دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مقیمی حاجی

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور گفت: احترام به تخصص یکدیگر و مراجعه به متخصصین و انجام کارهای گروهی و مشترک، معنای وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی امروز در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن کنفرانس دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزار شد، با گرامیداشت این روز اظهار داشت: در بُعد نرم افزاری دانش زیادی را نیاز داریم که در این عرصه دانشگاه‌ها بخش زیادی از نیازهای بُعد نرم افزاری و سخت افزاری را در عرصه‌های مختلف به دوش می‌کشند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه بخشی از دانش‌ها در بستر دانشگاه‌ها تولید می‌شود، افزود: این دانش در چرخه حکمرانی کشور بروز و ظهور و منشا نظریه مدیران و مسئولان می‌شود.

وی با بیان اینکه در دانش با درب‌های بسته مواجه نیستیم، یادآور شد: در مسائل اجتماعی بحران‌های مختلفی داریم و در جامعه به دنبال این هستیم که حکمرانی به طور انسانی اسلامی باشد، به همین جهت برای این کار باید به رفتارهای انسانی و رابطه‌های انسان با محیط اطراف از نگاه اسلامی توجه شود.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی بیان کرد: تحقق علوم انسانی اسلامی به این نکته است که دانش عقلایی انسان را مورد مطالعه قرار دهیم و ببینیم این بستر چه باز تعریفی دارد، برای تولید علوم انسانی اسلامی نیاز است به متخصصان که در عرصه اسلامی بر اساس کتاب و سنت کنکاش می‌کنند مراجعه شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه به حلقه‌های کارشناسی و گروه‌های متخصص نیازمند هستیم، اظهار کرد: باید کارگروهی در بستر انسانی و اسلامی ایجاد کرد و وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند در این عرصه خود را بیشتر نشان دهد، حوزه و دانشگاه در کارهای گروهی به تولید علوم انسانی و اسلامی بپردازد تا تولید نرم افزارهای اداره جامعه را سامان بخشد.

وی بیان کرد: در عرصه مدیریت، مدیران مسلمان داریم اما ضعف آنها در عرصه مدیریت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی ابراز کرد: احترام به تخصص یکدیگر و مراجعه به متخصصین و انجام کارهای گروهی و مشترک، معنای وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش حوزه، در این جلسه جمعی از رؤسای دانشگاه‌های استان، معاونین پژوهشی دانشگاه و نمایندگان نهادهای پژوهشی فعال در استان به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha