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در اصفهان، با اشاره به جایگاه علم، اظهار داشت: در فیزیک دو اصطلاح داریم که یکی درباره رنگ‌ها و دیگری در مورد نورها است، به این معنا که تجمع رنگ‌ها، انسان را به سیاهی نزدیک می‌کند و تجمع نورها فرد را به سفیدی نزدیک می‌نماید، لذا علم می‌تواند رنگ و حجاب اکبر باشد و یا می‌تواند نور باشد.

وی افزود: اگر علم، نور باشد با هم مرتبط می‌شود، اما اگر علم، رنگ باشد به هر میزان به هم نزدیک‌تر باشد کدرتر می‌شود و آنچه که در حوزه و دانشگاه می‌باشد، اگر نور باشد سبب وحدت خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، دوقطبی سازی و ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه را هدف جریان‌هایی که در تقابل با نظام هستند دانست و گفت: آنچه مانع این اتصال و ارتباط است، اساس آن به این مسئله باز می‌گردد که چه میزان کرامت یکدیگر را رعایت کنیم و متاسفانه نگاه تحقیرآمیز آفتی در بین ما است.

وی اضافه کرد: تا این نگاه تحقیرآمیز وجود داشته باشد، افراد نمی‌توانند کنار یکدیگر قرار گیرند، اما زمانی که نگاه کرامت زا بود و در آن خضوع وجود داشت، همه کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و از هم بهره می‌برند، هر چه ما احساس نیاز بیشتری به یکدیگر کنیم این ارتباط‌ها نیز بیشتر می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر حرکت رو به جلو و پیشرفت‌های به دست آمده، تصریح کرد: وقتی نگاه می‌کنیم در حوزه و دانشگاه حرکت رو به پیشرفت را می‌بینیم، لذا نباید کامیابی‌ها را فراموش کنیم و البته نباید قانع باشیم.

بانکی‌پور، به فرصت ایجاد شده برای تشیع در تاریخ اسلام اشاره کرد و یادآور شد: در بیش از ۱۱ قرنی که در دوران غیبت به سر می‌بریم، هیچ قرنی شیعه به تشعشع قرنی که ما در آن قرار داریم نبوده و قرن ۱۵ قمری دوره‌ای است که بسیاری از مهجوریت‌ها شیعه برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های علمی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها بسیار جلو رفته، اما در عین حال باید بدانیم این فرصت همیشگی نیست و خوشبختانه حوزه اصفهان به‌ویژه پس از حضور آیت الله مظاهری بسیار رشد کرده و لذا پیشنهاد می‌کنیم جلسات گفت‌وگوی علمی در حوزه و دانشگاه بیشتر شود چرا که بسیار موثر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha