شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست وحدت حوزه و دانشگاه در اصفهان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: امروز دانشگاه مرکزی است که در آن علوم هسته‌ای، پزشکی و پهپاد و در بسیاری از عرصه‌ها، نقطه قوت نظام اسلامی شده و اگر یمن در برابر اسرائیل ایستاده محصول کاری است که در دانشگاه‌های ما انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی عصر امروز در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد بود، با اشاره به همگرایی و یکی بودن علوم، اظهار داشت: در گذشته علم طبیعت، علم پایه، علم سلامت و علوم دینی همه در یک محیط علمی تدریس می‌شد و مسائل جامعه را حل می‌کرد.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در حالی مطرح می‌شود که عارضه‌ای بر این معنا وارد شد و آن عارضه ورود دانشگاه به ایران است که در پی تسلیم شدن محض در مقابل تمدن غرب بود که در نهایت به یک خودباختگی در این زمینه رسیدیم و رسما آنچه که داشتیم کنار گذاشته شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه پایان این خودباختگی بیان کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک نه بزرگ بر سیطره غرب بود و امام(ره) مسئله اصلی را دانشگاه و وحدت حوزه و دانشگاه می‌دانست و لذا موضوع دانشگاه اسلامی از ابتدا مطرح شد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در بیاناتی فرمودند دانشگاه اسلامی جز مسائل روی دست نظام مانده است، یعنی نظام اسلامی که ۴۰ سال است قدرت را در دست گرفته و جریان متحد تربیت شده دانشگاهی در بسیاری از حوزه‌ها بن‌بست شکنی و افتخارآفرینی کرده و بازدارندگی ایجاد نموده است، اما با این حال رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند دانشگاه اسلامی جزو مسائل روی دست نظام مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با تأکید بر تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر لزوم در کنار هم قرار گرفتن حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: شهید مطهری(ره) نیز در مورد کنار هم بودن علم و ایمان، علم و اخلاق چنین تعبیری داشته و رهبر معظم انقلاب درباره حوزه و دانشگاه این تعبیر را دارند و می‌فرمایند علم، حرکت و دین یا اخلاق جهت می‌دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه مرکزی است که در آن علوم هسته‌ای، پزشکی و پهپاد و در بسیاری از عرصه‌ها، نقطه قوت نظام اسلامی شده و اگر یمن در برابر اسرائیل ایستاده محصول کاری است که در دانشگاه‌های ما انجام شده است.

وی عنوان کرد: اگر حزب الله و مقاومت عراق اقتدار دارند و اگر جمهوری اسلامی چنان اقتداری دارد که نگران ورود آن به صحنه هستند، همه محصول دانشگاه‌هایی است که بنا بود در آنها کار دیگری انجام شود، اما انقلاب اسلامی آمد و به آن جهت و هویت داد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه در بسیاری از عرصه‌ها اتفاق افتاده است، اظهار کرد: هیئت‌های خوب، اعتکاف‌ها و رخدادهایی که حاکی از عمق معنویت است.

وی یادآور شد: زمانی که اعتکاف به دانشگاه رفت، دانشگاه اعتکاف را کشوری کرد، یعنی اکنون انعکاس بسیاری از خالص‌ترین حرکت‌های دینی ما در فضای دانشگاهی اتفاق می‌افتد، لذا دانشگاه را جریان ساز مسائل دینی می‌دانیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha