دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

مراسم گرامیداشت روز وحدت و دانشگاه با حضور مدیران و اساتید دانشگاه ها و مدیران و اساتید حوزه های علمیه در مدرسه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان زاهدان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار حوزه از زاهدان، مراسم گرامیداشت وحدت و دانشگاه با حضور مدیران و اساتید دانشگاه ها و مدیران و اساتید حوزه های علمیه در مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) زاهدان برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین هادی رمضانی مدیر حوزه علمیه سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه و مقام شهیدآیت الله محمد مفتح اظهار داشت: علم منشأ ثروت و قدرت است که اگر درست مدیریت و برنامه ریزی نشود علم جاهلانه خواهد بود همانطور که در قضیه فلسطین و غزه شاهد هستیم و علم در راستای ظلم و تاریکی در حال استفاده می باشد.

وی افزود: علم عالمانه نور است و چراغ راه بشریت بوده و گره از مشکلات زندگی دنیوی و اخروی مردم باز می کند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه ضمن بزرگداشت شهید آیت الله مفتح بیان داشت: بلوک شرق و غرب با تمام اختلاف هایی که داشتند در دو موضوع مشترک بودند دین نمی تواند در امور سیاسی و اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار بوده و موجب بدبختی می گردد و بر همین باور به مخالفت با دین پرداختند.

وی افزود: در همایشی که در آلمان با عنوان «نقش ادیان در حل بحران های بشریت معاصر» توسط وزارت امور خارجه آلمان با همکاری سازمان ملل و یونیسکو برگزار شد، رئیس جمهور آلمان در سخنرانی خود ضمن اشاره به اینکه من نه رهبر دینی هستم و نه دین را می شناسم اما به عنوان یک سیاستمدار اعلام می کنم که چندین دهه مخالفت با دین اشتباه بوده است و دین در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها یک عنصر تأثیرگذار هست و نمی شود با آن دشمنی کرد.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه افزود: تعامل علم و دین و نیز دین و حل بحران های بشری بسیار مهم هست، موضوع سلامت معنوی بسیار جدی بود و در کل جهان مورد توجه می باشد و در ایران اسلامی هم با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه شناخته می شود و انقلاب اسلامی حاصل وحدت حوزه و دانشگاه بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha